Έχει περάσει πάνω από ένας μήνας από το ατύχημα – δυστύχημα – έγκλημα στα Τέμπη που έστειλε στο θάνατο 57 συνανθρώπους μας -κατ’ άλλους πολύ περισσότερους- οι οποίοι δεν ήταν γραμμένοι στον κατάλογο των επιβατών. Διαρκώς έρχονται στο φως νέα στοιχεία από την έρευνα, τα οποία πραγματικά συγκλονίζουν, για την ασχετοσύνη των υπευθύνων σε θέσεις κλειδιά και με πόση ελαφρότητα και προκλητική αδιαφορία αντιμετώπιζαν τις ανθρώπινες ζωές. Το χειρότερο όλων όμως είναι ότι οι πολιτικές παρατάξεις και οι υπεύθυνοι υπουργοί, ούτε και τώρα ντρέπονται, για την απόλυτη αδιαφορία που επέδειξαν τόσες δεκαετίες και που οδήγησε στην τραγωδία και το θάνατο 57 συνάνθρωπων μας και προσπαθούν με κάθε τρόπο, ξεδιάντροπα, πάνω στα πτώματα εκείνων, να ρίξουν το φταίξιμο η μια στην άλλη, μπας και μπορέσουν να μαζέψουν μερικές ψήφους παραπάνω στις επερχόμενες εκλογές.
Οι εκκλήσεις και προειδοποιήσεις από παντού, πριν το μοιραίο γεγονός, επεσήμαναν το μοιραίο που ερχόταν. Ενδεικτικά είχε παραιτηθεί ο υπεύθυνος ασφαλείας, είχαν στείλει εξώδικο οι μηχανοδηγοί ακόμη και προς τον υπουργό, είχαν προειδοποιήσει οι σιδηροδρομικοί και ακόμη και η Ε.Ε. είχε παραπέμψει την Ελλάδα στο ευρωπαϊκό δικαστήριο! Παρ’ όλα αυτά το ζουμί των συζητήσεων στα ΜΜΕ από τους «ειδικούς, αλλά κυρίως τους πολιτικούς» είναι ότι κανένας δεν ήξερε τίποτα και για όλα τελικά φταίει ένας ανεύθυνος, άσχετος και ελλιπής εργαζόμενος!
Οι πορείες και οι διαδηλώσεις σάρωσαν όλη τη χώρα. Ένα ολόκληρο έθνος ζητά και απαιτεί να βρεθούν όλοι οι ένοχοι και να τιμωρηθούν. Περιμένουν να δουν τι θα γίνει με έργα κι όχι με τα συνήθη γνωστά μεγάλα λόγια…. Κάθε μέρα βλέπουμε στα ΜΜΕ συνεντεύξεις υπουργών και υποψήφιων βουλευτών. Ποτέ τα ΜΜΕ δεν έσκυψαν σοβαρά να αναδείξουν τα σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας του κράτους και των εργαζομένων. Όποτε διαδήλωναν οι εργαζόμενοι για να καλυτερεύσουν τα πράγματα, ήταν κατά τους δημοσιογράφους οι κλασικοί τεμπέληδες, που δεν άφηναν τους φιλήσυχους πολίτες να πάνε στη δουλειά τους. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι έπεσαν από τα σύννεφα με τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στις μεταφορές, λες και ζούσαν σε άλλη χώρα.
Διαβάζω στα ΜΜΕ ότι από το έτος 2000 το ελληνικό κράτος «έφαγε» για την αναβάθμιση τού Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος 20 δισ.!!! Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορούσε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι με 300 εκατομμύρια ξεπουλούσε τον ΟΣΕ για κομμάτι ψωμί, αλλά ο ίδιος στη συνέχεια τον έβγαλε προβληματικό και τον ξεπούλησε μόλις 45 εκατομμύρια, χωρίς καμία εγγύηση. Ο ΟΣΕ πουλήθηκε υποτίθεται για να ξεχρεώσει η Ελλάδα, την οποία οι ίδιοι οι πολιτικοί είχαν χρεώσει και πού τότε χρωστούσε 280 δισ. Στη συνέχεια το ξεπούλημα συνεχίστηκε σε ότι είχε απομείνει -αεροδρόμια, λιμάνια κτλ. – Αλλά ως δια μαγείας το χρέος αντί να μειωθεί αυξήθηκε, έχοντας φτάσει αισίως πλέον τα 400 δισ.!
