«Όλο και περισσότεροι Φινλανδοί σχεδιάζουν να κάνουν ένα θεματικό ταξίδι στην Ελλάδα μέσα στο χρόνο». Αυτό προέκυψε σύμφωνα με τον ΕΟΤ στην διεθνή τουριστική έκθεση MATKA NORDIC TRAVEL FAIR (20-22/01/23) στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, όπου η Ελλάδα ήταν η «Τιμώμενη Χώρα» (Partner Country), προσελκύοντας το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επισκεπτών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Τ.Οs Φινλανδίας (Smal.fi), η Ελλάδα είναι από το 2019 πρώτη σε πωλήσεις τουριστικών πακέτων καταγράφοντας το 2022 αύξηση (+410 %) έναντι του 2021 και κατακτώντας το 41,5% (184.476) των συνολικών πωλήσεων αεροπορικών ταξιδιών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία έως 30/09/22 ταξίδευσαν στην χώρα μας 235.134 Φιλανδοί.
Στην MATKA NORDIC TRAVEL FAIR 2023 ο Ε.Ο.Τ. συμμετείχε με περίπτερο 80 τ.μ. με συνεκθέτες τις Περιφέρειες Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας, τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής της Ρόδου (Protour), την Ομοσπονδία Φινλανδο-Ελληνικών Συνδέσμων που αριθμεί 18 Συλλόγους και 2.000 μέλη μόνο Φινλανδούς καθώς και ξενοδοχεία από την ευρύτερη περιφέρεια της Κρήτης (Αλμυρίδα Χανίων και Άγιο Νικόλαο Κρήτης). Μια ημέρα πριν την επίσημη πρώτη της Έκθεσης, στις 18/01/23, η Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Σκανδιναβίας συμμετείχε σε συναντήσεις Β2Β σε Global Workshop της Έκθεσης.
Στην MATKA συμμετείχαν περισσότεροι από 945 εκθέτες/συνεκθέτες από όλο τον κόσμο, ενώ οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 50.000. Μεταξύ των εκθετών, οι Τ.Οs Apollo, Mixx Travel, Tema/Jambo Tours κ.α., αλλά και κρατικοί Τουριστικοί Οργανισμοί της Ε.Ε. (Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Κροατία, Πορτογαλία, Εσθονία, Ισλανδία) όπως και εκτός Ε.Ε. (Κατάρ, Κορέα, Ουγκάντα, Γεωργία, Ταϋλάνδη, Σεϋχέλλες, Ιρλανδία, Τυνησία, Μαλδίβες κ.α).
Το Ελληνικό περίπτερο είχε την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και το κοινό έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους προορισμούς των συνεκθετών του ΕΟΤ, την Αθήνας και τη Θεσσαλονίκη αλλά και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς της ενδοχώρας, καθώς τα «θεματικά ταξίδια» αποκτούν κάθε χρόνο μεγαλύτερη δημοφιλία μεταξύ των Φινλανδών.
Στην τελετή έναρξης της Έκθεσης η πρόξενος κα Ευθαλία Ζαχαριουδάκη, απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους της Ελληνικής Πρεσβείας μας στο Ελσίνκι και της Πρέσβεως κ. Ναταλίας Καραγεώργου, ενώ ακολούθησε παρουσίαση του βιώσιμου τουρισμού της Ελλάδας (sustainability and destinations) από τον κ. Παύλο Μούρμα προϊστάμενο της Υπηρεσίας Ε.Ο.Τ. Σκανδιναβίας στο Inspiration stage.
Επίσης πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις των προορισμών της Κρήτης από τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Δρ. Κυριάκο Κώτσογλου, την αν. προϊσταμένη του Τμήματος Τουρισμού Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κ. Μαριάννα Λιάσκου και τους κ. Λεωνίδα Τσιαντή -Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας και κ. Γιώργο Βρουτζά – διευθυντή Οργανισμού Προβολής της Χαλκιδικής.
Το περίπτερο του ΕΟΤ καθώς και γειτονικά περίπτερα, επισκέφτηκε η πρέσβης της Ελλάδας κα Ναταλία Καραγεώργου, ενώ στη λήξη της πρώτης ημέρας για τους επαγγελματίες, πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση (Party like a Greek), όπου παρουσιάσθηκε Ελληνικό μουσικό πρόγραμμα από ομάδα Ελλήνων καλλιτεχνών (Band Anemelo) όπου παρευρέθηκαν περισσότερα από 350 εκπροσώποι εκθετών και δημοσιογράφοι.
Ο κ. Παύλος Μούρμας συναντήθηκε με Φινλανδούς δημοσιογράφους -μεταξύ των οποίων και ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Δημοσιογράφων Φινλανδίας κ. Eero Nokela– blogger και εκπροσώπους τουριστικών μέσων, με σκοπό την διοργάνωση Press Trips προς την Ελλάδα, ενώ συνάντηση πραγματοποιήθηκε και με την υπεύθυνη της Aegean στην Σκανδιναβία κ. Helena Popp. Συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης με τον Τ.Ο. Mixx Travel κ. Ercan Secilmis -CEO με τον οποίο συζητήθηκε η αύξηση κατά 80% τον αριθμό των αεροπορικών θέσεων για Κρήτη και Ρόδο το 2023, καθώς και με την κ. Miia Tuomainen-Product & Contracting Manager-T.O. Aurinkomatkat.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας για την «Τιμώμενη Χώρα» με τους διοργανωτές, η παρουσία της Ελλάδας ήταν ιδιαίτερα ισχυρή, καθώς οι προωθητικές και θεματικές ταινίες του ΕΟΤ, εναλλάσσονταν συνεχώς στις οθόνες της έκθεσης, εντός αλλά και εκτός του εκθεσιακού χώρου.