Με κύριο στόχο την αποτελεσματική διαχείριση των συνεχών προκλήσεων του τουριστικού κλάδου και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών στον επισκέπτη ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος της χώρας, η Grecotel, επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην εκπαίδευση και συνεχή επιμόρφωση του προσωπικού της, τόσο σε ό,τι αφορά τα διοικητικά στελέχη όσο και στο σύνολο των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές της μονάδες. Στο πλαίσιο αυτό τρία χρόνια μετά την πανδημία, υλοποιείται φέτος δια ζώσης η επιμόρφωση του προσωπικού των ξενοδοχειακών μονάδων. Η Grecotel Academy, ξεκίνησε από το Ρέθυμνο την εκπαίδευσή της σε συνεργασία με το οικονομικό κολέγιο BCA και τον οίκο Αλέν Ντουκάς από τη Γαλλία για τα στελέχη από όλη τη χώρα, ενώ η εκπαίδευση θα συνεχιστεί στη συνέχεια και σε άλλες περιοχές. Ήδη έχουν εκπαιδευτεί περίπου 480 συνεργάτες. Τα εργαστήρια της εκπαίδευσης γίνονται στα ξενοδοχεία Caramel, Creta Palace και White Palace.
Ο Γιάννης Μοτάκης, διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού του ομίλου Grecotel επεσήμανε πως ο θεσμός της «Grecotel Academy», που μετά από τρία χρόνια πραγματοποιείται δια ζώσης αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για να εμπλουτίζεται η γνώση των στελεχών και να ανταποκρίνεται στις συνθήκες της αγοράς. Σε σχετικές δηλώσεις του είπε:
«Είναι χαρά μας που φέτος αναβιώνει ξανά ο θεσμός του Grecotel Aademy στην γενέτειρά του το Ρέθυμνο, μετά από μία παύση, λόγω των δυσκολιών που προέκυψαν από την πανδημία. Ο θεσμός αυτός ουσιαστικά καθιέρωσε την Grecotel και τον όμιλο ως μία κοιτίδα μόρφωσης στον τομέα του τουρισμού. Για μας είναι μεγάλη χαρά να λέμε και να περηφανευόμαστε ότι είμαστε το πλουσιότερο data bank στην ξενοδοχειακή βιομηχανία. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι από την πολυετή εμπειρία και τη δράση του ομίλου έχουν συσσωρεύσει απεριόριστη γνώση, την οποία προσπαθούμε να την εμπλουτίζουμε, να την εκσυγχρονίζουμε και να την προσαρμόζουμε στις συνθήκες της αγοράς.
Φέτος, που οι συνθήκες και οι καταστάσεις έχουν αλλάξει, θέλουμε να φέρουμε τους ανθρώπους μας σε μία επαφή μαζί μας. Να συνδεθούμε ξανά σαν άνθρωποι και σαν ομάδα μεταξύ μας και να έχουμε τη δυνατότητα να ανακτήσουμε τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για να διαχειριστούμε τις ιδιαιτερότητες των σημερινών καταστάσεων.
Οι ιδιαιτερότητες είναι πάρα πολλές. Οι ικανότητες, που πρέπει να έχουν οι άνθρωποι την σημερινή εποχή, πέραν της τεράστιας υπομονής, είναι η ικανότητα αντίληψης καταστάσεων και η δυνατότητα να τις διαχειριστούν με καινούργιες μεθόδους.
Υπάρχουν νέες τάσεις και αυτό θέλαμε να το κάνουμε με κάποιους φορείς, που είναι καταξιωμένοι στην αγορά και έχουν τεράστια εμπειρία. Αυτοί οι φορείς είναι δύο και μας υποστήριξαν πάρα πολύ στην φετινή μας προσπάθεια. Είναι ο οίκος Αλέν Ντουκάς από την Γαλλία και είχαμε την τιμή να έχουμε μαζί μας τον σεφ πατισέρ του οίκου και τον γενικό διευθυντή του ομίλου, που μας βοήθησε στα τεχνικά θέματα της κουζίνας και τις νέες τάσεις, καθώς και το δυναμικό του κολλεγίου BCA της Αθήνας, το οποίο μας βοήθησε σε μέγιστο βαθμό να κατανοήσουμε τις συνθήκες, που υπάρχουν αυτήν την στιγμή και να μας δώσουν τα εργαλεία για τη διαχείριση των ανθρώπων και των ιδιαίτερων καταστάσεων».
