Από την οδό Χατζηδάκη ξεκίνησε χθες το πρωί το μεγάλο έργο βιοκλιματικής ανάπλασης Κεντρικών Συνδετήριων οδών της πόλης του Ρεθύμνου για να ακολουθήσουν οι οδοί Πρεβελάκη και Παρρέν Σιγανού. Οι εργασίες ξεκίνησαν με την κατασκευή των πεζοδρομίων, ενώ και στους τρεις δρόμους έχει διακοπεί η κυκλοφορία για δυο εβδομάδες και συγκεκριμένα μέχρι την Τετάρτη 15 Μαρτίου.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο βιοκλιματικής ανάπλασης επτά οδών και συγκεκριμένα των: Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Καζαντζάκη, Ασκούτση, Πρεβελάκη, Σιγανού και Καστρινάκη. Με εξαίρεση την οδό Πάρρεν Σιγανού, η οποία είναι παράλληλος των κεντρικών αρτηριών, οι άλλες έξι οδοί συνδέουν κάθετα τις ήδη αναπλασμένες κεντρικές αρτηρίες της πόλης του Ρεθύμνου, δηλαδή τη Λ. Κουντουριώτη και την οδό Μοάτσου.
Το συνολικό μήκος ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 800μ. Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 9.000 τ.μ.
Σύμφωνα με τα όσα ανάφερε χθες ο δήμαρχος, οι εργασίες θα συνεχιστούν κανονικά και κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, με δεδομένο ότι το έργο αυτό θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου.
«Είναι ένα έργο που γίνεται μέσα στην πόλη. Η όποια καθυστέρηση που έχει προκύψει είναι επειδή έπρεπε να συνεννοηθούμε με τον εργολάβο της ΔΕΗ, διότι είναι ένα έργο που προβλέπονται υπογειοποιήσεις του δικτύου φωτισμού. Οπότε έχουμε κάνει όλες τις συνεννοήσεις. Προφανώς είναι ένα έργο που γίνεται στην «καρδιά» του Ρεθύμνου, προφανώς θα δημιουργηθούν κάποιες δυσλειτουργίες, αλλά θα απολαύσουν πάλι το αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης αστικής παρέμβασης στην «καρδιά» της πόλης», ανέφερε ο Γιώργος Μαρινάκης.
Σύσκεψη χθες με κατοίκους και επαγγελματίες της Μελισσινού
Παράλληλα, ετοιμάζεται εκ νέου το εργοτάξιο στην παλιά πόλη για την βιοκλιματική ανάπλαση των οδών Σαλαμίνος και Μελισσινού, το οποίο είχε ξεκινήσει πέρυσι από το ύψος της Τροχαίας, ωστόσο σταμάτησε λόγω της θερινής περιόδου. Πλέον ο ανάδοχος σε συνεννόηση με τον δήμο Ρεθύμνου είναι έτοιμος για την επανεκκίνηση των εργασιών, με δεδομένο ότι πρέπει αυτές να επιταχυνθούν, καθώς τα χρονικά περιθώρια είναι στενά και το έργο πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στο τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με την ενημέρωση οι εργασίες θα ξεκινήσουν από την πλευρά της οδού Αρκαδίου, στη διασταύρωσή της με την οδό Σαλαμίνος. Για το λόγο αυτό απαγορεύεται η είσοδος των οχημάτων από Αρκαδίου προς Μελισσινού και οι οδηγοί θα χρησιμοποιούν την οδό Χειμάρρας για το επόμενο δίμηνο.
Χθες το πρωί μάλιστα στην τεχνική υπηρεσία του δήμου πραγματοποιήθηκε συνάντηση του δημάρχου και του αντιδημάρχου με κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι εμφανίζονται ανήσυχοι για την πορεία εκτέλεσης των εργασιών με δεδομένο ότι σ’ ένα δίμηνο ξεκινά η τουριστική σεζόν.