Είναι πραγματικά μοναδικό επίτευγμα των ελληνικών κυβερνήσεων να υπερηφανεύονται και να διαφημίζουν ότι όλοι οι οικονομικοί δείκτες πάνε καλά, αλλά το χρέος της χώρας αντί να μειώνεται, εκείνο να αυξάνεται διαρκώς!
Είναι γνωστό ότι από το 2000 έως σήμερα, κλήθηκαν να διαχειριστούν τα δημόσια πράγματα της χώρας, έξι κόμματα, εκ των οποίων τα τρία (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ) συνεχίζουν την κοινοβουλευτική πορεία τους, ενώ τα άλλα τρία (ΛΑΟΣ, ΕΑΡ, ΑΝΕΛ) έχουν διαλυθεί.
Έξι κόμματα που διεκδικούσαν με πάθος την ψήφο του λαού με την υπόσχεση να σώσουν τη χώρα και τελικά δεν φρόντισαν ή δεν κατάφεραν να εγκαταστήσουν και να λειτουργήσουν το σύστημα ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου, που αγοράστηκε το 2000 με χρήματα από το υστέρημα του Ελληνικού λαού.
Κανένας από όλους αυτούς δεν φαίνεται ότι νοιάστηκε στο ελάχιστο, για την ασφάλεια του λαού. Κυρίαρχο πρόβλημα όλων πάντα ήταν, είναι και παραμένει, πως θα κατηγορήσει ο ένας τον άλλον για την άγρα ψήφων και την αναρρίχηση στην πολυπόθητη εξουσία. Κανένας από όλους αυτούς δεν παραμέρισε τον ατομικό ή κομματικό εγωισμό του, για να καλέσει κάποιον ειδικό, για να ακούσει ιδέες και προτάσεις που θα βελτίωναν τη συγκεκριμένη κατάσταση, ώστε να μην οδηγηθούμε στο τραγικό γεγονός! Τι άλλο εκτός από αηδία και οργή μπορεί να νιώσει κάποιος, όταν βλέπει και ακούει τους πολιτικούς να σφάζονται λεκτικά πάνω στα φέρετρα των 57 συνανθρώπων μας, για εντυπωσιασμό και λίγα ψηφαλάκια.
Ως ελάχιστη τιμή στη μνήμη των αδικοχαμένων, θα ήταν να παραμεριστούν οι όποιες διαφορές και ιδεολογίες και να καθίσουν όλοι μαζί στο ίδιο τραπέζι να συζητήσουν για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η κατάσταση και ο πολίτης να ταξιδεύει ασφαλής σε όλη την επικράτεια. Αλλά είπαμε αυτά στην πολιτική δεν υπάρχουν! Προέχουν πάντα οι κατηγορίες, οι διαξιφισμοί και οι ύβρεις, μπας και πείσουμε κάποιο ψηφοφόρο παραπάνω. Αν αυτό δεν είναι απαξίωση, σκύλευση, απόλυτη κτηνωδία, ασέλγεια και αθλιότητα, πάνω στα πτώματα των 57 συνανθρώπων μας, τότε τι άλλο θα μπορούσε να είναι;
Η κλασική δικαιολογία του ελληνάρα «δεν φταίω εγώ (ποτέ!) πάντα φταίνε οι άλλοι!» αναδείχτηκε εκ νέου στην παραίτηση του πρώην υπουργού, όταν ο ίδιος είπε ότι: «φυσικά και θα είμαι υποψήφιος στις εκλογές, γιατί δεν είναι σωστό να κατηγορηθώ και να απολογηθώ για τα λάθη των προκατόχων μου!».
