Εν αναμονή της έγκρισης χρηματοδότησης τριών τεχνικών συμβούλων για το πρώτο τμήμα του έργου από Περβόλια ως Κουρμούλη
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει η εκπόνηση των μελετών για την επέκταση του περιφερειακού δρόμου ανατολικά μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και δυτικά μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου.
Η ανάθεση του έργου έγινε μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης, στην οποία προχώρησε ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης και μετά τα γραφειοκρατικά ζητήματα που ανέκυψαν, ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση τω μελετών και την εκπόνησής τους.
Παράλληλα εξελίξεις αναμένονται και για ένα ακόμα κρίσιμο ζήτημα του έργου που αφορά στην ανάθεση τεχνικών συμβούλων για τις μελέτες οδοποιίας, γεφυροποιήσεις και στατικές μελέτες για το πρώτο τμήμα του έργου που αφορά το κομμάτι από το παλιό πανεπιστήμιο (κτίριο ΕΛΜΕΠΑ-Περβόλια) μέχρι και την οδό Κουρμούλη. Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με τον διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου υποδομών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε 500.000 ευρώ.
Με τον τρόπο αυτό (με την ανάθεση σε συμβούλους των μελετών οδοποιίας, γεφυροποιήσεις και στατικά) ολοκληρώνεται μελετητικά και ωριμάζει απόλυτα το πρώτο τμήμα του έργου το οποίο θα είναι έτοιμο για δημοπράτηση.
Υπενθυμίζεται ότι αναφορικά με την πορεία των δυο μελετών που έχουν ξεκινήσει και αφορούν το τμήμα από την οδό Δασκαλάκη (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και την οδό Κουρμούλη, σύμφωνα με τον κ. Νίνο, έχει εγκριθεί ως προς τους περιβαλλοντικούς όρους (ΑΕΠΟ). Η μελέτη περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις γέφυρες, ωσότου η χρηματοδότηση αφορά μόνο τη μια – στο ύψος του κόμβου Θεοτοκοπούλου. Αυτό σημαίνει ότι η μελέτη πλήρης και ώριμη θα αφορά μόνο το ανατολικό κομμάτι (από το ύψος της Θεοτοκοπούλου) μέχρι και το παλιό πανεπιστήμιο, ενώ για το υπόλοιπο τμήμα από τον κόμβο Θεοτοκοπούλου μέχρι και την οδό Κουρμούλη απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση για τη μελέτη των γεφυρών.
Σημειώνεται ότι το μήκος του περιφερειακού δρόμου από το ύψος του παλιού πανεπιστημίου μέχρι και την οδό Κουρμούλη ήταν 3.5 χλμ. και μετά την επέκταση της μελέτης το μήκος διπλασιάζεται.
Σε ότι αφορά τις μελέτες που ξεκινούν άμεσα αυτές αφορούν στο τμήμα από την οδό Δασκαλάκη (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και τον κόμβο Θεοτοκοπούλου και το τμήμα από κόμβο Θεοτοκοπούλου, πλέον προχωρά η μελέτη για την επέκτασή του τόσο ανατολικά όσο και δυτικά.
Ειδικότερα, πρόκειται για το τμήμα από το παλιό πανεπιστήμιο μέχρι και τον κόμβο Αμαρίου και από την οδό Κουρμούλη μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου.
Σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Θοδωρής Νίνος, οι μελέτες θα εκπονηθούν με χρήματα του υπουργείου Υποδομών, τα οποία είχαν εξασφαλιστεί για μελέτη που αφορά στην αναβάθμιση του ισόπεδου κόμβου Ατσιποπούλου, ο οποίος θα μελετηθεί στα πλαίσια της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου από τον μελετητή του υπουργείου Υποδομών. Έτσι το ποσό των 139.000 ευρώ που είχε προβλεφθεί για τον κόμβο Ατσιποπούλου θα αξιοποιηθεί για τη μελέτη επέκτασης του περιφερειακού δρόμου της πόλης μέχρι τον κόμβο Αμαρίου ανατολικά και από την Κουρμούλη, μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου δυτικά.
