Πολλές φορές αναφερθήκαμε δημόσια εγώ και συμπολίτες στο κυκλοφοριακό, πρώτιστα και κύρια για τη μοναδική λεωφόρο που διασχίζει την πόλη, την ανυπαρξία περιφερειακού, τη μεγέθυνση, προέκταση και επέκταση πεζοδρομίων, την απρονόητη παραχώρηση λωρίδων ποδηλασίας σε βάρος οχημάτων – πεζών, την έλλειψη χώρων στάθμευσης, την παράνομη στάθμευση, τα λεωφορεία φυσούνες, τους κινδύνους για πεζούς, τα απαράδεκτα, ανεξέλεγκτα, εξωφρενικά πατίνια, τα ενιαία πεζοδρόμια για πεζούς – ανάπηρους – ποδήλατα – σκύλους – πατίνια συγχρόνως κ.ά. Τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, κάθε μέρα χειροτερεύουν και το κυκλοφοριακό (για δρόμους και πεζοδρόμια μαζί) αποτελεί τη σημαντικότερη αντιξοότητα της καθημερινότητας. Αδιαπέραστη η κεντρική επί ώρες, από το ύψος του κόμβου Περιβολίων μέχρι και τον κόμβο Ατσιπόπουλο ο χρόνος διέλευσης κυμαίνεται 30 με 40΄ και βρισκόμαστε ακόμη μόνο στην αρχή της τουριστικής περιόδου. Τα αίτια ποικίλα και χιλιοειπωμένα. Δήμος και Πολιτεία συσκέπτονται, αναθεωρούν, προγραμματίζουν, υπεργενικεύσεις, υπεραπλουστεύσεις για απραγματοποίητα, χωρίς μελέτες, χρηματοδοτήσεις, δυστυχώς και χωρίς την ειλικρινή βούληση. Συνήθως τους φταίνε όλοι οι άλλοι για όλα και για άλλα.
Όμως οι Δημότες αξιώνουν άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες. Χρόνια ο Δήμος παρέμενε θεατής και σήμερα προτείνουν ως τάχα σωτήρια, μέτρα με ορίζοντα απροσδιόριστων δεκαετιών όπως ο περιφερειακός, υπόγειο γκαράζ στην 4ων Μαρτύρων κ.ά. αντί ευθύς εξαρχής τα εφικτά, ευκολότερα και αυτονόητα που θα διορθώσουν λίγο ή αρκετά τη συνολική τραγική κατάσταση.
Η ανάπτυξη αστικής συγκοινωνίας εάν σχεδιασθεί με οργάνωση, συνέργειες, επαγγελματισμό και συνέπεια μειώνει οπωσδήποτε τον όγκο οχημάτων στο κέντρο. Ασυντόνιστες απόπειρες στο παρελθόν από τον Δήμο και το ΚΤΕΛ προφανώς δεν απέφεραν τα αναμενόμενα και γρήγορα εγκαταλείφθηκαν.
Ας ξεκινήσει συντονισμένη συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων, ενημέρωση κοινού, κατάλληλα μικρά λεωφορεία με δυνατότητα μεταφοράς ΑΜΕΑ, όχι ΒΑΝ, σε σωστά σημεία στάσεις με σκέπαστρα, παγκάκια, πινακίδες, καθορισμός – τήρηση δρομολογίων, χαμηλό εισιτήριο, κάρτες διαρκείας, πυκνές διελεύσεις μισής ώρας με ακρίβεια, από νωρίς πρωί μέχρι αργά το βράδυ, αποφεύγοντας τους φορτωμένους κίνηση δρόμους. Οι κάτοικοι συνοικιών να αφήσουν τα αυτοκίνητα και να χρησιμοποιήσουν τη δημόσια συγκοινωνία. Επιπλέον, ένας χώρος δωρεάν στάθμευσης στις παρυφές της πόλης και μια ταχύτατη, ακριβείας, λειτουργική σε κάθε της παράμετρο αστική συγκοινωνία, θα εξυπηρετούν τους κατοίκους της επαρχίας, παράλληλα και ταυτόχρονα τους επισκέπτες.
