Σε υψηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περίοδο 2019, κινήθηκαν οι τουριστικές κρατήσεις από το Βέλγιο την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου 2022. Σύμφωνα με τον ΕΟΤ, η Κρήτη ήρθε στην πρώτη θέση προτίμησης των Βέλγων επισκεπτών, ενώ ακολουθούν η Κως, Ρόδος, Αθήνα, Κέρκυρα και Κυκλάδες. Η πλειοψηφία των Βέλγων επισκεπτών στη χώρα μας, σε ποσοστό 63% επέλεξε κρατήσεις μέσω τουριστικών πρακτορείων. Ανάλογα ενθαρρυντική ήταν και η κίνηση από το Λουξεμβούργο.
Στα θετικά αυτά αποτελέσματα συνέδραμαν σειρά στοχευμένων δράσεων προώθησης και προβολής της χώρας ως top of mind τουριστικού προορισμού που οργάνωσε το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Κάτω Χωρών, στο πλαίσιο της Στρατηγικής επικοινωνίας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού με παράγοντες των αγορών αρμοδιότητας του, stakeholders, touroperators, ψηφιακές πλατφόρμες, αεροπορικές εταιρείες κ.ά.
Αναλυτικότερα ,σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του ΕΟΤ:
- Στο Βέλγιο σε συνεργασία με τον tour operator Pegase & Exclusive Destinanations ο προορισμός Ελλάδα παρουσιάστηκε σε 140 τουριστικούς πράκτορες στο πλαίσιο Gastronomic Roadshow σε βραβευμένα εστιατόρια Michelin. Οι συμμετέχοντες επί τρεις διαδοχικές ημέρες, 13,14 και 15 Σεπτεμβρίου, σε Γάνδη, Αμβέρσα και Βρυξέλλες απόλαυσαν υψηλή γαστρονομία και ενημερώθηκαν για τις αυθεντικές εμπειρίες θεματικού τουρισμού που προσφέρει η Ελλάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ταυτόχρονα με το παραδοσιακό προϊό́ν «ήλιος και θάλασσα» με οριζόντιο γνώμονα τη βιωσιμότητα.
Σημειώνεται ότι οι βέλγικοι Τ/Οs «Pegase» (με 30 χρόνια παρουσίας στην αγορά) και «Exclusive Destination», στοχεύουν στον πολυτελή τουρισμό και προσφέρουν 9 ελληνικούς προορισμούς σε υψηλού εισοδήματος ταξιδιώτες.
- Σε ότι αφορά το Λουξεμβούργο, εντυπωσιασμένοι δήλωσαν οι 16 τουριστικοί πράκτορες, εκπρόσωποι των σημαντικότερων πρακτορείων της αγοράς (TGLTravel Group Luxembourg, Voyages ÉmileWeber, We Love to Travel, Fensch Voyages) και παράγοντες της τουριστικής αγοράς που επισκέφτηκαν την Αθήνα, Αθηναϊκή Ριβιέρα, Σούνιο και Ύδρα.
Συμμετείχαν σε ταξίδι εξοικείωσης που υλοποιήθηκε την περίοδο 23-27 Σεπτεμβρίου που οργάνωσε το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Κάτω Χωρών μετά την εκδήλωση που πραγματοποίησε τον περασμένο Απρίλιο με τη συμμετοχή 72 τουριστικών πρακτόρων από τον μεγαλύτερο tour operator της αγοράς Luxair Tour.
Στόχος του ταξιδιού εξοικείωσης ήταν η προβολή «δυναμικών πακέτων» με συνδυασμούς προορισμών και η ένταξή τους στα πακέτα της αγοράς ως ολοκληρωμένου προορισμού που μπορεί να προσφέρει πολλαπλές επιλογές πέραν του citybreak.