Από τα σχολεία του Βορείου και του Νοτίου Αιγαίου, της Πελοποννήσου και της Κρήτης θα ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με πρώτους τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς οι οποίοι ολοκληρώνουν τη δοκιμαστική διετία και για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης.
Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Παιδείας και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης που υπεγράφη χθες, αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής που προβλέπεται στον ν. 4823/2021 για τη διενέργεια της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Στην πλατφόρμα θα καταχωρίζονται τα βιογραφικά στοιχεία των αξιολογουμένων, η προβλεπόμενη έκθεση αυτοαξιολόγησης, οι αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και η τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης. Επιπλέον, μέσω της ίδιας εφαρμογής ο εκπαιδευτικός μπορεί να υποβάλει ένσταση, σε περίπτωση που διαφωνεί με την οριστική αξιολογική κρίση του αξιολογητή του, καθώς και να ενημερωθεί για την εξέλιξη της ένστασής του, μετά την εξέτασή της από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία: α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης, και β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).
Στην πλατφόρμα θα αρχίσουν να καταχωρίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα ζεύγη αξιολογητή – αξιολογουμένου από τους διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογουμένου. Με την τοποθέτηση των υπόλοιπων συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.