Το ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ», που διενήργησε η Censuswide, για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η σε αυτή της Αυστρίας.
Η έρευνα διεξήχθη σε 8 από τις σημαντικότερες αγορές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα (Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και ΗΠΑ) και εστιάζει σε πραγματικά δυνητικούς ταξιδιώτες προς την Ελλάδα, αποφεύγοντας να λάβει υπόψη του πολίτες οι οποίοι δεν ταξίδευαν προς το εξωτερικό, ούτε προ πανδημίας. Ειδικότερα, για τις ευρωπαϊκές αγορές το δείγμα επιλέχθηκε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς στο εξωτερικό για διακοπές, τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020, ενώ για τις ΗΠΑ η επιλογή έγινε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς για διακοπές εκτός Βορείου Αμερικής τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020. Εκτός από το γενικό μέρος, η έρευνα έχει δύο ειδικά μέρη που αφορούν στα κύρια προϊόντα του εισερχόμενου τουρισμού: τον Τουρισμό Πόλεων και τον Τουρισμό για Ήλιο και Θάλασσα. Η έρευνα διενεργήθηκε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2021, σε άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω και σε δείγμα που συνολικά υπερέβη τα 7.100 άτομα.
To ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ», που διενήργησε η Censuswide, για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ). Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η σε αυτή της Αυστρίας.
Η έρευνα διεξήχθη σε 8 από τις σημαντικότερες αγορές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα (Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και ΗΠΑ) και εστιάζει σε πραγματικά δυνητικούς ταξιδιώτες προς την Ελλάδα, αποφεύγοντας να λάβει υπόψη του πολίτες οι οποίοι δεν ταξίδευαν προς το εξωτερικό, ούτε προ πανδημίας. Ειδικότερα, για τις ευρωπαϊκές αγορές το δείγμα επιλέχθηκε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς στο εξωτερικό για διακοπές, τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020, ενώ για τις ΗΠΑ η επιλογή έγινε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς για διακοπές εκτός Βορείου Αμερικής τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020. Εκτός από το γενικό μέρος, η έρευνα έχει δύο ειδικά μέρη που αφορούν στα κύρια προϊόντα του εισερχόμενου τουρισμού: τον Τουρισμό Πόλεων και τον Τουρισμό για Ήλιο και Θάλασσα. Η έρευνα διενεργήθηκε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2021, σε άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω και σε δείγμα που συνολικά υπερέβη τα 7.100 άτομα.
Σύμφωνα με την έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων είχαν πραγματοποιήσει διεθνές ταξίδι στην προ πανδημίας εποχή, προτίθεται και πάλι να ταξιδέψει στο εξωτερικό. Παρ’ όλ’ αυτά, ένα σημαντικό μέρος ταξιδιωτών – που ποικίλλει από 1 στους 7 στην Αυστρία και την Ελβετία και έως 1 στους 4 στο Ηνωμένο Βασίλειο – θα παραμείνει εντός της χώρας του. Το προϊόν Ήλιος και Θάλασσα είναι το δημοφιλέστερο στις περισσότερες αγορές, ακολουθούμενο από τον Τουρισμό Πόλης (City Break). Επίσης, το κόστος του ταξιδιού έχει επανέλθει ως πολύ βασικός παράγων επηρεασμού του ταξιδιού, μαζί με τους παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία. Τα ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων αποτελούν τη συχνότερη επιλογή, ενώ Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν τη σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα σε ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις. Αναφορικά με τα ταξίδια για Ήλιο και Θάλασσα, διαφαίνεται ένα clustering χαρακτηριστικών των αγορών, με αρκετά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών πλην Βρετανίας και μεταξύ Βρετανίας και ΗΠΑ. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, διαφαίνεται ένα ισχυρότερο clustering μεταξύ των γερμανόφωνων αγορών (Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία).
Παραμένοντας στα αποτελέσματα της έρευνας ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που προκύπτουν ανά χώρα. Ειδικότερα:
– Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Ολλανδοί προτιμούν κατά κύριο λόγο τους θερινούς μήνες του 2022, ενώ οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί έχουν προτεραιότητα τους επόμενους μήνες μέχρι τον Μάρτιο. Παρά τη γενική προτίμηση για ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων, Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν τη σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα (31%, 32%, 30%) για ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις.
– Κυρίαρχη επιλογή διαμονής αποτελούν τα ξενοδοχεία των 4 ή 5 αστέρων με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, όπου η πρώτη επιλογή είναι για χαμηλότερες κατηγορίες.
– Οι διακοπές Ήλιου και Θάλασσας δεν είναι μονοθεματικές αλλά, αντίθετα, oι ταξιδιώτες επιζητούν -με μεγάλη συχνότητα που κατά περίπτωση υπερβαίνει και το 50%- ποικιλία δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει από επίσκεψη στην πόλη και πολιτιστικές δραστηριότητες έως εκδρομές και συναυλίες ή θεατρικές παραστάσεις.
Αναφορικά με τα ταξίδια για Τουρισμό Πόλης:
– Οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Αμερικανοί έχουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν ταξίδι για Τουρισμό Πόλης το επόμενο εξάμηνο έως και τον Φεβρουάριο, ενώ η πλειοψηφία των Γερμανών, των Ιταλών, των Αυστριακών, των Ελβετών και των Ολλανδών έχουν προτεραιότητα από τον Μάρτιο και μετά.
– Τα ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων αποτελούν τη συχνότερη επιλογή.
– Αναφορικά με την επιλογή καταλύματος, υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση με τα ξενοδοχεία των 4 ή 5 αστέρων να αποτελούν την κυρίαρχη επιλογή για το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία και την Ολλανδία, ενώ για τις υπόλοιπες χώρες υπάρχει ισχυρή ζήτηση (και) για χαμηλότερες κατηγορίες. Για όλες τις αγορές, πολύ δημοφιλή επιλογή αποτελεί και η βραχυπρόθεσμη μίσθωση.
– Οι ταξιδιώτες επιζητούν με μεγάλη συχνότητα μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων μέσα στην πόλη (π.χ. περίπατο, εστίαση, ψώνια) ή εκτός αυτής (π.χ. εκδρομή, αθλητικές δραστηριότητες). Κατά περίπτωση, η επιθυμία υπερβαίνει και το 50%, ενώ για όλες τις αγορές και όλες τις δραστηριότητες, το ποσοστό αυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε κάποια δραστηριότητα υπερβαίνει το 10%. Δηλαδή ένας επιτυχημένος προορισμός city break, πρέπει να ικανοποιεί ένα ευρύ φάσμα επιλογών.
Πηγή: ΑΜΠΕ