Το έργο μεταψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου Ρεθύμνης παρουσίασε ο Δήμαρχος κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης στο 3ο OTS Roadshow 2024 που διεξήχθη σήμερα στη Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας & Καινοτομίας «BEYOND» στην Θεσσαλονίκη.
Στο επίκεντρο του 3ου OTS Roadshow ήταν ο ψηφιακός μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης και ο κ. Δήμαρχος τόνισε, ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση συνιστά αναγκαία προϋπόθεση και συνθήκη λειτουργίας του ιδιωτικού αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Όπως επισήμανε, «Ειδικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει επιφορτιστεί με ένα σύνολο αρμοδιοτήτων κι ευθυνών που καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών και επιταγών της κοινωνίας την οποία υπηρετεί, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση παραμένει ένα διαρκές, απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο στοίχημα».
Ο κ. Δήμαρχος παρουσίασε αναλυτικά το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου Ρεθύμνης και της ΔΕΥΑΡ καθώς επίσης τον σχεδιασμό που υπάρχει για τα επόμενα χρόνια.
Επίσης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, με τον οποίο είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να συζητήσουν επί της ουσίας ζητήματα του συγκεκριμένου τομέα. Προκειμένου να εξετάσουν από κοινού σημαντικά θέματα που αφορούν στην ψηφιακή εξέλιξη της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο κ. Υπουργός και ο κ. Δήμαρχος θα έχουν νέα συνάντηση μετά τις διακοπές του Πάσχα.
Επιπλέον ο κ. Μαρινάκης επισκέφθηκε το περίπτερο της Κρήτης στην έκθεση του 3ου OTS Roadshow όπου παρακολούθησε την παρουσίαση των κρητικών επιχειρήσεων που δίνουν το παρόν στο σημαντικό φόρουμ. Μάλιστα εξέφρασε την ικανοποίηση του για την σημαντική εξέλιξη που καταγράφεται στο επιχειρείν της Κρήτης και επαίνεσε την καινοτομία που παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις του νησιού μας σε όλους τους τομείς.
Η παρέμβαση του Δημάρχου Ρεθύμνης Γιώργη Χ Μαρινάκη στο 3ο OTS Roadshow 2024 στην θεσσαλονίκη όπου αναλύεται λεπτομερώς το έργο ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου Ρεθύμνης, έχει ως ακολούθως.
Αναλυτικά, στην ομιλία του ο κ Μαρινάκης,ανέφερε:” Πριν από μερικά χρόνια, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελούσε ισχυρή πρόκληση και πρόταγμα του μέλλοντος.
Σήμερα, συνιστά αναγκαία προϋπόθεση και συνθήκη λειτουργίας του ιδιωτικού αλλά και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Ειδικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει επιφορτιστεί με ένα σύνολο αρμοδιοτήτων κι ευθυνών που καλύπτουν μεγάλο μέρος των αναγκών και επιταγών ης κοινωνίας την οποία υπηρετεί, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση παραμένει ένα διαρκές, απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο στοίχημα.
Με σταθερό προσανατολισμό τη διαφάνεια, τη διασφάλιση της εύκολης και πλήρους πρόσβασης όλων των δημοτών κι επισκεπτών στο σύνολο των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών, την παραγωγική αλληλεπίδραση και ανεμπόδιστη συνεργασία της κοινωνίας με τις υπηρεσίες που την αφορούν, ο Δήμος Ρεθύμνης επιδίωξε και πέτυχε τον συγχρονισμό του βηματισμού του με τους όρους και τα μέσα της Κοινωνίας της Πληροφορίας, επενδύοντας στην ευρυζωνικότητα και στην εφαρμογή σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στο σύνολο των υπηρεσιών του.
Επιτρέψτε μου να τονίσω ότι ο προγραμματισμός και η υλοποίηση του στρατηγικού μας σχεδιασμού στο συγκεκριμένο άξονα, εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή πολιτική που προτάσσει την αξιοποίηση της τεχνολογίας ώστε η Ευρώπη να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Μια προσπάθεια για κλιματική ουδετερότητα που με προσήλωση ακολουθεί το Ρέθυμνο όλα τα τελευταία χρόνια.