Όπως είπε το στελεχικό δυναμικό του ξενοδοχειακού ομίλου ανέρχεται σε 6.700, η πλειοψηφία των οποίων φιλοξενείται στο Ρέθυμνο, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης. Θα ακολουθήσουν τον επόμενο μήνα επιμορφώσεις στην Κέρκυρα, στην ανατολική Ελλάδα, στα νησιά του Αιγαίου και στην Πελοπόννησο με τις υπόλοιπες ομάδες.
«Το σημαντικό είναι ότι η πληροφορία από όλους τους συνεργάτες, που συμμετείχαν, θα φτάσει σε όλους τους συναδέλφους. Αυτή είναι η υποχρέωση των ανθρώπων, που ήταν εδώ κοντά μας: να μεταλαμπαδεύσουν την πληροφορία και την ενέργεια στους υπόλοιπους συνεργάτες. Άρα αυτή η δράση είναι διαρκής» κατέληξε.
Η Grecotel «χτίζει» ανθρώπους για το αύριο του τουρισμού
Από την πλευρά του ο Γιάννης Τσίχλης, διευθυντής Εταιρικών Σχέσεων του ομίλου Νίκος Δασκαλαντωνάκης Grecotel αναφέρθηκε στη βαρύτητα που δίνει ο ξενοδοχειακός όμιλος στη διαρκεί επιμόρφωση του προσωπικού του «χτίζοντας» ανθρώπους που με επαγγελματισμό και εξειδικευμένες γνώσεις μπορούν να στηρίξουν τον τουριστικό κλάδο: «Είμαστε στο Ρέθυμνο, στην γενέτειρα του ομίλου. Έχουμε υποδεχτεί με πολλή χαρά όλον τον κόσμο που προετοιμάζεται για τη νέα σεζόν, τους εργαζόμενους στον όμιλο, για μια μεγάλη σειρά εκπαιδεύσεων. Βοηθοί, συνεργάτες και αρωγοί σε όλο αυτό είναι ο οίκος Αλέν Ντουκάς στο κομμάτι του επισιτισμού και το Οικονομικό κολέγιο BCA στο κομμάτι του managment. Έχουμε προετοιμάσει μετά την πανδημία για πρώτη φορά το μεγάλο άνοιγμα στις δια ζώσης εκπαιδεύσεις σε μικρά διαδραστικά γκρουπς για το σύνολο των υπαλλήλων. Αυτήν τη στιγμή ο όμιλος μετρά 6.700 υπαλλήλους. Έχουμε, λοιπόν, μεγάλη συγκίνηση που το ξαναξεκινάμε, (μετά την αποχή τριών ετών από τη διά ζώσης εκπαίδευση λόγω πανδημίας) και που το κάνουμε εδώ στον τόπο που ξεκίνησε ο όμιλος και έχουμε τη χαρά να μοιραστούμε την ευφορία που υπάρχει γύρω από το μέλλον του τουρισμού στη χώρα μας, καθώς και να το μεταφέρουμε στους ανθρώπους που είναι εργαζόμενοι στον τουρισμό. Είναι μια εξαιρετική πια περίοδος καθώς, η Ελλάδα δικαιώνεται διεθνώς. Νομίζω ότι έχουμε μια τεχνογνωσία που είναι εξαγώγιμη σαν Ελλάδα. Έχουμε εξαιρετικούς επαγγελματίες, οι οποίοι θριαμβεύουν στην πορεία τους στο εξωτερικό. Έχουμε τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα, από τις ψηφιακές τεχνολογίες στον τουρισμό, μέχρι τις λειτουργίες και κατασκευές στον τουρισμό. Νομίζω ότι η χώρα χτίζει σε αυτόν τον πυλώνα και σαν ηγέτες του