• Μ. Λιονή: «Το έργο είναι ακριβό αλλά και άκρως απαραίτητο, διότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος όδευσης με ασφάλεια»
Μονόδρομος για την ασφαλή διέλευση από τα φαράγγια του Ρεθύμνου χαρακτηρίζεται η λύση της σήραγγας, ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Ρέθυμνου Μαρία Λιονή, τονίζοντας πως για το μεν φαράγγι του Κοτσυφού το έργο ολοκληρώνεται και ο δρόμος θα ανοίξει έως τις 15 Μαρτίου -εκτός αν υπάρξουν καθυστερήσεις λόγω του καιρού – για το δε Κουρταλιώτη, όμως, όπως διευκρίνισε, η κατάσταση είναι δύσκολη λόγω της επιβάρυνσης που έχει δεχτεί η περιοχή. Όπως ξεκαθάρισε, με τα κονδύλια που διατέθηκαν προσφάτως στην Αντιπεριφέρεια, θα πραγματοποιηθεί ένας καθαρισμός στον Κουρταλιώτη – ο οποίος όμως δεν είναι αρκετός. Ταυτόχρονα έχει ανατεθεί σε μελετητικό γραφείο η μελέτη για τη σήραγγα, προκειμένου να υποδείξει τον δρόμο διέλευσης. Αυτή, σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης, θα αποτελέσει τη μοναδική ασφαλή λύση για τη διέλευση των οδηγών.
Ειδικότερα, μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και στην εκπομπή των Σωτήρη Μεταξά και Κώστα Κεφαλογιάννη, η κ. Λιονή ανέφερε ότι ο καθαρισμός στον Κοτσυφό έχει ολοκληρωθεί και αυτή την περίοδο τοποθετούνται τα πλέγματα: «Μέχρι τις 15 Μαρτίου, το αργότερο, θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το φαράγγι του Κοτσυφού. Πιστεύω να μην έχουμε θέματα με τον καιρό, γιατί οι εναερίτες δουλεύουν κάθε μέρα, ακόμα και Κυριακές, προκειμένου να είναι έτοιμο το φαράγγι τον Μάρτιο, όμως, είναι πάρα πολύ επικίνδυνη η δουλειά τους και δεν μπορούν να εργαστούν όταν φυσάει πολύς αέρας εκεί. Επομένως, αν δεν έχουμε τέτοια ακραία φαινόμενα μέχρι 15 Μαρτίου θα έχει στρωθεί και ο δρόμος κάτω και θα παραδώσουμε στην κυκλοφορία το φαράγγι Κοτσυφού».
Σε ό,τι αφορά το φαράγγι του Κουρταλιώτη, ανέφερε πως μετά την πρόσφατη κατολίσθηση έγινε αυτοψία από τους εναερίτες και θα διατεθεί ένα σημαντικό κονδύλι για τον καθαρισμό του, ενώ έχει ξεκινήσει και η διαδικασία προκήρυξης της μελέτης για την κατασκευή σήραγγας η οποία χαρακτηρίζεται μονόδρομος για την ασφαλή διέλευση στο νότιο Ρέθυμνο.
Ειδικότερα, ανέφερε: «Είμαστε σε διαδικασία να κάνουμε τα τεύχη δημοπράτησης -και μέχρι 15 Μαρτίου θα προκηρύξουμε τη μελέτη. Δεν γίνεται διαφορετικά. Πρέπει να πάμε σε αυτή τη λύση και σε αυτή τη λογική, διότι απόλυτη ασφάλεια με τα φαράγγια δεν υπάρχει. Όταν ανοίξανε τα φαράγγια και με τον τρόπο που ανοίχτηκαν, περνούσαν λίγοι άνθρωποι, ελάχιστα οχήματα. Από κει και πέρα όμως και μέχρι εδώ, μετά από 70-80 χρόνια, έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ η περιοχή. Πλέον, διέρχονται δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, καθώς εκτός από τους μόνιμους κατοίκους, η περιοχή έχει και πάρα πολλούς επισκέπτες. Επομένως πρέπει και η πολιτεία να δείξει το ενδιαφέρον της. Το κόστος του έργου θα μας το δείξει η μελέτη. Υπολογίζουμε ότι θα στοιχίσει περπιου70 εκ. ευρώ. Δεν το ξέρουμε όμως ακόμα, καθώς η μελέτη θα υποδείξει από που θα περάσει το τούνελ. Το έργο είναι ακριβό αλλά και άκρως απαραίτητο, διότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος όδευσης. Έχει προσπαθήσει η υπηρεσία, έχουμε απευθυνθεί σε καθηγητές από το Πολυτεχνείο της Αθήνας να προσπαθήσουν, μήπως βρούμε άλλον τρόπο να ανοίξουμε άλλον δρόμο κ.λπ., δεν υπάρχει, σας διαβεβαιώ. Ο μόνος τρόπος όδευσης με ασφάλεια είναι η σήραγγα. Εμείς θα προσπαθήσουμε όσο μπορούμε σαν υπηρεσία να καθαρίζουμε, να διατηρούμε σε ένα επίπεδο τα φαράγγια όμως ήδη από ό,τι μας είπαν και οι εναερίτες που ανέβηκαν πάνω είναι πολύ επιβαρυμένα και τα δύο φαράγγια».
Όπως πρόσθεσε: «Για τον Κοτσυφό η λύση με τον καθαρισμό είναι ικανοποιητική αλλά με τον Κουρταλιώτη όχι. Εμείς θα καθαρίσουμε το φαράγγι του Κουρταλιώτη από βράχους οι οποίοι είναι επικίνδυνοι να κυλήσουν και να πέσουν. Ζητάμε όμως επιπλέον χρήματα για να κάνουμε επιπρόσθετες εργασίες. Το φαράγγι είναι τεράστιο, έχει τους κινδύνους του. Οι εναερίτες θα καθαρίσουν την προσοχή με ένα ποσό 1,5 εκ. ευρώ, όμως έτσι απλώς συντηρούμε μια κατάσταση. Υπάρχει επιβάρυνση και από τους κραδασμούς των αυτοκινήτων, από τους μικροσεισμούς που γίνονται, τις συστολές διαστολές, και την κλιματική αλλαγή. Πολλά έχουν παίξει ρόλο. Οπότε έχουν φτάσει στο τέλος των αντοχών τους. Για να πεις στον κόσμο, στους πολίτες, στους επισκέπτες ότι θα είναι ασφαλής η διέλευσή τους, ο μονος τρόπος όδευσης θα είναι η σήραγγα», κατέληξε.