Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα γίνει ο εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ (Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών) της χώρας μεταξύ των οποίων και αυτού του Ρεθύμνου.
Με το έργο αυτό σχεδιάζεται η αναβάθμιση των υποδομών των ΚΕΠ με την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών των ΚΕΠ μέσω αντίστοιχων εργασιών (ανακαινίσεις δαπέδων, φωτιστικών σωμάτων, εγκατάσταση επιγραφών κ.ά), την προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.fr wallet για τον έλεγχο ηλεκτρονικών εγγράφων που προσκομίζουν οι πολίτες στα ΚΕΠ, με δράσεις εκσυγχρονισμού των πληροφοριακών υποδομών των κέντρων κ.ά. Στο έργο θα περιλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες υπηρεσίες για την εξασφάλιση της καλής λειτουργίας του, όπως υπηρεσίες πιλοτικής και παραγωγικής λειτουργίας, μεταφοράς τεχνογνωσίας/εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσίες εγγύησης για τον παρεχόμενο εξοπλισμό και εφαρμογές. Στον δήμο Ρεθύμνου αντιστοιχεί το ποσό των 177.209 ευρώ (συν ΦΠΑ) και οι δράσεις που χρηματοδοτούνται είναι οι εξής:
- Για την προμήθεια υπολογιστών, ποσό 21.600,00€.
- Για την προμήθεια εκτυπωτών, ποσό 8.000,00€.
- Για την προμήθεια tablets για τη χρήση της εφαρμογής gov.gr wallet, ποσό 2.000,00€.
- Για προμήθεια tablets (υπογραφή εγγράφων από του εξυπηρετούμενους πολίτες), ποσό 800,00€.
- Για εργασίες ανακαίνισης (με βάση προδιαγραφές του Υπουργείου), ποσό 110.511,28€.
Σύνολο 142911 (177.209 συν ΦΠΑ).
Χθες στη διάρκεια έκτατης συνεδρίασης της οικονομικής επιτροπής του δήμου Ρεθύμνου έγινε η αποδοχή της χρηματοδότησης.
Όπως αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο, τα ΚΕΠ παρέχουν διοικητικές πληροφορίες και διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής πράξης, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. Μέσα από τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, την ηλεκτρονική διεκπεραίωση υποθέσεων, τη χωροταξική διάρθρωση με γνώμονα την εξυπηρέτηση των πολιτών, τα ΚΕΠ αποτελούν πια όχι μόνο πραγματικές υπηρεσίες μιας στάσης, αλλά και δίαυλο επικοινωνίας και συνεργασίας του κράτους με τους πολίτες. Τα ΚΕΠ αποτελούν Οργανικές Μονάδες των δήμων. Εποπτεύονται ως προς την επιχειρησιακή λειτουργία τους και τις υπηρεσίες που παρέχουν από τη Διεύθυνση Υπηρεσιών Μιας Στάσης της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών του ΥΨΗΔ, ενώ ο τεχνικός σχεδιασμός, η ανάπτυξη, διαχείριση και υποστήριξη παραγωγικής λειτουργίας των πληροφοριακών τους συστημάτων υποστηρίζονται από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Σήμερα, τα ΚΕΠ διεκπεραιώνουν 1.057 διαδικασίες της Δημόσιας Διοίκησης ενώ παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία, βιντεοκλήση και ψηφιακές αιτήσεις μέσω του gov.gr. Από το 2019 έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής των ΚΕΠ σε Υπηρεσίες Μίας Στάσης, δηλαδή σε δομές μέσω των οποίων ο πολίτης θα μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις συναλλαγές του με το δημόσιο, χωρίς ταλαιπωρία.
Στόχος των ΚΕΠ είναι να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες όχι μόνο προς τους πολίτες αλλά και προς τις επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας εμπράκτως την ανάπτυξη της χώρας. Η διατήρηση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ΚΕΠ απαιτούν συνεχείς επενδύσεις σε πολλαπλά επίπεδα, όπως κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, εκπαίδευση προσωπικού κ.ά.