Αναλυτικότερα, η σύμβαση που θα υπογραφεί αφορά στις παρακάτω μελέτες:
1) Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη – Οριστική Μελέτη, Συνδετήριας Δευτερεύουσας οδού του κόμβου Ατσιπόπουλου με την οδό Γ. Κουρμούλη μήκους περίπου 3km.
2) Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη – Οριστική Μελέτη, Συνδετήριας Δευτερεύουσας οδού της οδού Δασκαλάκη με τον κόμβο Αμαρίου μήκους περίπου 0,8 km.
3) Προκαταρκτική Μελέτη Ισόπεδου κυκλικού Κόμβου στη διασταύρωση της Παλαιάς Ε.Ο. με την οδό Ρεθύμνου – Γάλλου, Βόρεια του Ι/Κ Ατσιπόπουλου, Οριστική Μελέτη Ισόπεδου Κόμβου της Λύσης που θα εγκριθεί.
4) Μελέτη σήμανσης – ασφάλισης οδικών έργων (κόμβος + οδοί).
5) Τοπογραφική αποτύπωση – Κτηματογράφηση – Σύνταξη Κτηματολογίου (~500 στρ.).
6) Περιβαλλοντική Μελέτη (Κόμβου + Οδών).
7) Οριστική Γεωλογική Μελέτη (Κόμβου + Οδών).
8) Υδραυλικές Μελέτες Συγκοινωνιακών Έργων.
9) Μελέτες Τεχνικών Έργων (Προκαταρκτικής Μελέτης Γέφυρας L= 150 μ.)
10) Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη Φωτισμού Κόμβου και Οδών.
11) Έλεγχος της μελέτης για οδική ασφάλεια από εξειδικευμένο και πιστοποιημένο μελετητή (Safe Audit).
12) ΣΑΥ-ΦΑΥ. (Το σχέδιο ασφάλειας και υγείας και ο φάκελος ασφάλειας και υγείας).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την προκήρυξη, ο τεχνικός μελετητής θα εκπονήσει το σύνολο των μελετών βόρεια και ανατολικά του Ισόπεδου Κόμβου Ατσιπόπουλου με στόχο την αναβάθμισή του, αλλά και τη σύνδεση μέσω νέας νότιας περιφερειακής συνδετήριας οδού της πόλεως του Ρεθύμνου με τους κόμβους Σπηλίου και Αμαρίου.
Για τον σκοπό αυτό θα εκπονηθούν:
– Μελέτη νέου ισόπεδου κόμβου, βόρεια του ΙΚ Ατσιπόπουλου, στη διασταύρωση της παλαιάς Ε.Ο. με την οδό Ρεθύμνου – Γάλλου,
– Μελέτη νέας συνδετήριας οδού του κόμβου Ατσιπόπουλου με την οδό Κουρμούλη μήκους περίπου 3 km.
– Μελέτη νέας συνδετήριας οδού Δασκαλάκη με τον κόμβο Αμαρίου μήκους περίπου 0,8 km.
Ο συγκεκριμένος Ισόπεδος κόμβου Ατσιπόπουλου λειτουργεί σήμερα, και θα αναβαθμιστεί μερικώς, μέσω
της χάραξης του Νέου Β.Ο.Α.Κ., αλλά και περαιτέρω, μέσω της σύνδεσής του με μια νέα Νότια Περιμετρική Οδό της πόλεως του Ρεθύμνου, η οποία θα αποσυμφορήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο από τους κεντρικούς δρόμους, και θα συνδέσει τις νότιες επεκτάσεις της πόλεως.
Η νέα περιμετρική οδός, καθώς και ο νέος ισόπεδος κόμβος, όπως αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή, θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου από τους κεντρικούς δρόμους του Ρεθύμνου, θα ενοποιήσουν τις νότιες επεκτάσεις της οικιστικής ανάπτυξης και θα συμβάλλουν στην επίτευξη του ρόλου του νέου Β.Ο.Α.Κ. (στο τμήμα της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου) να λειτουργήσει όσο το δυνατόν ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.