Αρχές Μαΐου και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του το έργο θα δοθεί σε κυκλοφορία το κυρίως τμήμα του οδικού τμήματος Αρμένοι – Παλέ ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή. Η πολλοστή παράταση που έχει δοθεί στον ανάδοχο ολοκληρώνεται την Κυριακή όμως το έργο δεν έχει τελειώσει. Όπως ξεκαθάρισε η κ. Λιονή, δεν δίδεται νέα παράταση, όπως άλλωστε είχε επισημάνει και στο παρελθόν, και στο εξής από την 1η Μαΐου κάθε μέρα εργασιών θα επιβάλλεται στον ανάδοχο σχετική ρήτρα.
Να σημειωθεί ότι η σύμβαση του έργου υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2019 με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και συμβατική υποχρέωση του αναδόχου να παραδώσει το έργο σε τριάντα μήνες ωστόσο παραμένει ακόμα σε εκκρεμότητα.
Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή μιλώντας στα «Ρ.Ν.», εξήγησε: «Το έργο δεν ολοκληρώθηκε, αλλά εντός των ημερών θα δοθεί σε κυκλοφορία ο κύριος κορμός του δρόμου και στο εξής ο ανάδοχος θα πληρώνει για κάθε μέρα εργασιών ποινική ρήτρα. Δηλαδή για όσες μέρες χρειάζεται ακόμα να εργαστεί για να ολοκληρώσει και να παραδώσει το έργο θα πληρώνει ποινική ρήτρα (πρόστιμο). Δεν είχαμε άλλη επιλογή, δώσαμε πολλές παρατάσεις, δεν πάει άλλο. Εντός των πρώτων ημερών του Μαΐου ανοίγει ο δρόμος, θα τον δώσει σε κυκλοφορία ασφαλτοστρωμένο. Είναι λίγα μέτρα που έχουν απομείνει στον Σωματά στους Αρμένους. Υπάρχουν εκκρεμότητες όμως που αφορούν σε δεντροφυτεύσεις, φωτισμό και κάποια άλλα. Πάντως θα είναι ένας ασφαλής δρόμος για τους οδηγούς τώρα που θα τον δώσει σε κυκλοφορία».
Σημειώνεται ότι το οδικό έργο Αρμένοι – Παλέ αποτελεί το πρώτο τμήμα του νότιου οδικού άξονα Κρήτης, που έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, συνολικού ύψους 14,8 εκατομμύρια ευρώ.

Το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα:
Στο τμήμα Α (παράκαμψη Αρμένων) προβλέπεται η κατασκευή οδού περί τα 3,8 χλμ. με νέα χάραξη. Η αρχή του τμήματος ορίζεται επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού, λίγο πριν τη συμβολή της οδού προς τον οικισμό Σωματά και το τέλος λίγο πριν το Κ.Τ.Ε.Ο. Στο τμήμα αυτό προβλέπεται, επίσης, η αποκατάσταση του θιγόμενου αγροτικού δικτύου, καθώς και δύο τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι.
Ενώ στο τμήμα Β, προβλέπεται η βελτίωση/αναβάθμιση της υπάρχουσας επαρχιακής οδού για μήκος περί τα 2,8 χλμ. περίπου. Η αρχή του τμήματος Β ορίζεται επί της υφιστάμενης επαρχιακής οδού 300 μέτρα πριν τη δεύτερη συμβολή προς τον οικισμό Αμπελάκι και το τέλος λίγο πριν τον κόμβο της Παλέ.
Το έργο αναμένεται να λύσει τα σοβαρά καθημερινά προβλήματα, θα συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της περιοχής και θα ελαχιστοποιήσει χρονικά τις αποστάσεις, καθώς όπως υπολογίζεται μετά την ολοκλήρωσή του, η διαδρομή Ρέθυμνο – Αγία Γαλήνη θα διανύεται σε περίπου μισή ώρα.
