Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 που συμμετείχε το 2ο δημοτικό σχολείο κατά τη χρονική περίοδο 2021-2022 με τίτλο: «Empowering Shy Children in School» πραγματοποιήθηκε επίσκεψη εκπαιδευτικών στο Βερολίνο που διοργανώθηκε από τον επιμορφωτικό φορέα LDI UG – Learning and Development Institute.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Αυγενάκη Ράνια, Τζήμα Ράνια, Καλλιγιάννης Γεώργιος και Παπουτσής Χρήστος. Στο σεμινάριο συμμετείχαν επίσης εκπαιδευτικοί από το 5ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου καθώς και από τη Λετονία. Κύριοι στόχοι του σεμιναρίου είναι η βελτίωση των δεξιοτήτων διαχείρισης των ντροπαλών παιδιών και η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Ειδικός στόχος του προγράμματος είναι να διασφαλίσει ότι τα ιδρύματα κατάρτισης είναι ανοιχτά σε ένα ευρύ κοινό, ανεξάρτητα από τις ατομικές ικανότητες, το εθνικό και κοινωνικό υπόβαθρο, το φύλο ή την ηλικία των ανθρώπων.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών και να ανταλλάξουν ιδέες και εκπαιδευτικό υλικό.
Οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν δύο art schools στα οποία έγινε συζήτηση σχετικά με την ενσωμάτωση των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία σε συνδυασμό με workshop. Επισκέφτηκαν ακόμα το Alexander Puschkin Gesamtschule, είδαν από κοντά το σχολείο, ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας και έγινε δημιουργική συζήτηση με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Ξεναγήθηκαν στο Γερμανικό Υπουργείο Παιδείας όπου ενημερώθηκαν για την εκπαιδευτική πολιτική του Βερολίνου και τις πρακτικές που εφαρμόζουν σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.
Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα του Βερολίνου (πύλη του Βρανδεμβούργου, το τμήμα του τείχους που έχει διασωθεί με τα ενδιαφέροντα γκράφιτι, το μνημείο του Ολοκαυτώματος) και επισκέφτηκαν το Γερμανικό Κοινοβούλιο καθώς και το περίφημο μουσείο της Περγάμου με το εντυπωσιακό Panorama.
Οι εκπαιδευτικοί, από τις επισκέψεις στα σχολεία και τις διαδραστικές συναντήσεις που είχαν με εκπαιδευτικούς του Βερολίνου, απέκτησαν σημαντικά εργαλεία προσέγγισης των μαθητών/τριών που δυσκολεύονται να ενταχθούν στην τάξη και να βελτιώσουν τις διδακτικές τους δεξιότητες ώστε να παρακινούν τα «shy children» για ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.