Το αίτημα της για να χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα τα σχολεία του Αμαρίου επαναφέρει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Σε ανακοίνωσή της αναφέρεται στα προβλήματα που θα δημιουργήσει ο μη χαρακτηρισμός τους, ενώ επικρίνει την απόφαση του υπουργού Παιδείας να χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα μόνο τα σχολεία του Μυλοποτάμου, τονίζοντας ότι καταδεικνύει την εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών ζητημάτων για προεκλογικούς σκοπούς.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕΡ αναφέρεται: «Στη διάρκεια περιοδείας του στον νομό Ρεθύμνου στις 15/5 ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης ανακοίνωσε προφορικά ότι εγκρίνει το αίτημα να χαρακτηριστούν δυσπρόσιτα τα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του ορεινού Μυλοποτάμου «ως ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις απομακρυσμένες περιοχές».
Το αίτημα του χαρακτηρισμού των απομακρυσμένων σχολείων του νομού ως δυσπρόσιτων, μαζί με τη συνολική αναμοριοδότηση προς τα πάνω για όλα τα σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης της Π.Ε. Ρεθύμνου, συνιστά μια από τις προμετωπίδες των διεκδικήσεων της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, που υποστηρίχτηκε από τους δημάρχους, την Αντιπεριφέρεια, τον βουλευτή της αντιπολίτευσης, πολιτιστικούς συλλόγους, άλλους φορείς και φυσικά τους εκπαιδευτικούς.
Η «απόφαση» του υπουργού Παιδείας για χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων μόνο των σχολείων του ορεινού Μυλοποτάμου, εκτός από το γεγονός ότι καταδεικνύει την προχειρότητα και την εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών ζητημάτων για προεκλογικούς σκοπούς (αφού ανακοινώθηκε «στο πόδι», χωρίς καν να έχουν γίνει οι προβλεπόμενες διαδικασίες, και προσώρας δεν υπάρχει σχετικό ΦΕΚ), είναι αφενός αποσπασματική, αφού δεν συμπεριλαμβάνει τη συνολική αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων του νομού, αφετέρου μπορεί να δημιουργήσει στρεβλώσεις αφήνοντας εκτός της σχετικής ρύθμισης τον Φουρφουρά και τη Σύβριτο, σχολεία που είναι στην ίδια κατηγορία από πλευράς συνθηκών με εκείνα του πρώην δήμου Κουλούκωνα.
Μία τέτοια εξέλιξη μπορεί στο μέλλον να αποβεί εις βάρος και των υπό χαρακτηρισμό σχολείων αφού οι σχετικές αποφάσεις δεν θα είναι στη λογική αντικειμενικού υπολογισμού των παραγόντων που λαμβάνονται υπόψη αλλά θα συνιστούν μια «απλοχεριά» του (εκάστοτε) υπουργού, που εύκολα ο ίδιος ή ο επόμενος θα ανακαλέσει. Ήδη, όταν γίνεται λόγος για «ενίσχυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε απομακρυσμένες περιοχές» από τον ίδιο άνθρωπο που μαζί με τον πρωθυπουργό προλειαίνουν το έδαφος για «ψηφιακό σχολείο» – δηλαδή σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και μαθητές – σε απομακρυσμένες περιοχές, καταλαβαίνουμε ότι αυτή η κυβέρνηση μπορεί με το ένα χέρι να μοριοδοτεί σχολεία και με το άλλο να τα κλείνει.
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου ζητάμε:
- Από την ΠΔΕ Κρήτης να στείλει στο ΥΠΑΙΘΑ την εισήγηση του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου για αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης και χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων (πέρα από τα Ανώγεια) των σχολικών μονάδων Γαράζου, Κράνας, Συβρίτου και Φουρφουρά.
- Από το ΥΠΑΙΘΑ να κάνει δεκτή αυτή την εισήγηση.
- Από τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και παράγοντες να συνεχίσουμε την προσπάθεια μέχρι την τελική δικαίωση».