Τη δική του θέση σε σχέση με το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών του γυμνασίου – λυκείου Ατσιποπούλου μετά και την έκθεση – αυτοψία που πραγματοποίησε η Τροχαία, καταθέτει με ανακοίνωσή του ο αντιδήμαρχος Παιδείας Γιώργος Γεωργαλής. Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή του τονίζει:
«Με αφορμή τη συζήτηση των τελευταίων ημερών για το επίμαχο θέμα της μεταφοράς των μαθητών γυμνασίου λυκείου Ατσιποπούλου, την οποία ενεργοποίησε η πρόταση του τμήματος Τροχαίας Ρεθύμνου περί εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης και η τοποθέτηση του ΚΤΕΛ Χανίων-Ρεθύμνου, κρίνω αναγκαία τη συμπερίληψη των απόψεων του δήμου Ρεθύμνης επί του θέματος, ως άμεσα εμπλεκόμενου φορέα.
Παρότι ο δήμος Ρεθύμνης δια της διεύθυνσης Τεχνικών του Υπηρεσιών, θα επικοινωνήσει προσεχώς και λεπτομερώς τις θέσεις του δήμου, επειδή γίνεται προσωπική αναφορά στο όνομα μου, λόγω της ιδιότητάς μου ως αντιδήμαρχος Παιδείας, επιτρέψτε μου να μοιραστώ με τους/τις συμπολίτες/ισσες κάποιες βασικές επισημάνσεις, παραθέτοντας αρχικά ένα σύντομο ιστορικό του θέματος:
Η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου εκπόνησε μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τη στροφή της Αγίας Ζώνης (ΑΠ. 15884/19-6-2020), την οποία ενέκρινε Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης Α.Π. 1591/3-6-2022) κατόπιν θετικής εισήγησης που έλαβε από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας Κρήτης (Α.Π. 308496/ 15-10-2021). Διευκρινίζεται ότι, η Τροχαία δεν αποφασίζει ούτε νομιμοποιείται να υπογράψει τις προαναφερθείσες εγκρίσεις.
Σημειώνεται ότι στο σχετικό έγγραφό της, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης πρότεινε μέτρα ρύθμισης της κυκλοφορίας με τα οποία ο δήμος Ρεθύμνης συμφώνησε.
Είναι σαφές, επομένως, ότι από πλευράς δήμου Ρεθύμνης τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για το έργο της μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους. Μετά την ολοκλήρωσή τους, ο δήμος προχώρησε στη μίσθωση των αναγκαίων λεωφορείων προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μαθητές και οι οικογένειές τους.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΤΕΛ έχει δικαίωμα υποβολής ενστάσεων και διατύπωσης αντιρρήσεων επί μιας απόφασης μόνον όταν πρόκειται για εκτροπή της αστικής κυκλοφορίας. Επικαλούμενη το συγκεκριμένο δικαίωμα, η διοίκηση του ΚΤΕΛ, αποφάσισε την αποβίβαση των μαθητών από το λεωφορείο, σε μια μικρή πλατεία, η οποία εφάπτεται της Παλαιάς Εθνικής Οδού και μάλιστα κατά τις πρωινές ώρες που η κυκλοφορία οχημάτων είναι οξυμένη. Τακτική για την οποία ο δήμος Ρεθύμνης και το τμήμα Παιδείας του, διατύπωσαν τις έντονες αντιρρήσεις τους δεδομένου ότι η πεζοπορία των μαθητών ειδικά από τη στροφή Αγίας Ζώνης και μέχρι το σχολείο τους θέτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειάς τους.
Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη:
- Το έγγραφο της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Κρήτης (αρ.πρωτ: 13867/ 20-1-2020 ) στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Τονίζουμε ότι το ΚΤΕΛ το οποίο έχει αναλάβει τη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολικό συγκρότημα, δεν πρέπει να επιβιβάζει του μαθητές επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ατυχήματος και της σωματικής ακεραιότητας των παιδιών».
- Τις συνεχείς (και δικαιολογημένες) διαμαρτυρίες και επιστολές των γονέων που αγωνιούσαν για την ασφάλεια των παιδιών τους.
- Την απουσία, σε διάφορες θέσεις του δρόμου, πεζοδρομίων κατάλληλων να δεχθούν τους 450 μαθητές των σχολείων.
Ο δήμος Ρεθύμνης, αποφάσισε τη μίσθωση λεωφορείων ιδιώτη για την εκτέλεση του έργου της μεταφοράς των μαθητών από τη μικρή πλατεία του Ατσιποπούλου όπου τους αφήνει το ΚΤΕΛ, μέχρι το σχολείου τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξυπηρετούνται περίπου 120 μαθητές των οποίων οι γονείς δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο. Οι υπόλοιποι μαθητές μεταφέρονται με ευθύνη των γονέων τους.
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, η μέριμνα του Δήμου Ρεθύμνης για την επίλυση του κρίσιμου για την ασφάλεια των μαθητών ζητήματος ήταν επίμονη και ουσιαστική.
Ας σημειωθεί δε, ότι το γυμνάσιο λύκειο Ατσιποπούλου είναι από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα της Κρήτης. Η απαιτούμενη έκταση για την ένταξη του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ήταν άνω των οκτώ στρεμμάτων.
Η άδεια για την κατασκευή του δόθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας όταν ο δρόμος είχε πλάτος τέσσερα μέτρα. Σήμερα, το πλάτος του δρόμου είναι σχεδόν διπλάσιο.
Τέλος, αλγεινή εντύπωση μου προξένησε, ομολογώ, η ερμηνεία του ΚΤΕΛ στην απουσία μου από την προγραμματισμένη βόλτα με το «μαμούθ» λεωφορείο του, την οποία απέδωσε σε «μικροκομματικές σκοπιμότητες». Μου είναι αδύνατον να κατανοήσω τί ακριβώς εννοεί αφού η εξήγηση είναι απλή: Η συνάντησή μας είχε προγραμματιστεί στις 10 το πρωί. Το λεωφορείο του ΚΤΕΛ με τον διοικητή της Τροχαίας έφτασε στις 11 π.μ. χωρίς να προηγηθεί αιτιολόγηση ή έστω μια στοιχειώδης ενημέρωση των θεσμικών εκπροσώπων του δήμου που βρίσκονταν σε αναμονή, για την επικείμενη καθυστέρηση.
Εκείνη την ώρα, είχα προγραμματίσει μια πολύ σημαντική συνάντηση για το δημοτικό σχολείο του Άδελε, για την οποία ενημέρωσα τους διοργανωτές της συνάντησης μας.
Τέλος, επιτρέψτε μου μία ακόμη επισήμανση – διαπίστωση που με λυπεί και αφορά την επιμονή του ΚΤΕΛ να διατηρεί σε κυκλοφορία μεγάλα σε μήκος λεωφορεία σε επιβαρυμένους κυκλοφοριακά κεντρικές οδικές αρτηρίες του αστικού κέντρου.
Δυστυχώς, ο δήμος δεν διαθέτει τα νομικά εργαλεία για την αναγκαία διαπλάτυνση των κεντρικών δρόμων και η μόνη διατιθέμενη λύση, αυτή των «αναγκαστικών απαλλοτριώσεων», προϋποθέτει μακρόχρονες διαπραγματεύσεις και δικαστικές διενέξεις με τους εμπλεκόμενους, για να υλοποιηθεί.
Σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία».