Πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη βδομάδα στο γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γεωργίου Τερζάκη ενημέρωση της 1ης διακρατικής κινητικότητας των εταίρων που έγινε στη Σμύρνη το χρονικό διάστημα 6 έως 10 Ιουνίου 2016 στο πλαίσιο της διμερούς σύμπραξης μεταξύ των χωρών Τουρκίας και Ελλάδας του προγράμματος ERASMUS /Key Action 2 Cooperation For Innovation and the Exchange of Good Practices Strategic Partnerships in the Field of Education, Training and Youth με θέμα «Ψηφιακή διδασκαλία και ψηφιακή αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο». Στη σύμπραξη συμμετέχουν ως συντονιστές η Περιφερειακή Διεύθυνση της Σμύρνης, το Πανεπιστήμιο Dokuz Eylul της Σμύρνης και δύο δημοτικά σχολεία της Σμύρνης το Cengiz Sani İlkokulu και το Alsancak Melih Ozakat Primary School από την πλευρά της Τουρκίας, ενώ από την πλευρά της Ελλάδας η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, δύο δημοτικά σχολεία του Ν. Ηρακλείου, το 4ο δημοτικό σχολείο Ν. Αλικαρνασσού και το 45ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου και ο Σύλλογος Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής.
Η σύμπραξη θα διαρκέσει 3 χρόνια έως το 2018 και στο διάστημα της υλοποίησης του σχεδίου οι εταίροι θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν καλές πρακτικές σε εθνικό επίπεδο για την ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση, να παράξουν διαδραστικά ψηφιακά παιχνίδια με αφετηρίες από χώρους πολιτισμικής αναφοράς της Ελλάδας και της Τουρκίας, να δημιουργήσουν σειρές ψηφιακών μαθημάτων με πρωτότυπα θέματα που σχετίζονται με γνωστικά αντικείμενα όλων των τάξεων του δημοτικού και να οργανώσουν μια πλατφόρμα ψηφιακών πόρων ανοικτή για τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα που θα μεταφραστεί στα ελληνικά και στα τούρκικα καθώς και στη γλώσσα επικοινωνίας της σύμπραξης τα αγγλικά.
Επιπλέον στο πλαίσιο της σύμπραξης οι εταίροι έχουν την υποχρέωση να οργανώσουν με ευθύνη τους στις χώρες τους εργαστήρια κατάρτισης για νέα πρωτότυπα ψηφιακά εργαλεία και την αξιοποίηση τους στην παιδαγωγική διαδικασία στην τυπική και στην άτυπη εκπαίδευση. Προγραμματίζονται επιπλέον δύο συνέδρια ανά χώρα που θα αναδείξουν τα πρωτότυπα παραγόμενα της συνεργασίας της σύμπραξης, τις αρχές και τη φιλοσοφία και το μεθοδολογικό τους πλαίσιο αλλά και θα φιλοξενήσουν διακεκριμένους επιστήμονες από την Ευρώπη που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της ψηφιακής διδασκαλίας και μάθησης. Ένας από τους κυρίαρχους στόχους της διμερούς σύμπραξης εκτός από τα πολύ ενδιαφέροντα παραγόμενα που ορίζει το σχέδιο είναι το άνοιγμα γόνιμων επιστημονικών συνεργασιών ανάμεσα σε οργανισμούς και επιστημονικά ιδρύματα των δύο χωρών που επικεντρώνονται στον ψηφιακό κόσμο και τις τεχνολογίες επικοινωνίας και πληροφορίας.
Στην πρώτη διακρατική κινητικότητα έλαβαν μέρος ως εκπρόσωποι των οργανισμών που συμμετέχουν στο σχέδιο οι εξής: Από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης η υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος Τζένη Ψαλτάκη και η εκπαιδευτικός Κατερίνα Κουτσουδάκη. Από τον Σύλλογο Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής η Μαρία Δρακάκη, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων και Σχολικός Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου. Από το 4ο δημοτικό σχολείο Ν. Αλικαρνασσού και από το 45ο δημοτικό σχολείο Ηρακλείου οι διευθυντές και νόμιμοι εκπρόσωποι του προγράμματος Αντώνης Περυσινάκης και Χρήστος Ντρουμπογιάννης αντίστοιχα. Η συνάντηση περιλαμβάνει γνωριμία με την ταυτότητα και το έργο του κάθε οργανισμού, προσδιορισμό και συνδιαμόρφωση των κύριων υποχρεώσεων κάθε φορέα στη σύμπραξη καθώς και σχεδιασμό των βημάτων μέχρι την επόμενη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη στα τέλη του Οκτώβρη. Επίσης επισκέψεις και παρουσίαση της λειτουργίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης της Σμύρνης, γνωριμία με το έργο και τις δράσεις των δημοτικών σχολείων της Σμύρνης που συμμετέχουν στη σύμπραξη καθώς και επισκέψεις στην αρχαία Έφεσο και χαρακτηριστικά αξιοθέατα της Σμύρνης, αρχαιολογικοί χώροι που θα αποτελέσουν ψηφιακό υλικό που θα παραχθεί στους εταιρικούς φορείς των δύο χωρών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμπραξη προδιαγράφεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μετά την πρώτη γνωριμία και ανταλλαγή ιδεών για την πορεία του σχεδίου, με δεδομένο ότι οι συμμετέχοντες ανέπτυξαν έναν πολύ γόνιμο διάλογο για τον ρόλο της ψηφιακής πραγματικότητας στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση και κατέθεσαν πολλαπλές εμπειρίες τους από προηγούμενες συμμετοχές τους σε ανάλογα projects στο παρελθόν σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΕΡΖΑΚΗΣ