Λύση σε ένα σοβαρό πρόβλημα, που αφορά τη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου – Λυκείου Ατσιποπούλου, δίδεται μετά από πολλά χρόνια με τον δήμο Ρεθύμνου να προχωρά σε ανάθεση σε ιδιώτη, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ασφαλής μεταφορά 120 περίπου μαθητών από και προς το σχολικό συγκρότημα. Το ζήτημα αυτό αφορά μαθητές από Γεράνι, Πρινέ και χωριά του δυτικού Ρεθύμνου (Δ.Ε. Νικηφόρου Φωκά), που δεν περιλαμβάνονται λόγω χιλιομετρικής απόστασης, όπως αυτή υποδεικνύεται από τη νομοθεσία, στη μεταφορά των μαθητών με την αστική συγκοινωνία (με το ΚΤΕΛ) και οι οποίοι μέχρι σήμερα αναγκάζονται να περπατούν κοντά ένα χιλιόμετρο για να φτάσουν στο σχολείο με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους.
Παρά τις προσπάθειες που έγιναν κατά καιρούς το πρόβλημα δεν διευθετήθηκε, καθώς αφενός η Αντιπεριφέρεια, που είναι η αρμόδια για μεταφορά μαθητών, δεν μπορούσε να παρακάμψει τη νομοθεσία, η οποία δεν επιτρέπει μεταφορά, όταν δεν πληρούνται οι χιλιομετρικές αποστάσεις, από την άλλη το ΚΤΕΛ δεν μπορούσε να παρακάμψει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, βάσει του οποίου δεν επιτρέπεται η αριστερή στροφή του οχήματος στο δρόμο που οδηγεί στο σχολείο και παρά τις διαδικασίες που έχουν εκκινήσει για τη δημιουργία των απαραίτητων τεχνικών παρεμβάσεων που θα δημιουργήσουν όρους ασφάλειας για την μεταφορά των παιδιών εν τούτοις αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα το πρόβλημα να συνεχίσει να υφίσταται.
Για το λόγο αυτό ο δήμος έχει προβλέψει ένα κονδύλι στον προϋπολογισμό του 2023, με στόχο να αναθέσει σε ιδιώτη τη μεταφορά των συγκεκριμένων μαθητών.
Ειδικότερα, ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Πέμπτης αναφερόμενος στο θέμα τόνισε: «Υπήρχε ένα θέμα με τα παιδιά του σχολείου Ατσιποπούλου (Γυμνασίου – Λυκείου), που αφορούσε στη μεταφορά τους από και προς το σχολικό συγκρότημα. Η ουσία είναι ότι κατά τη μεν περιφέρεια δεν ήταν υποχρεωμένη να κάνει αυτή τη μεταφορά λόγω της χιλιομετρικής απόστασης και αν το έκανε θα είχε πρόβλημα η Αντιπεριφέρεια με τον επίτροπο, όπως και ο δήμος Ρεθύμνης δεν έχει δικαίωμα μεταφοράς μαθητών. Οπότε καταφύγαμε σε μια λύση κάνοντας επανειλημμένες επισκέψεις με τον γενικό γραμματέα του δήμου, Μαρίνο Ρουσσιά, στο υπουργείο και μιλώντας με τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, και με την οικονομική υπηρεσία και βρήκαμε μια διάταξη ενός ξεχασμένου νομού, ότι ο δήμος μπορεί στο όνομα της ασφάλειας της λειτουργίας των σχολείων να κάνει κάτι περαιτέρω. Η ουσία είναι ότι με τη συνδρομή όλων, του αρμόδιου αντιδημάρχου, των προέδρων του Ατσιποπούλου, του Γερανίου και όλων των συλλόγων γονέων της περιοχής γίνονται όλα άψογα, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι από τον τρόπο που γίνεται η μετακίνηση», ενώ όπως διευκρίνισε έως ότου εγκριθεί ο προϋπολογισμός του δήμου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης (εκκρεμεί η υπογραφή), το δημοτικό συμβούλιο αποδέχτηκε με απόφασή του προχθές προσωρινά τη μεταφορά να γίνεται με τη μορφή δωρεάς εκ μέρους των ιδιωτών μεταφορέων.
Παράλληλα, ο δήμαρχος μετέφερε στο δημοτικό συμβούλιο την πρόθεση της αντιπεριφερειάρχου, Μαρίας Λιονή, να συνδράμει οικονομικά μέσω μιας προγραμματικής σύμβασης για την πληρωμή των ιδιωτών μεταφορέων που θα αναλάβουν το έργο έως τον Μάιο του 2023, μέχρι τη λήξη δηλαδή της σχολικής χρονιάς.