Στην επίτευξη του στόχου, της δημιουργίας δηλαδή ενός ευέλικτου διαλειτουργικού περιβάλλοντος που διευκολύνει την καθημερινή ζωή και την επιχειρηματική δράση του πολίτη και ταυτόχρονα, προβάλει τις πολλαπλές δυνατότητες του τόπου στον επισκέπτη, με σεβασμό στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον του τόπου, ο Δήμος Ρεθύμνης συνεργάστηκε με εξειδικευμένους επαγγελματίες της ψηφιακής τεχνολογίας.
Με την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους, αποτιμώντας τις ανάγκες των δημοτών μας και αξιολογώντας τις δυνατότητες και τις ιδιαιτερότητες του δημοτικού συστήματος , πρωτοπορήσαμε στο σχεδιασμό και την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, προσβάσιμου σε όλους, με σεβασμό στα δικαιώματα του πολίτη και την ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης.
Μεταξύ των συνεργατών μας είναι και η εταιρεία «OTS» (Open Technology Services) που διοργανώνει 3ο OTS Roadshow 2024, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Ψηφιακής Τεχνολογίας & Καινοτομίας «BEYOND».
Ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση που μας απηύθυναν στις εργασίες του ενδιαφέροντος αυτού Φόρουμ, προσφέροντας μας τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε τις βασικές παραμέτρους του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του Δήμου Ρεθύμνης μέσα από τη χρήση έξυπνων συστημάτων και ηλεκτρονικών υπηρεσιών για τον Δημότη, τον Επισκέπτη, την Ανάπτυξη και την Ποιότητα Ζωής.
Επιγραμματικά θα αναφέρω τις βασικότερες , ξεκινώντας από αυτές που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με την OTS:
Σε επίπεδο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εγκαταστήσαμε οικονομικές και διοικητικές εφαρμογές όπως :
- Τις ηλεκτρονικές πληρωμές με χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών (easy pay), εκτός του e-banking που ήδη ήταν σε ισχύ.
- Την Οικονομική διαχείριση του Δήμου μέσω λογισμικού για τη διαχείριση συμβάσεων, ανταποδοτικών χρεώσεων, δημοτικού φόρου, εισφορά γης σε χρήμα, την αναζήτηση οφειλετών σε ΓΓΠΣ, την εφαρμογή ενιαίας αρχής πληρωμών, τις κατασχέσεις, την ηλεκτρονική είσπραξη βεβαιωμένων εσόδων κ.α.
- Την εφαρμογή Δημοτικής Αστυνομίας για τα πρόστιμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, την καταχώρηση κλήσεων και τη διαχείριση προστίμων.
Επιπλέον, ο Δήμος Ρεθύμνης στο πλαίσιο παροχής αξιόπιστων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στην χώρα μας, ήταν από τους πρώτους στη χώρα που εφάρμοσε:
- Σύστημα ηλεκτρονικών αιτημάτων πολιτών μέσω του οποίου εξυπηρετούνται πάνω από 60 κατηγορίες αιτημάτων με δυνατότητα παραλαβής των εγγράφων άμεσα στο κινητό ή στο e – mail του ενδιαφερόμενου.
- Εφαρμογή για έξυπνα κινητά «Δημότης Ρεθύμνου» μέσω της οποίας παρέχονται στους πολίτες σημαντικές διευκολύνσεις όπως ηλεκτρονικά αιτήματα και παρατηρήσεις, λήψη ηλεκτρονικών απαντήσεων, ενημέρωση για σημαντικά θέματα άμεσης ανάγκης, πρόσβαση σε σημεία ενδιαφέροντος, φαρμακεία κ.α
- Ζωντανές αναμεταδόσεις συνεδριάσεων συλλογικών οργάνων αλλά και εκδηλώσεων με ηλεκτρονική αρχειοθέτηση τους.