Είναι γνωστό ότι όλες οι κυβερνήσεις προσπαθούν με κάθε τρόπο να εκμεταλλευτούν και το παραμικρό, για να αναδείξουν το υποτιθέμενο έργο τους, που δυστυχώς σχεδόν ποτέ δεν υλοποιούν. Βαρύγδουπες μαυρογιαλουρέικες δηλώσεις – υποσχέσεις, για εθνικές οδούς, τρένα, λιμάνια, αεροδρόμια, γέφυρες και ποτάμια, που δεν υλοποιούνται ποτέ, ή υλοποιούνται μετά από δεκαετίες! Οι σημαντικότερες αποφάσεις -πάντα σε βάρος του λαού- παίρνονται στα παρασκήνια και «ο κερατωμένος», ο λαός ντε! Τις μαθαίνει τελευταίος!
Κάποιες δηλώσεις διαφόρων «ειδικών» προβληματίζουν και προκαλούν όπως του πρώην σταθμάρχη Βόλου Γιώργου Αποστολέρη που «φωτογραφίζει» τον επιθεωρητή Νικολάου. O επιθεωρητής με ανέτρεψε για να βάλει τον κουμπάρο του, καταγγέλλει! Φαίνεται χρειάζονταν να γίνει το τραγικό συμβάν όμως, για να μιλήσει ο συγκεκριμένος! Ο εισαγγελέας Ντογιάκος πάλι έκανε τη βαρύγδουπη δήλωση: «Στη Δικαιοσύνη όλα τα δυστυχήματα με τρένα την τελευταία 15ετία! Η διοίκηση του ΟΣΕ καλείται να δώσει στοιχεία -«Θα διερευνηθεί αν αποδόθηκαν οι ευθύνες»! Ούτε λίγο ούτε πολύ δηλαδή αν δεν γινόταν το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, όλες οι περιπτώσεις δυστυχημάτων του παρελθόντος θα παρέμεναν στη λήθη και το απυρόβλητο!
Έτσι για την ιστορία να ξέρουμε ότι η τηλεδιοίκηση Σιδηροδρόμων, αγοράστηκε το 2000 και δούλευε μέχρι το 2010. Οι παρακάτω υπουργοί συγκοινωνιών προφανώς έχουν ο καθένας την ευθύνη που του αναλογεί, δηλαδή την ίδια ευθύνη! Αφού δεν βελτίωσαν στο ελάχιστο τις υποδομές, για την αποφυγή του μοιραίου. Οι υπουργοί ήταν: Ρέππας (10/09-06/11) – Ραγκούσης (06/11-11/11) – Βορίδης (11/11-05/12) – Χατζηδάκης (06/12-06/13) – Χρυσοχοΐδης (06/13-01/15) – Σταθάκης( 01/15-11/15) – Σπίρτζης (11/15-07/19) – Καραμανλής(07/19-03/23). Απλά, όπως λέγαμε και στο στρατό, το τραγικό γεγονός κάθισε στον τελευταίο…
Τελικά τι μένει από τους τηλεοπτικούς διαξιφισμούς των αστέρων της εγχώριας πολιτικής σκηνής; Απλά επιβεβαιώνεται αυτό που έχει πει ο Γούντι Άλεν: «Το 80% της επιτυχίας είναι να κάνεις φιγούρα»… μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση η φιγούρα του κάθε υπουργού αφορά τη ζωή 57, ίσως και παραπάνω συνανθρώπων μας δυστυχώς και κάποια στιγμή, θα πρέπει και στη χώρα μας να φτάσει επιτέλους το μαχαίρι στο κόκκαλο. Όχι για εκδίκηση, αλλά για τη σωστή εφαρμογή της δικαιοσύνης και επιτέλους τη σωστή απόδοση ευθυνών εκεί που πρέπει. Γιατί το μόνο που δεν έχει ειπωθεί τελικά και μένει να ακούσουμε από τους κάθε λογής πολιτικάντηδες, ανεξαρτήτου κόμματος και ιδεολογίας, είναι ότι οι απόλυτα και μοναδικά υπεύθυνοι για την τραγωδία, είναι όλοι εκείνοι που ταξίδευαν με το τρένο!
* Ο Βαγγέλης Παπαδάκις είναι π. διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου -Ε:11 Φυσικής αγωγής