H διασφάλιση της απρόσκοπτης προσβασιμότητας των οχημάτων έκτακτης ανάγκης στο ιστορικό κέντρο του Ρεθύμνου αποτέλεσε το αντικείμενο της χθεσινής σύσκεψης παρουσία όλων των εμπλεκόμενων αρχών.
Η ιδιαιτερότητα της περιοχής με τα ήδη στενά δρομάκια σε συνδυασμό με την άναρχη ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, την ανεξέλεγκτη τοποθέτηση εμπορευμάτων στους δρόμους, τις πινακίδες, η παρουσία άλλων διαφόρων σταθερών αντικειμένων καθιστούν από δύσκολη έως αδύνατη τη διέλευσή τους με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ζητήματα για την ασφάλεια της περιοχής.
Τα παραπάνω δεδομένα εξετάστηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης την οποία συγκάλεσε ο αντιδήμαρχος Θωμάς Κρεβετζάκης, στην οποία παραβρεθήκαν ο διοικητής της Π.Υ Αντώνης Πρωτοπαπαδάκης, ο διοικητής του Α.Τ Σωτήρης Τζατζάκης, ο εκπρόσωπος του ΕΚΑΒ Ανδρέας Βουρβαχάκης, η διοικητήρια της Τουριστικής Αστυνομίας Κατερίνα Αγόρου, εκπρόσωπος της Τροχαίας Μανόλης Κατσούγκρης και ο μηχανικός του δήμου Βασίλης Περπυρράκης
Ο αντιδήμαρχος πολιτισμού, ξεκαθάρισε πως ο δήμος δεν έχει δώσει τη φετινή χρονιά άδεια για κατάληψη επιπλέον εξωτερικού χώρου, παρά μόνο σε καταστήματα που δεν έχουν καθόλου εσωτερικό χώρο. Έκανε λόγο για την ανάγκη κατάστρωσης ενός ρεαλιστικού επιχειρησιακού σχεδίου, ώστε όλοι να γνωρίζουν πως και από που θα παρέμβουν σε περίπτωση ανάγκης τα οχήματα και πρότεινε σε κάποιους δρόμους να απαγορευτεί εξ ολοκλήρου η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ώστε αυτοί να παραμένουν ελεύθεροι για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Παράλληλα υποστήριξε πως είναι ανάγκη να ξεκαθαριστούν οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης και να οριστούν νέες οι οποίες θα μπορούν να ελέγχονται, ενώ επεσήμανε την ανάγκη να οριστούν θέσεις στάθμευσης για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.
Παράλληλα, όπως είπε θα γίνει αυτοψία στο ιστορικό κέντρο προκειμένου να χαρτογραφηθούν τα υδροστόμια που υπάρχουν και να καταγραφούν οι ανάγκες γα την τοποθέτηση νέων.
Από πλευράς ΕΚΑΒ ο κ. Βουρβαχάκης, εξήγησε ότι υπάρχουν στενά στα οποία δεν έχει εκ των πραγμάτων πρόσβαση το ασθενοφόρο, οπότε οι διασώστες παίρνουν το φορείο και μεταφέρουν πεζοί τον ασθενή στο πλησιέστερο σημείο, όμως όπως είπε για τις περιπτώσεις των δρόμων που οι προδιαγραφές τους είναι τέτοιες που μπορεί να περάσει το όχημα, θα πρέπει οι ίδιοι οι καταστηματάρχες να είναι σε αυξημένη ετοιμότητα να εκκενώσουν τον χώρο όταν χρειαστεί, με μια απλή κίνηση. Ο κ. Βουρβαχάκης αναφέρθηκε στην άλλη λύση που προϋποθέτει μόνιμες θέσεις για τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ πέριξ της παλιάς πόλης, για να μπορεί στη συνέχεια με ένα ηλεκτρικό όχημα με προδιαγραφές να μεταφέρει φορείο να διακομίζεται ο ασθενείς στο ασθενοφόρο.