- Δημόσιο Ασύρματο δίκτυο Wifi ελεύθερης πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε 110 σημεία σε χώρους προσβάσιμους από το κοινό αλλά και σε κτήρια του Δήμου που εξυπηρετούν δημότες. Σήμερα, έχουμε καταμετρημένους 40.000 μοναδικούς χρήστες και συνολική κίνηση δεδομένων που ξεπερνά τα 2 τεραμπάϊτ.
- Σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών αιτημάτων των 90 σχολείων του Δήμου μας.
- Ανάπτυξη Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων με εφαρμογές όπως η e-Πολεοδομία, η e-Πόλη και το Rethymno Guide.
- Εκσυγχρονισμός Πληροφοριακών Εφαρμογών Εσωτερικής Λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου
- Ανάπτυξη Συστημάτων Τουριστικής προβολής και Βελτίωσης της εμπειρίας του επισκέπτη στο Ρέθυμνο
Στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδιασμού για τη βιώσιμη κινητικότητα, εναρμονιζόμενος με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές επιταγές περί μετακίνησης με στόχο τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας, την εκπομπή αερίων και την εν γένει προστασία του περιβάλλοντος, ο Δήμος Ρεθύμνης επένδυσε στην Ηλεκτροκίνηση.
Για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δράσεων στον τομέα της Ηλεκτροκίνησης αξιοποιήσαμε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα, στα οποία μετείχαμε ως επικεφαλής ή ως εταίρος, όπως το «Civitas Destinations – Horizon 2020», το «ΕΣΠΑ» το «Ιnterreg » ενώ συνεργαστήκαμε και με ιδιώτες επενδυτές.
Από το 2018 λοιπόν μέχρι και σήμερα ο Δήμος Ρεθύμνης προμηθεύτηκε το πρώτο ηλεκτρικό όχημα σε στόλο δημόσιου φορέα σε επίπεδο περιφέρειας, έθεσε σε κυκλοφορία, σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ, το πρώτο Ηλεκτρικό Λεωφορείο που ταξινομήθηκε στην Ελλάδα σε στόλο δημόσιας συγκοινωνίας, με δυνατότητα δωρεάν μετακίνησης, 23 επιβατών, προσβάσιμο σε ΑμεΑ, για διαδρομές στο κέντρο της πόλης, εγκατέστησε ταχυφορτιστές Ηλεκτρικών Οχημάτων και Φωτοβολταϊκά στέγαστρα παραγωγής ενέργειας με συμψηφισμό.
Η λειτουργία όλου του εξοπλισμού που σας ανέφερα, παρακολουθείται από αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες, οι οποίες μας δίνουν την δυνατότητα απομακρυσμένου, πλην άμεσου και αποτελεσματικού ελέγχου τους.
Με την ΟΤS συνεργαστήκαμε και στον τομέα των Έξυπνων Εφαρμογών.
Η σημαντικότερη είναι το Έξυπνο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, “Parkalot” που αφορά 650 συνολικά θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων 28 θέσεων για ΑμεΑ.
Μέσω εφαρμογής, λοιπόν, παρέχεται στον οδηγό η δυνατότητα πληροφόρησής του για τις διαθέσιμες θέσεις, η δρομολόγησή του σε αυτή που τον εξυπηρετεί και η ηλεκτρονική πληρωμή του αντιτίμου.
Μερικές ακόμη έξυπνες εφαρμογές που σύντομα θα τεθούν στην υπηρεσία των πολιτών είναι:
- Η Εφαρμογή Civitas Rethymno που θα λειτουργήσει ως χρήσιμο εργαλείο για τους επισκέπτες του Ρεθύμνου στο σχεδιασμό του ταξιδιού τους,
- Καινοτόμες εφαρμογές ανάδειξης μνημείων του Δήμου και
- Δημιουργία control room στο Δημαρχείο για την καλύτερη παρακολούθηση όλων των ψηφιακών συστημάτων του Δήμου.