Ο δήμαρχος Ρεθύμνου ανέφερε σχετικά: «Είχαμε μια πολύ μεγάλη σύσκεψη με τους κατοίκους της οδού Χειμάρρας και της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι πραγματικά δείχνουν ενδιαφέρον και με πολύ πολιτισμένο τρόπο. Έγινε μια παραγωγική συζήτηση. Το έργο θα ξεκινήσει αμέσως. Θα ζητήσουμε από τον εργολάβο να κάνει όσο μπορεί περισσότερη δουλειά πριν την έναρξη της επίσημης τουριστικής περιόδου για να μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το έργο και να το παραδώσουμε στην κοινωνία μέχρι 31/12, μιας που είναι έργο που δεν μπορεί να πάει σε επόμενο χρηματοδοτικό πρωτόκολλο. Όλα αυτά τα έχουν κατανοήσει οι άνθρωποι, όπως και εμείς κατανοούμε τις ανάγκες τους. Εκτιμώ ότι όλα θα γίνουν με σύνεση, με προσοχή και με αμοιβαία συνεργασία. Όλοι είμαστε διατεθειμένοι, ο αντιδήμαρχος, η υπηρεσία και ο ανάδοχος, όπως και οι κάτοικοι όπως είδαμε πολύ ευχαρίστηση σήμερα, να εξελιχτεί το έργο ομαλά χωρίς προσκόμματα και μικρο-ενστάσεις, οι οποίες όμως δημιουργούν μεγάλες καθυστερήσεις. Είναι ένα δύσκολο έργο, γίνεται σε κατοικημένη περιοχή με ανάπτυξη του επιχειρείν, αλλά είναι ένα έργο εμβληματικό γιατί είναι ο τελευταίος μεγάλος δρόμος της Παλιάς Πόλης που δημιουργείται αυτή η βελτίωση και αστική ανάπλαση με ένα βιοκλιματικό έργο. Αυτό το έργο θα δώσει μια υπεραξία και στο επιχειρείν, αλλά και στις κατοικίες των πολιτών. Το έργο θα συνεχιστεί όλο τον χρόνο, απλώς θα δώσουμε μεγάλη ένταση στις περιόδους που δεν θα υπάρχει τουριστική κίνηση, ούτως ώστε όταν υπάρχουν εδώ τουρίστες να μην υπάρχουν εργασίες που να δημιουργούν προσκόμματα στις επιχειρήσεις και στους κατοίκους των περιοχών αυτών. Ωστόσο τα έργα θα συνεχίζονται με πιο ήπιες εργασίες».
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος διευκρίνισε ότι η χρήση της οδού Χειμάρρας για τους οδηγούς αφορά ένα προσωρινό μέτρο προκειμένου να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι τονίζοντας πως: «Το κομμάτι των εργασιών αφορά από την Αρκαδίου μέχρι τη διασταύρωση της Χειμάρρας. Σε πρώτη φάση μπαίνουμε με βαριά μηχανήματα στο εργοτάξιο, φτιάχνουμε την υποδομή του δρόμου, διαστρώνουμε την πρώτη επιφάνεια με μπετό και αυτό είναι το πρώτο πλάνο του επόμενου διμήνου. Η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται από τη Φορτέτζα πάνω προς Μελισσινού. Οι οδηγοί που έρχονται από την οδό Αρκαδίου θα κινηθούν από τον περιφερειακό για να εισέλθουν στην οδό Μελισσινού. Αυτό είναι το πλάνο για το επόμενο δίμηνο, όμως πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι αφορά τη λειτουργία της Παλιάς Πόλης και των επιχειρήσεων επειδή έχουμε εγκατεστημένο ένα εργοτάξιο. Δεν είναι ένας δρόμος που θα περνάμε επειδή είναι όμορφο το φρούριο, έχει όμορφη θέα και θα κάνουμε περιήγηση. Είναι κάτι που οι συνθήκες της πόλης μας δεν μας το επιτρέπουν και γι’ αυτό ζητώ τη συμμετοχή όλων στο να περιφρουρήσουν και να προστατεύσουν τον συγκεκριμένο δρόμο, μιας και είναι ένας δρόμος που έχει επιχειρήσεις και κατοικίες, οπότε πρέπει να λειτουργεί και η κυκλοφορία του», ανέφερε ο αντιδήμαρχος, Άγγελος Μαλάς.
Σημειώνεται ότι η βιοκλιματική ανάπλαση των οδών Σαλαμίνος και Μελισσινού αποτελεί υποέργο της Πράξης «Ανοικτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Ρεθύμνης» (Open Mall), έχει προϋπολογισμό 1.114.870,63€ και χρηματοδοτείται από το «Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)».
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με το οποίο επιδιώκεται η αισθητική αναβάθμιση και η διασφάλιση της λειτουργικότητας της περιοχής, η ενίσχυση της εμπορικής δραστηριότητας και η ποιοτική βελτίωση της καθημερινότητας των περιοίκων και των επισκεπτών.
Στις εργασίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η κατασκευή νέων, σύγχρονων πεζοδρομίων ευρωπαϊκών προδιαγραφών με όδευση τυφλών, η νέα χάραξη οδοστρώματος κυκλοφορίας οχημάτων, η δημιουργία διαβάσεων πεζών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών σωμάτων, η αναπροσαρμογή φρεατίων υποδοχής ομβρίων στις νέες χαράξεις του δρόμου – πεζοδρομίων, η φύτευση δέντρων, η κατασκευή νέων καθιστικών κ.α.