«Πρέπει να στηρίξουμε το σχολείο, πρέπει να στηρίξουμε τα παιδιά, αλλά και τους οικισμούς που «αιμοδοτούν» το σχολείο με παιδιά και προφανώς συμφωνούμε», ανέφερε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θοδωρής Νίνος.
Ο αντιδήμαρχος παιδείας, Γιώργος Γεωργαλής εξηγώντας στα «Ρ.Ν.» τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί ανέφερε: «Βγήκε ένα άρθρο στον κανονισμό δήμων και κοινοτήτων, που επιτρέπει τους δήμους να μεταφέρουν μαθητές όταν δεν εξυπηρετούνται με την αστική συγκοινωνία, είτε με τα σχολικά λεωφορεία και υπάρχει κίνδυνος για τη σωματική τους ακεραιότητα. Εκμεταλλευόμενοι αυτό το άρθρο, εμείς θα αναθέσουμε από τώρα μέχρι 28 Μαΐου σε μια ιδιωτική εταιρεία, να μεταφέρει αυτούς τους 120 μαθητές που δεν εξυπηρετούνται με την αστική συγκοινωνία.
Οι μαθητές του Γυμνασίου – Λυκείου είναι 450. Οι περισσότεροι είτε μεταφέρονται από τους γονείς, είτε μεταφέρονται με την αστική συγκοινωνία ή μένουν κοντά και πηγαίνουν με τα πόδια. Υπάρχουν, όμως, περίπου 120 μαθητές που το ΚΤΕΛ τους αφήνει στην πλατεία του Ατσιποπούλου ή σε άλλα σημεία πάνω στον παλιό εθνικό δρόμο και είναι υποχρεωμένα αυτά τα παιδιά να διασχίσουν περίπου 1 χλμ. απόσταση για να πάνε σχολείο με τα πόδια. Όταν οι συνθήκες είναι δυσμενείς, π.χ. να βρέχει, είναι δύσκολο να μεταφερθούν εκεί πάνω. Παράλληλα, υπάρχει ένα έγγραφο της περιφέρειας που λέει ότι δεν πρέπει να αφήνει το ΚΤΕΛ τα παιδιά στην εθνική οδό και να κυκλοφορούν με τα πόδια πάνω στον εθνικό δρόμο. Αυτό αφορά παιδιά από το Γεράνι, που τα αφήνει το λεωφορείο στη μικρή πλατεία του Ατσιποπούλου πάνω στην παλιά εθνική οδό. Αφορά τα παιδιά από το δυτικό Ρέθυμνο, δηλαδή από το Μαλάκι, Φρατζεσκιανά Μετόχια, Πάνω και Κάτω Βαλσαμόνερο. Πιο πολύ αφορά τα παιδιά αυτά του δυτικού τμήματος του Νικηφόρου Φωκά και κάποια παιδιά που μένουν κοντά στον κόμβο του Ατσιποπούλου.
Η σύμβαση αυτή είναι περίπου 20.000 ευρώ και θα έχει διάρκεια μέχρι το τέλος Μαΐου, όπου προβλέπεται τα παιδιά να μεταφέρονται με τρία λεωφορεία».
Παράλληλα, όπως εξήγησε σε εξέλιξη είναι οι διαδικασίες των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, καθώς σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, ο δήμος αναμένει την γνωμοδότηση της τροχαίας για το κομμάτι του δρόμου από την Αγία Ζώνη μέχρι το Γυμνάσιο – Λύκειο και τα όρια Πρινέ – Ατσιποπούλου. «Θέλουμε να γνωμοδοτήσει η τροχαία, να δούμε τι προτείνει, ποια μέτρα πρέπει να πάρουμε και τι σύμβαση πρέπει να βάλουμε, για να επανέλθουμε πάλι με αίτησή μας στο ΚΤΕΛ να εκτρέψει την αστική συγκοινωνία. Προσπαθούμε να λύσουμε το θέμα με την εκτροπή της αστικής συγκοινωνίας, με την προϋπόθεση βέβαια ότι θα εγκριθεί από την τροχαία η διαδρομή αυτή. Περιμένουμε έγγραφο της τροχαίας, δεν μας έχει απαντήσει ακόμη εγγράφως τι ρυθμίσεις προτείνει και τη σήμανση προτείνει σε αυτήν τη διαδρομή».