Το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, παρατείνει τη διάρκεια της περιοδικής έκθεσης με 60 γλυπτά ποιήματα από τη Μαρία Μεθυμάκη, με τίτλο «Για όνομα του Θεού», σε επιμέλεια Μαρίας Μαραγκού, έως και τις 23 Απριλίου 2023.
Η έκθεση, που δέχτηκε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, παρουσιάζεται στους χώρους του Μ.Σ.Τ. Κρήτης (Μεσολογγίου 32, Ρέθυμνο), από τις 14 Δεκεμβρίου 2022.
Όπως αναλύει η ιστορικός τέχνης Μαρία Σφενδουράκη: «Το εικαστικό έργο «Για όνομα του Θεού, 60 γλυπτά ποιήματα» είναι το δεύτερο σε μορφή βιβλίου που δημιουργεί η Μεθυμάκη.
Πρόκειται για μια κοσμολογία θρησκευτικής και φιλοσοφικής πνοής που ανακαλεί Βυζαντινά χειρόγραφα και Αναγεννησιακούς κώδικες. Έχει στον πυρήνα της δημιουργίας του τον απόκρυφο χαρακτήρα της ερωτικής αγάπης. Απαρτίζεται από 60 φύλλα που φέρουν σε ιδιόχειρη γραμματοσειρά – εν είδει κρυπτογράφησης – πρωτότυπη ερωτική ποίηση.
Είναι έργο μεικτής τεχνικής που η καλλιτέχνης αντιμετώπισε με γλυπτική διάθεση ως προς την τρίτη διάσταση του φύλλου. Έτσι κάθε φύλλο αποτελεί αυτόνομο έργο διπλής μετωπικότητας στο οποίο ο γραπτός λόγος λειτουργεί ως υλικό μέσο και αναπόσπαστο μέρος της σύνθεσης. Το έργο αναπτύχθηκε σε μεγεθυμένη φωτοαντιγραφική αναπαραγωγή του πρώτου και παγιώνει ένα τρόπο εργασίας που εκπορεύεται από τη θεώρηση της για το «υπάρχειν στον κόσμο».
Για τη δημιουργία του επένδυσε εξ αρχής στο μη ελεγχόμενο, στο τυχαίο. Ενσωμάτωσε το εικαστικό του προηγούμενο ως εμπειρικό αποτύπωμα και μνημονικό ίχνος. Ανέδειξε τις αισθητικές δυνατότητες των υλικών όπως και τις μορφοπλαστικές δυνατότητες ανάπτυξης του σημείου και της γραμμής διατηρώντας την αρχαϊκότητα και την πολιτισμική τους εμβέλεια.
Συμπλέκοντας σε μια άχρονη χωρικότητα γραφές, ιερά και προσωπικά σύμβολα, αρχαϊκά εικαστικά στοιχεία και μορφές αρχαίων και νεότερων πολιτισμών με σημεία του σύγχρονου κόσμου και της λαϊκής κουλτούρας, συνέταξε έναν σύγχρονο κώδικα για το μυστήριο της συνάντησης του ανθρώπου με τον κόσμο. Δημιούργησε ένα έργο-έκθεση που έχει τη μορφή του βιβλίου και καλεί το θεατή να περιηγηθεί στις σελίδες του με το βλέμμα».