Στο πλαίσιο συνεργασίας μας με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα στον τομέα των Έξυπνων Εφαρμογών, εγκαταστήσαμε :
- Σύστημα συλλογής κυκλοφοριακών δεδομένων, αποθήκευσης και ανάλυσης τους μέσα από πλατφόρμα διαχείρισης. Το σύστημα περιλαμβάνει 11 θερμοκάμερες που έχουν τοποθετηθεί, έπειτα από υπόδειξη ειδικών του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, σε σημεία του κέντρου της πόλης, περιφερειακά αλλά και στις εισόδους της πόλης. Με τις θερμοκάμερες, καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου από όλα τα οχήματα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας των οδών.
- Πλατφόρμα παρακολούθησης περιβαλλοντικών- κλιματολογικών δεδομένων με ανάπτυξη του συστήματος από το Εθνικό Αστεροσκοπείο.
- Πλατφόρμα παρακολούθησης ηχητικής ρύπανσης στην πόλη του Ρεθύμνου με ανάπτυξη του συστήματος από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.
Επιπλέον εφαρμόσαμε:
- Σύστημα τηλεματικής διαχείρισης του Στόλου Οχημάτων του Δήμου.
- Πλατφόρμα για την παρακολούθηση των λογαριασμών Ενέργειας για όλα τα ρολόγια του Δήμου (κτίρια, κοινόχρηστοι χώροι, αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α.). που μας επιτρέπει τη συνολική εικόνα για την ενεργειακή συμπεριφορά όλων των συνδέσεων στα δημοτικά κτίρια.
- Έξυπνες διαβάσεις, πινακίδες ένδειξης ταχύτητας με radar, στα φανάρια ένδειξη αντίστροφης μέτρησης για εμποδιζόμενα άτομα αλλά και ηχητικό σύστημα για άτομα με προβλήματα όρασης.
- Διαδικτυακή Πλατφόρμα Έγκαιρης Προειδοποίησης Πολιτικής Προστασίας, για την θωράκιση των περιοχών της Αδριατικής Ιονίου έναντι των φυσικών καταστροφών με την επωνυμία ‘ADRION’ . Η πλατφόρμα δοκιμάστηκε πιλοτικά σε 7 χώρες της περιοχής Αδριατικής Ιονίου μεταξύ αυτών και στην Ελλάδα, στο πλαίσιο Άσκησης επί Χάρτου Πολιτικής Προστασίας που διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία από το Δήμο Ρεθύμνης τον Ιανουάριο του 2023.
Το συγκεκριμένο έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό για την αποσόβηση μεγάλων καταστροφών και την αποτροπή των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής.
Παρότι, έχουμε δρομολογήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Ρεθύμνης σε ικανοποιητικά επίπεδα, οι διεκδικήσεις μας παραμένουν διαρκείς και επίμονες. Η ταχύτητα και το εύρος των τεχνολογικών εξελίξεων άλλωστε, σε συνδυασμό με την προσαρμοστικότητα των νέων κυρίως στις νέες ψηφιακές υπηρεσίες και τις ανάγκες εξυπηρέτησης των γηγενών αλλά και των εκατοντάδων χιλιάδων ξένων επισκεπτών που κατακλύζουν την Κρήτη κατά τους θερινούς μήνες, επιβάλλουν την εγρήγορση, την επαγρύπνηση και την ενσωμάτωση των νέων ψηφιακών μέσων στις υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών.
Με αυτό το πνεύμα λοιπόν, ο Δήμος Ρεθύμνης κατέθεσε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» με τίτλο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΟΤΑ» πρόταση συνολικού προϋπολογισμού 1.500.000€ περίπου για την ένταξη και υλοποίηση νέων έξυπνων, ψηφιακών συστημάτων του Δήμου στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027, που αφορούν σε :
Διαβάσεις πεζών φιλικές προς ΑΜΕΑ , συστήματα ενεργειακής διαχείρισης δημοτικών και σχολικών κτιρίων, τη δημιουργία πλατφόρμας διαχείρισης παιδικών σταθμών, Ψηφιακής Πλατφόρμας διαχείρισης ευπαθών ομάδων και παροχή συστημάτων τηλεϊατρικής σε ευπαθείς ομάδες για απομακρυσμένη διάγνωση, την ηλεκτρονική διαχείριση κλειστών και ανοικτών χώρων άθλησης, πολιτισμού και ψυχαγωγίας , τη διαχείριση αστικού πρασίνου και κοινοχρήστων χώρων, τη δημιουργία μιας κεντρικής ενιαίας πλατφόρμας διαχείρισης και συλλογής δεδομένων δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού των ΟΤΑ, την ενίσχυση συστήματος διαχείρισης ηλεκτρονικών πληρωμών κ.α.