Ο διοικητής της ΠΥ Αντώνης Πρωτοπαπαδάκης από την πλευρά του επεσήμανε την ανάγκη το πυροσβεστικό όχημα να μπορεί να έχει πρόσβαση στην παλιά πόλη, που σημαίνει όπως εξήγησε ότι θα πρέπει να είναι μικρό, αλλά να διαθέτει και τον απαραίτητο εξοπλισμό (τύπου γουρούνα). Όπως διευκρινίζει για την πυροσβεστική αυτό που ενδιαφέρει είναι η άμεση επέμβαση «και η άμεση επέμβαση σημαίνει ότι επειδή στο μικρό όχημα το βυτίο είναι μικρό, είναι απαραίτητο να υπάρχει ικανός αριθμός υδροστομίων».
Ο υποδιοικητής της τροχαίας Μ. Κατσούγκρης υποστήριξε ότι θα αστυνομεύονται καλύτερα οι δρόμοι από τους οποίος θα κινούνται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης μετά τη χαρτογράφηση που θα γίνει.
Σε δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος πολιτισμού Θωμάς Κρεβετζάκης, ανέφερε:
«Είχαμε μια συνεργασία με την αστυνομία, την τροχαία, το ΕΚΑΒ, την τουριστική αστυνομία και την πυροσβεστική αναφορικά με το ζήτημα που αφορά στην προσβασιμότητα στην παλιά πόλη, προκειμένου να διορθωθούν λάθη τα οποία έχουν γίνει σε προηγούμενες κανονιστικές και παράλληλα να δημιουργηθεί ένα ρεαλιστικό επιχειρησιακό πλαίσιο, καθώς ανεξαρτήτου από την ανάπτυξη ή μη εμπορευμάτων ή τραπεζοκαθισμάτων, η δυνατότητα να επιχειρήσουν οχήματα του ΕΚΑΒ ή της πυροσβεστικής σε συγκεκριμένους δρόμους δεν υπάρχει. Άρα πρέπει να σχεδιάσουμε το αντίστοιχο επιχειρησιακό πλάνο και να δοθεί πρόσβαση στα οχήματα από συγκεκριμένες περιοχές. Παράλληλα, στη σύσκεψη συζητήθηκε και η δυνατότητα να προχωρήσει ο δήμος στην προμήθεια μικρού πυροσβεστικού οχήματος, καθ’ υπόδειξη της πυροσβεστικής και αντίστοιχου ηλεκτροκίνητου οχήματος για το ΕΚΑΒ, αντίστοιχου με εκείνου που έχουμε τώρα στη Φορτέτζα και εξυπηρετεί τα ΑμεΑ. Καθ’ υπόδειξη του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής θα γίνει χαρτογράφηση των δρόμων, βάση του οποίου θα μπορούν τα πυροσβεστικά οχήματα, αλλά και τα ασθενοφόρα να κινηθούν από την παλιά πόλη. Οι δρόμοι αυτοί θα πρέπει να είναι ελεύθεροι από τραπεζοκαθίσματα, εμπορεύματα αλλά όπως ιδιαίτερα επισημάνθηκε και από πινακίδες σήμανσης κάθετες ,που ούτως ή άλλως απαγορεύονται από την αρχαιολογία, αλλά και το κομμάτι με τις τέντες που σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούν πρόβλημα στην προσβασιμότητα των οχημάτων. Από κει και πέρα θα δημιουργηθούν συγκεκριμένες θέσεις στάθμευσης των επιχειρησιακών οχημάτων, έτσι ώστε να είναι ελεύθερες καθ όλο το 24ωρο, καθώς επίσης θα γίνει επικαιροποίηση των υδροστομίων στις περιοχές που δεν έχει πρόσβαση η πυροσβεστική, να δούμε κατά πόσο χρειάζεται να αυξηθεί το δίκτυο των υδροστομίων και επίσης θα παραδοθεί ένα ηλεκτρονικό αρχείο με το στίγμα που βρίσκονται τα υδροστομία, ώστε να είναι ενήμερη η Πυροσβεστική σε περίπτωση ανάγκης. Εντός της εβδομάδας θα γίνει και η ενημέρωση στους καταστηματάρχες τόσο σε ότι αφορά τα εμπορεύματα, όσο και σε ότι αφορά τα τραπεζοκαθίσματα στις περιοχές που μας έχουν υποδειχτεί ή έχουν γίνει παράπονα για παράνομη κατάληψη κοινόχρηστου χώρου, έτσι ώστε μετά την ενημέρωση που θα γίνει κοινό κλιμάκιο του δήμου με την ΕΛ.ΑΣ και την τουριστική αστυνομία θα προχωρήσουν στην επιβολή κυρώσεων».