Προσπάθεια, ενημέρωση, συνέπεια, ευγένεια, ευελιξία, συμπράξεις. Καθορισμένα κίνητρα για να πεισθούν οι κάτοικοι ότι η μεταφορά με τα δημόσια μέσα βολεύει, προσφέρεται αμεσότερη, φερέγγυα, ασφαλέστερη, φθηνότερη, ταχύτερη, πιο καθαρή για το περιβάλλον, χωρίς πίεση και άγχος εξεύρεσης θέσης στάθμευσης ακόμη και στα πανάκριβα δημοτικά και ιδιωτικά πάρκινγκ που άλλωστε συχνότερα συνθέτουν πρόσθετο παράγοντα επιβάρυνσης του κυκλοφοριακού παρά του δίνουν ανάσες.
Η ανάπτυξη αστικής συγκοινωνίας μειώνει σημαντικά τον όγκο κινούμενων και παρκαρισμένων οχημάτων, αναβαθμίζει αισθητά τις συνθήκες, περιορίζει την παράνομη στάθμευση παντού, όλες τις ώρες, παρέχει καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους μας. Εξυπηρετεί, καλύπτει ανάγκες, διευκολύνει, αποκεντρώνει, μειώνει το καθημερινό κόστος χρήματος και χρόνου, συμβάλλει σε καθαρότερο περιβάλλον. Νέφος στην … Κρήτη, 100 μ από το πέλαγος ! Καυσαέρια, κορναρίσματα, ατυχήματα, τροχαία, διαπληκτισμοί, εξατμίσεις, γκάζια, παραβάσεις ΚΟΚ, θόρυβοι, στα πεζοδρόμια τυφλοί, αναπηρικά, σκύλοι και πατίνια, παιδάκια και ποδήλατα. ΚΙΝΔΥΝΟΙ, απαιδευσία, απαισιοδοξία, απαθλίωση αταίριαστα του Ρεθέμνου.
Στην 4ων Μαρτύρων, στη συμβολή Ηγ. Γαβριήλ- Δημητρακάκη, χρειάζονται απαραίτητα πεζοφάναρα καθόσον αποτελούν πολυσύχναστα περάσματα πεζών που διακόπτουν συνεχώς την κυκλοφορία οχημάτων. Στο ίδιο σημείο τις ώρες αιχμής σχηματίζουν ουρά αυτοκίνητα που εισέρχονται στο πάρκινγκ και μπλοκάρουν τη ροή. Προτιμότερο η αναμονή να μεταφερόταν εντός του πάρκιν.
Γερακάρη και Δημακοπούλου εάν αναστραφούν, αφαιρούν μέρος του φόρτου της λεωφόρου. Απόσταση λίγων μέτρων η διάνοιξη Κουμουνδούρου ενώ η αναστροφή της ελαφρώνει την Ηγ. Γαβριήλ. Στον κόμβο Αγίου Νικολάου μια δευτερεύουσα οδός μέσω κολυμβητηρίου θα αποσυμφόριζε ως διέξοδος μέχρι και την Αγία Φωτεινή. Δεκάδες τα σημεία που εάν ρυθμιστούν εκ νέου, σε συνδυασμό μεταξύ τους, θα ανακουφίσουν ακαριαία, σε ευρεία έκταση και επί μακρόν, χωρίς παράπλευρες αναστατώσεις, περιπλοκές και διαταράξεις.
Δεκαετίες μετά το περίφημο «κινούμαι καλύτερα ανάποδα» του αείμνηστου Δημάρχου Δημήτρη Αρχοντάκη, που τότε διόρθωνε, ανέτρεπε, συμπλήρωνε, επιβάλλεται νέα συνολική κυκλοφοριακή μελέτη. Η πόλη ασφυκτιά, οι πολίτες αγανακτούν, οι επισκέπτες δυσαρεστούνται και ο Δήμαρχος δηλώνει ότι δεν τον ενδιαφέρει πού θα παρκάρουν οι Ρεθυμνιώτες.
Κύριοι αρμόδιοι, συναρμόδιοι και υπεύθυνοι κάντε κάτι γιατί η ζωή μας με τόσα αυτοκίνητα και μποτιλιαρίσματα δεν τσουλάει πλέον. Η όμορφη πόλη μας μεταμορφώθηκε σ’ ένα απόλυτο αδιέξοδο. Άκρως επικίνδυνο μάλιστα για τους ανθρώπους της.
Έλεος ! Κάντε κάτι.