Αναμένουμε λοιπόν τον έλεγχο του φακέλου της πρότασής μας και με δεδομένη την πληρότητά του, ελπίζουμε στην έγκριση της. Ευελπιστούμε δε, ότι θα συνεργαστούμε με την OTS, στην υλοποίηση μέρους των προτεινόμενων εφαρμογών.
Ψηφιακός Εκσυγχρονισμός ΔΕΥΑΡ
Εκτός από τον Δήμο Ρεθύμνης, η ΔΕΥΑ Ρεθύμνου αποτελεί μια δημοτική επιχείρηση η οποία επιδιώκει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στοχεύοντας μεταξύ άλλων στην ενίσχυση της ευελιξίας και της αποδοτικότητάς της, στην αναβάθμιση των υποδομών διαχείρισης των δικτύων και των συστημάτων παρακολούθησης των υποδομών της, στη μείωση του λειτουργικού της κόστους της επιχείρησης και στην ενίσχυση της ορθολογικής διαχείρισης των υδατικών πόρων και της εξοικονόμησης ενέργειας στις εγκαταστάσεις της .
Ως Πρόεδρος της ΕΔΕΥΑ, της Ένωσης Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης της χώρας μας, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός όλων των ΔΕΥΑ, αποτελεί προτεραιότητα στρατηγικής σημασίας για την λειτουργικότητα και επιβίωση των ανταποδοτικών αυτών δημοτικών επιχειρήσεων που έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα από την υφιστάμενη ενεργειακή κρίση.
Υπό αυτές τις συνθήκες κρίνεται ως επιτακτική η ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού των ΔΕΥΑ ώστε με τις υποδομές της ψηφιακής τεχνολογίας, να διασφαλιστεί η επάρκεια και η ποιότητα του νερού, η διαχείριση των λυμάτων κ.α .
Θέσεις που επισήμανα εμφαντικά, στο πλαίσιο διαδοχικών θεσμικών συνεργασιών μου τα τελευταία χρόνια, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τον π. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη και τον νυν κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, τον π. Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Θεόδωρος Λιβάνιος και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες των αρμόδιων Υπουργείων.
Θα μου επιτρέψετε ωστόσο να αναφερθώ στο παράδειγμα της ΔΕΥΑ Ρεθύμνου η οποία με ώριμα έργα επιδιώκει τον εκσυγχρονισμό, την επέκταση της δυναμικής, την ενεργειακή αυτονομία και την μετάβαση της στην ψηφιακή εποχή. Γι αυτό και θεωρούμε ευλογία την ένταξη της σ’ ένα ολιστικό επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο επιλέχθηκε να υλοποιήσει πιλοτικά με την τεχνική υποστήριξη των JASPERS, προϋπολογισμού περίπου 50 εκ ευρώ, τον οποίο θεωρώ πως θα το επαυξάνουμε διαρκώς με άλλα παράλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Πρόκειται για έργα ΕΣΠΑ που εντάσσονται στη νέα προγραμματική περίοδο και αφορούν την ύδρευση, την ορθολογική διαχείριση αστικών λυμάτων, την αντιμετώπιση κινδύνων πλημμύρας, και τη βιώσιμη διαχείριση ομβρίων υδάτων. Σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της ΔΕΥΑ προϋπολογισμού ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Στις προγραμματιζόμενες δράσεις Ψηφιακού Μετασχηματισμού ΔΕΥΑ Ρεθύμνου μέσω του Ολιστικού Προγράμματος, έχουμε εντάξει προτάσεις ψηφιακών έργων , με στόχο την αναβάθμιση και των εκσυγχρονισμό των υποδομών ύδρευσης, αποχέτευσης αλλά και της ενεργειακής αναβάθμισης, οι οποίες αφορούν: το Σύστημα Ύδρευσης, τις λεκάνες απορροής και τα υπόγεια υδατικά συστήματα, την επεξεργασία, αποθήκευση και διανομή νερού, το σύστημα αποχέτευσης και την επεξεργασία λυμάτων, το αρδευτικό σύστημα, το σύστημα Αντιπλημμυρικής Προστασίας, τη δημιουργία ενιαίου συστήματος διαχείρισης πληροφοριών, την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των καταναλωτών κ.α.