Η Περιφέρεια Κρήτης δίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στο έργο αυτό, με μοναδικό γνώμονα την αρτιότητα του έργου και κυρίως την ασφάλεια του αυτοκινητόδρομου.
«Είναι ένα έργο μεγάλης σημασίας, διότι συντομεύει κατά πολύ την απόσταση του Ρεθύμνου με το Σπήλι και κατά συνέπεια με τον νότο του Ρεθύμνου. Ο δρόμος είναι πολύ πιο ασφαλής από τον δρόμο που ήταν πριν. Ευελπιστούμε ότι σε αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο, αφού έχουμε τελειώσει και τη μελέτη, να μπει και δεύτερο τμήμα του δρόμου που πιθανότατα θα είναι το Σπήλι – Άγιος Δημήτριος, το οποίο δεν αποτελεί συνέχεια του προηγούμενου, έχει κριθεί ωστόσο ως τμήμα που χρήζει άμεσης βελτίωσης και παρέμβασης και για αυτό και προκρίνεται προς ένταξη». τόνισε η κ. Λιονή.
Στο ελεγκτικό συνέδριο η σύμβαση για τον αμαριώτικο δρόμο
Εν τω μεταξύ στο ελεγκτικό συνέδριο για έγκριση βρίσκεται η σύμβαση του μεγάλου οδικού έργου που αφορά στο τμήμα του «Ρέθυμνο – Απόστολοι – Μάνδρες, τμήμα Ρέθυμνο – Φράγμα Ποταμών» αμαριώτικου δρόμου προϋπολογισμού: 14.039.000 και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί με τον ανάδοχο σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη Μαρία Λιονή.
Αντικείμενο της εργολαβίας είναι η κατασκευή έργων, για τη νέα χάραξη κατά τμήματα της Επ. Οδού 13 από το Ρέθυμνο, έως το Φράγμα Ποταμών και συγκεκριμένα στα ακόλουθα τμήματα:
- Τμήμα 1: Ρέθυμνο (περιοχή Α/Κ Αμαρίου) – Τζιβέρα μήκους 1,81 km. Στο υποτμήμα εφαρμόζεται αστική διατομή με πεζοδρόμια και προβλέπεται η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων.
- Τμήμα 2: Παρεμβάσεις από την έξοδο οικισμού Πρασσές (νότια) -έως την εκκλησία Αγ. Φωτεινής.
- Τμήμα 3: Παρεμβάσεις από την Γέφυρα Σίμα έως την περιοχή φράγματος Ποταμών, οι οποίες περιλαμβάνουν την κατασκευή νέας γέφυρας ρέματος ανοίγματος 8 m, την κατασκευή νέας γέφυρας Σίμα με δύο ανοίγματα των 37,10 m, καθώς και την κατασκευή τριών νέων ισόπεδων κόμβων σύνδεσης με το υπάρχον τοπικό οδικό δίκτυο, προς Γιαννούδι, Πρασσές, Μύρθο.
Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν φυτεύσεις δένδρων και θάμνων στις επιφάνειες, που προσφέρονται προς τούτο και κατασκευή αντιστοίχου δικτύου άρδευσης, καθώς και εργασίες οδοφωτισμού στις θέσεις των ισόπεδων κόμβων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ένταξη του έργου περιλαμβάνει και τα ακόλουθα υποέργα, συνολικού προϋπολογισμού 2.239.000 ευρώ:
– Απαλλοτριώσεις για την κατασκευή του τμήματος Ρέθυμνο. Φράγμα Ποταμών (ποσού 2.000.000 ευρώ).
– Αποκαταστάσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.
– Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου-Μελετητή οδικού έργου: «Οδικός Άξονας Ρέθυμνο-Απόστολοι-Μάνδρες, τμήμα Ρέθυμνο-Φράγμα Ποταμών».
– Εργασίες επίβλεψης από αρχαιολογία.