Πρόταση για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης των έργων ενεργειακής αναβάθμισης των Δημοτικών Σχολείων Μελάμπων και Σπηλίου συνολικού προϋπολογισμού 396.000 ευρώ, υπέβαλε ο δήμος Αγίου Βασιλείου στα πλαίσια του προγράμματος χρηματοδότησης για την Ενεργειακή Αναβάθμιση Δημοτικών Σχολείων «Αθηνά» του υπουργείου Παιδείας με χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Σύμφωνα με τις τεχνικές μελέτες το κτίριο που στεγάζει το Δημοτικό Σχολείο Σπηλίου διαθέτει φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα, είναι κεραμοσκεπές κτίσμα με υπόγειο και δύο ορόφους συνολικής επιφάνειας 1.007,64 τ.μ. Το Δημοτικό Σχολείο Μελάμπων είναι λιθόκτιστο κεραμοσκεπές ισόγειο κτίσμα με υπόγειο συνολικής επιφάνειας 760,27 τ.μ. Οι εργασίες που προβλέπονται στα δυο κτίρια αφορούν:
α) θερμομόνωση λιθόκτιστης τοιχοποιίας και οροφής κτιρίων
β) αντικατάσταση παλαιών ξύλινων εξωτερικών κουφωμάτων με σύγχρονα και υψηλής ενεργειακής απόδοσης κουφώματα (θερμομονωτικά πλαίσια με ενεργειακές υαλώσεις) που καλύπτουν κατ’ ελάχιστον τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ.
γ) αντικατάσταση υφιστάμενου συστήματος θέρμανσης με αντλίες θερμότητας.
«Με την αξιοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος στοχεύουμε σε σχολεία πιο φιλικά προς το περιβάλλον, τα οποία θα εμπνεύσουν τα παιδιά μας πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα αλλά και θα συμβάλουν σε μια σημαντική εξοικονόμηση ενεργειακών και βέβαια οικονομικών πόρων προς όφελος πάντα των δημοτών μας. Οι παρεμβάσεις στα δυο δημοτικά σχολεία σκοπό έχουν τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων, τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και την παράλληλη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου» δήλωσε ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου Γιάννης Ταταράκης, ενώ δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τη διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών Στέλλα Βερνάδου και τα στελέχη της Τεχνικής Υπηρεσίας καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, καταφέρνουν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα θέματα της καθημερινότητας, να επιβλέπουν το τεράστιο δημοτικό έργο αλλά και να συντάσσουν μελέτες και να υποβάλουν προτάσεις σε κάθε πρόγραμμα χρηματοδότησης.