Στην προσπάθεια μας λοιπόν να αξιοποιήσουμε τις δυο βασικές χρηματοδοτικές πηγές της νέας προγραμματικής περιόδου, το ΕΣΠΑ καθώς και το Ταμείο Ανάκαμψης, η ΔΕΥΑΡ κατέθεσε μια ολοκληρωμένη πρόταση παρεμβάσεων τηλεμετρίας που έγινε εξ ολοκλήρου αποδεκτή, από ένα ανταγωνιστικό και ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα και εγκρίθηκε για συγχρηματοδότηση με το ποσό των περίπου 8,8 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΥΜΕΠΕΡΑΑ), από το Ταμείο Συνοχής και από πόρους της ΔΕΥΑΡ.
Η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα διατεθεί από τη ΔΕΥΑΡ στην προμήθεια και εγκατάσταση 9.500 νέων ψηφιακών υδρομέτρων , 6.000 συστημάτων καταγραφής και μετάδοσης που θα βελτιώσουν την απόδοση των υφιστάμενων υδρομέτρων, Τοπικούς Σταθμούς Ελέγχου και Ρύθμισης Πίεσης και Κεντρικό Σταθμό Ελέγχου συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων λογισμικών
Με το έργο αυτό εξασφαλίζεται η ασφαλής καταμέτρηση των υδρομέτρων και η σωστή καταγραφή της κατανάλωσης, με αποτέλεσμα τη δίκαιη χρέωση των καταναλωτών και την εξοικονόμηση ενέργειας μέσα από τη χρηστή διαχείριση των υποδομών, τον έλεγχο των διαρροών και την Ψηφιακή αναβάθμιση της ΔΕΥΑΡ».
Αγαπητές Κυρίες και Κύριοι
Είμαι βέβαιος ότι ο κάθε εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ,του επιχειρηματικού κόσμου και άλλων φορέων και υπηρεσιών που συμμετέχει στο Φόρουμ, θα έχει να καταθέσει τα δικά του παραδείγματα καλών πρακτικών και εξελίξεων στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού της δομής που υπηρετεί.
Είμαι επίσης πεπεισμένος ότι κάθε αναφορά θα έχει το δικό της ξεχωριστό ενδιαφέρον και αξία στο σχεδιασμό για την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους πολίτες.
Θεωρώ πως έχουμε κάνει σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των δημοτών για την αξιοπιστία και την ταχύτητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την ασφαλή διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.
Όπως επίσης και στη διασφάλιση πλήρους προσβασιμότητας των χρηστών στο σύνολο των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών.
Αναμφίβολα, είναι απαραίτητη η ενίσχυση της διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των συστημάτων των φορέων του Δημοσίου ώστε οι υπηρεσίες των Δήμων όλης της χώρας να έχουν πρόσβαση σ΄ ένα ενιαίο δίκτυο πληροφόρησης, πολύτιμο για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του δημότη αλλά και τη δική τους εύρυθμη λειτουργία.
Σε κάθε περίπτωση, είναι βέβαιον ότι θα συνεχίσουμε την οργανωμένη προσπάθεια παροχής νέων χρήσιμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την εξυγίανση των υφιστάμενων στους δημότες κι επισκέπτες μας, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αδυναμίες και ελλείψεις ώστε να διασφαλίσουμε την ανεμπόδιστη πορεία των Δήμων μας στη νέα Ψηφιακή εποχή”.
Σας ευχαριστώ πολύ».
Από το Γραφείο Τύπου