Με αφορμή την τοποθέτηση προσωπικού, αυτό το διάστημα, στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο σύλλογος Φυσικών Κρήτης τονίζει την ανάγκη διδασκαλίας κάθε μαθήματος από τον κατάλληλο εκπαιδευτικό, που κατέχει αντίστοιχο με το μάθημα πτυχίο ενώ ειδικότερα για το μάθημα της Φυσικής ο σύλλογος καλεί τους Φυσικούς να υπερασπιστούν την ποιοτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο, βάζοντας ως πρώτη επιλογή τη διδασκαλία της Φυσικής σε κάθε σχολείο του νομού τους. Αναλυτικά, σε ανακοίνωση του συλλόγου αναφέρονται τα εξής:
«Αυτή την περίοδο πραγματοποιούνται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης κάθε νομού οι διαδικασίες μετακινήσεων και τοποθετήσεων του υπάρχοντος προσωπικού στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους. Είναι μια πάγια ετήσια διαδικασία που είναι απαραίτητη και αναγκαία, ώστε το νέο σχολικό έτος να βρει τα σχολεία μας με επαρκές προσωπικό. Οι μετακινήσεις, συνταξιοδοτήσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις κ.λπ. διαμορφώνουν κάθε χρόνο μια εικόνα που η κεντρική διοίκηση καλείται να διαχειριστεί με τον προγραμματισμό του αναγκαίου αριθμού διορισμών μόνιμων ή αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Σε αυτές τις διαδικασίες κατά την γνώμη μας οφείλει η πολιτεία και βέβαια οι κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης να εναρμονίζουν τις προσπάθειες τους με βάση τις πραγματικές ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας και βέβαια τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Στα πλαίσια αυτά κορυφαίο ζήτημα τόσο επιστημονικής, όσο και παιδαγωγικής φύσης είναι το αίτημα να διδάσκεται κατά κανόνα το κάθε μάθημα από τον κατάλληλα εκπαιδευμένο εκπαιδευτικό με το αντίστοιχο πτυχίο στο αντίστοιχο γνωστικό αντικείμενο. Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από το δημόσιο σχολείο προς τους μελλοντικούς πολίτες της χώρας μας οφείλει να είναι η κορωνίδα κάθε εκπαιδευτικής πολιτικής και βασική μέριμνα της πολιτείας και των αποκεντρωμένων οργάνων διοίκησης της εκπαίδευσης.
Έχουμε επανειλημμένως θέσει τους προβληματισμούς μας για τη μείωση των διορισμών φυσικών σε αναντιστοιχία με τις συνταξιοδοτήσεις και τον αριθμό αναπληρωτών φυσικών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την ανάθεση του μαθήματος Φυσικής σε ειδικότητες που δεν έχουν εκ των σπουδών τους την επιστημονική επάρκεια να ανταπεξέλθουν στις ειδικές απαιτήσεις του μαθήματος (π.χ. πειραματισμός και διερεύνηση). Υπάρχουν αρκετές αστοχίες στην επιλογή των Β’ αναθέσεων ακόμα και σε μαθήματα θετικού προσανατολισμού της Β λυκείου. Βέβαια η αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και για μαθήματα άλλων ειδικοτήτων που δεν διδάσκονται κατά προτεραιότητα από τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα αυτών των επιλογών που γίνονται με οργανωτικούς και όχι παιδαγωγικούς όρους είναι γνωστά σε όλους όσους ασχολούνται με τον χώρο της εκπαίδευσης.
Θα θέλαμε για ακόμα μια φορά να καλέσουμε δημόσια τα θεσμικά όργανα διοίκησης σε επίπεδο νομών και σχολικών μονάδων να μεριμνήσουν, ώστε οι επιλογές τους να πληρούν αποκλειστικά επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια και όχι κριτήρια αριθμητικά και λογιστικά.
Θα θέλαμε να καλέσουμε όμως και τους εκπαιδευτικούς και βέβαια τους συναδέλφους φυσικούς να υπερασπιστούν με τις πράξεις τους την ποιοτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο, βάζοντας ως πρώτη επιλογή τη διδασκαλία της Φυσικής σε κάθε σχολείο του νομού τους. Η επιλογή ενός πολίτη να υπηρετήσει την εκπαίδευση από τη θέση του διδάσκοντα σε ένα δημόσιο σχολείο είναι επιλογή να επενδύσει στο μέλλον του τόπου μας, αυτή την επιλογή οφείλει κάθε εκπαιδευτικός να θέτει ως πρώτη προτεραιότητα του και τίποτα άλλο».
Την παραπάνω ανακοίνωση υπογράφουν για τον σύλλογο ο πρόεδρος και ο γραμματέας Δρ Μιχάλης Καραδημητρίου και Παναγιώτης Τουμπανιάρης, αντίστοιχα.