κλάδου αυτήν την ευφορία πρέπει να τη μεταφέρουμε στον κόσμο, η οποία όμως συνδυάζεται με πολλή δουλειά. Εμείς, λοιπόν, σαν τρίτη γενιά στελεχών έχουμε φιλοξενήσει πάνω από 11.000.000 ανθρώπους, παραπάνω από τον πληθυσμό της Ελλάδας. Έχουμε μια τεράστια εμπειρία στον χώρο μας, στη δουλειά μας και χτίζουμε ανθρώπους για αυτόν τον χώρο για το αύριο. Νιώθουμε, λοιπόν, ότι έχουμε μια τεράστια υποχρέωση στους σημερινούς μας ανθρώπους να τους εμπνεύσουμε και να τους δείξουμε τα νέα εργαλεία που είναι πάρα πολλά. Οι απαιτήσεις είναι πλέον τεράστιες στο επάγγελμα και στον κλάδο. Αλλάζουν οι γενιές, αλλάζουν οι προσδοκίες των καταναλωτών, των πελατών. Η ουσία είναι να δεχόμαστε τους φιλοξενούμενους όπως ανοίγουμε το σπίτι μας, αυτό είναι η παράδοση της Κρήτης, αυτό είναι η ψυχή της Grecotel, αυτό διδαχτήκαμε εμείς οι παλαιότεροι και αυτό θέλουμε να μεταλαμπαδεύσουμε, είναι η ουσία και το ζητούμενο αυτών των εκπαιδεύσεων. Νιώθουμε καλά πλαισιωμένοι από τους συνεργάτες μας, τους ευχαριστούμε για αυτό, μας έχουν δώσει τρομερές ιδέες, υπάρχει πολλή όρεξη και διάθεση για μια σεζόν που φαίνεται ότι θα είναι εξαιρετική».
Από την πλευρα της η Χριστίνα Κωνσταντινίδου γενική διευθύντρια BCA College ευχαρίστησε την Grecotel γι’ αυτήν την σύμπραξη τονίζοντας ότι: «είναι κάτι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα για τη χώρα μας και το χώρο του τουρισμού, καθώς ο τουρισμός -ο βασικός πυλώνας της οικονομίας μας- αναπτύσσεται και η Crecotel δείχνει έμπρακτα το πόσο σέβεται, αγαπά και εξελίσσει τα στελέχη της. Καθώς ο τουρισμός αλλάζει καθημερινά, οφείλουμε όλοι να δίνουμε μεγάλη έμφαση, να εκπαιδεύουμε, να επανεκπαιδεύουμε, να κάνουμε upskilling και reskilling. Η Grecotel έχει ένα εξαιρετικό έμψυχο δυναμικό, έχουν πάθος, να μάθουν, να προοδεύουν, να εξελιχθούν. Αυτό που κάναμε είναι να δώσουμε έμφαση στις δεξιότητες και στις ικανότητες, που χρειάζεται πια ο εργαζόμενος το 2023, ώστε να πάνε τον τουρισμό ακόμα πιο πάνω και στην Grecotel, που ούτως ή άλλως είναι ο μεγαλύτερος τουριστικός όμιλος στη χώρα μας.
Και ο δικός μας οργανισμός και η Grecotel έχουν κλείσει τα 50 χρόνια και δείχνουμε επομένως και τη συνέπεια και τις αξίες που έχουμε πάνω στο τουριστικό προϊόν. Η Grecotel έχει φτιάξει γενιές νέων ανθρώπων και έχει βάλει στον τουρισμό πολύ σημαντικά την σφραγίδα της και για εμάς είναι πολύ μεγάλη χαρά να βοηθάμε δίπλα τους συνοδοιπόροι σε αυτό το έργο».