Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες αποκατάστασης της μεγάλης κατολίσθησης, που σημειώθηκε πριν τρεις μήνες στο φαράγγι του Κοτσυφού (13 Μαρτίου), γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα ο δρόμος να παραμένει κλειστός μέχρι και σήμερα.
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και την γραφειοκρατική διαδικασία που είχε τη μορφή του κατεπείγοντος, μιας και η περιοχή κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, εναερίτες και ειδικά συνεργεία εδώ και δυο εβδομάδες εργάζονται με εντατικούς ρυθμούς για να απομακρύνουν τους επικίνδυνους βράχους.
Τα συνεργεία καταβάλλουν προσπάθειες για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των εργασιών αντιστήριξης των βράχων και αποκατάστασης του οδοστρώματος. Το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί είναι οι τρεις μήνες. Βασικό μέλημα σύμφωνα με την αντιπεριφέρεια, η ασφαλέστερη λύση για τους διερχόμενους, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει επιπλέον καθυστέρηση στην παράδοση του έργου.
Σημειώνεται ότι για το έργο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 2 εκ. ευρώ, ωστόσο προκειμένου να μην χαθεί χρόνος πολύτιμος -λόγω της γραφειοκρατίας- η περιφέρεια Κρήτης διέθεσε ποσό ύψους 70.000 ευρώ, προκειμένου το έργο να ασφαλιστεί και να μπορέσει να ξεκινήσει πριν την εκταμίευση του μεγάλου ποσού.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.», η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή, ανέφερε: «Οι εργασίες αποκατάστασης της μεγάλης κατολίσθησης στο φαράγγι του Κοτσυφού, είναι σε πλήρη εξέλιξη. Πρόκειται για ένα έργο δύσκολο, το οποίο πραγματοποιείται από εναερίτες και ειδικά συνεργεία. Οι εναερίτες ελέγχουν βράχο-βράχο και όποιον βλέπουν ότι είναι επίφοβος με τα ειδικά εργαλεία που έχουν τραβάνε τον βράχο και τον απομακρύνουν. Καθάρισαν αυτά που κατά τη γνώμη τους έπρεπε να καθαρίσουν. Μετά ξεκίνησαν να κάνουν την περίδεση, δηλαδή δένουν τους μεγάλους όγκους και μετά θα βάλουν τα πλέγματα, τα οποία τα έχουν παραγγείλει. Οπότε οι εργασίες προχωράνε με γοργούς ρυθμούς. Πρόκειται για έργο 2 εκ., για τα οποία έχουμε κάνει όλες τις διαδικασίες και περιμένουμε τώρα την υπογραφή, να έρθουν τα χρήματα από το υπουργείο Ανάπτυξης τον κ. Παπαθανάση. Ωστόσο ο εργολάβος δουλεύει γιατί είχε ξεκινήσει με δικά μας χρήματα. Το κονδύλι της περιφέρειας ήταν 70.000 ευρώ για να μπορέσει το έργο να ξεκινήσει άμεσα, στην ουσία για να ασφαλιστεί. Μόλις τελειώσει ο εργολάβος θα ανοίξει ο δρόμος».
Οι εργασίες πραγματοποιούνται υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Ρεθύμνου.
Παράλληλα και λόγω της σοβαρού προβλήματος στο φαράγγι του Κοτσυφού και με δεδομένο ότι ο κλειστός δρόμος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και ταλαιπωρία στους κατοίκους των γύρω περιοχών, που εδώ και τρεις μήνες αναγκάζονται να κάνουν διπλάσια διαδρομή για να φτάσουν στον προορισμό τους, στο μικροσκόπιο των επιστημόνων είναι και άλλες λύσεις μακροπρόθεσμες βέβαια, για την σύνδεση με το νότο.
Υπενθυμίζουμε ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Γεράνι, στο πλαίσιο της προεκλογικής περιοδείας τον Ιούνιο ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου τον ενημέρωσε για τις επιπτώσεις της κατολίσθησης, ενώ του απέστειλε και αναλυτικό υπόμνημα, ώστε να μελετηθεί μια μακροπρόθεσμη και ριζική αντιμετώπιση της ασφαλούς σύνδεσης και οι τρόποι χρηματοδότησής της.
Ο δήμαρχος στην επιστολή του προς τον Κ. Μητσοτάκη, αναφέρθηκε στην αναγνωριστική μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης και προέκυψε η λύση της ανάπτυξης σήραγγας ως αναγκαίο έργο για την μακροπρόθεσμη, αλλά οριστική, αντιμετώπιση του θέματος της ασφάλειας των μετακινήσεων στην περιοχή. Η λύση συνίσταται από αρχική επίγεια όδευση από την υφιστάμενη οδό προς Σελλιά – Ροδάκινο, η οποία κατόπιν συνεχίζει διασχίζοντας υπογείως τον ορεινό όγκο της Ψηλής Κορυφής με σήραγγα 2,2 χλμ. φτάνοντας βορειοδυτικά των Σελλιών. Στη συνέχεια καταλήγει στο σχεδιαζόμενο στην περιοχή Υποστηρικτικό Οδικό Δίκτυο του Ν.Ο.Α.Κ. Η σήραγγα της συγκεκριμένης όδευσης εκτιμάται πως θα φτάνει σε μέγιστο βάθος 280 μ. με σταθερή μηκοτομική κλίση 0,6%. Εκτιμάται πως το κόστος κατασκευής της σήραγγας (μαζί με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις διαφυγής) θα ανέλθει στα 55.000.000 ευρώ.
Στο κόστος αυτό προστίθεται και το κόστος μελετών της σήραγγας και του ευρύτερου υποστηρικτικού οδικού δικτύου της περιοχής που ανέρχεται σε 5.000.000 ευρώ.
Επομένως το συνολικό κόστος εκτιμάται στα 60.000.000 ευρώ. Κλείνοντας την επιστολή του ο κ. Ταταράκης απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, ζήτησε την εξέταση της δυνατότητας ένταξης του παραπάνω έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα γνωρίζοντας τα αισθήματα που τρέφει για την Κρήτη και για το Ρέθυμνο ειδικότερα.