Ιδιαίτερα θετικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από τις αγορές της Ουγγαρίας και της Δανίας για τον ελληνικό τουρισμό το 2023.
Συγκεκριμένα, οι προκρατήσεις από την Ουγγαρία παρουσιάζουν μέχρι τώρα αύξηση κατά 30% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με την Ελλάδα να παραμένει ο δημοφιλέστερος καλοκαιρινός προορισμός των Ούγγρων, ενώ την ίδια στιγμή η αγορά της Δανίας εμφανίζει σαφείς ανοδικές τάσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά, όταν έως τα τέλη Σεπτεμβρίου τη χώρα μας επισκέφθηκαν περισσότεροι από 380.000 Δανοί.
Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του ΕΟΤ στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις Utazas 2023 της Βουδαπέστης και Ferie For Alle της Δανίας.
Στην έκθεση Utazas, τη μεγαλύτερη του κλάδου στην Ουγγαρία που πραγματοποιήθηκε από τις 23 έως τις 26 Φεβρουαρίου, ο ΕΟΤ έλαβε μέρος μετά από απουσία πολλών ετών, με συνεκθέτες τις Περιφέρειες Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων και Θεσσαλίας
Το ελληνικό περίπτερο επισκέφθηκε ο πρέσβης της Ελλάδας στη Βουδαπέστη, Μανώλης Αποστολάκης, καθώς και μεγάλο μέρος του κοινού της έκθεσης, το οποίο συνολικά ξεπέρασε τα 30.000 άτομα.
Όπως διαπιστώθηκε, σημαντικά αυξημένος παρουσιάζεται ο αριθμός των αεροπορικών θέσεων (blocked seats), τις οποίες δεσμεύουν οι t.os για τους 12 ελληνικούς προορισμούς που συνδέονται απευθείας με τα αεροδρόμια της Βουδαπέστης και της Debrecen, με δεδομένο ότι, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του αεροδρομίου της ουγγρικής πρωτεύουσας, το 2022 οι διακινηθέντες επιβάτες προς την Ελλάδα υπερέβησαν τους 400.000.
Ισχυρή παραμένει, παράλληλα, η τάση πολλών Ούγγρων να ταξιδέψουν και φέτος οδικώς προς τη χώρα μας, με βασικούς προορισμούς τη Χαλκιδική, την Πιερία, τη Θάσο και την Κέρκυρα.
Αισιόδοξη εικόνα και από την Δανία
Η έκθεση Ferie For Alle πραγματοποιήθηκε στο Χέρνιγκ της Δανίας από 24 έως και 26 Φεβρουαρίου. Ο ΕΟΤ συμμετείχε με περίπτερο 40 τ.μ. και συνεκθέτες τις Περιφέρειες Κρήτης – Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου και Κεντρικής Μακεδονίας, τον Οργανισμό Προώθησης Χαλκιδικής και τον Οργανισμό Προβολής Ρόδου.
Οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 56.000 άτομα (έναντι 41.252 το 2022), ενώ στη διάρκεια της Έκθεσης πωλήθηκαν περισσότερα από 8 χιλιάδες πακέτα διακοπών, με μερίδιο πωλήσεων για την Ελλάδα άνω του 70%. Η πλειονότητα των επισκεπτών του ελληνικού περιπτέρου ήταν repeaters, καθώς η χώρα μας αποτελεί τον προσφελέστερο προορισμό τους, ενώ οι περισσότεροι αναζητούσαν ελληνικούς προορισμούς ιδιαίτερα στην ενδοχώρα, καθώς και πληροφορίες για ειδικές μορφές τουρισμού, όπως δραστηριότητες στη φύση, τουρισμό περιπέτειας, τουρισμό ευεξίας, γαστρονομία κ.ά.
Στη διάρκεια της έκθεσης, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας ΕΟΤ Σκανδιναβίας, Παύλος Μούρμας, και η αναπληρώτρια προϊσταμένη, Μαρία Ζευγουλά, είχαν συναντήσεις με εκπροσώπους τόσο των Δανών t.os που διακινούν τον κυριότερο όγκο τουριστών προς τη χώρα μας και ενδιαφέρονται για νέους προορισμούς στην κεντρική και βόρεια Ελλάδα, όσο και κορυφαίων τουριστικών ΜΜΕ της Δανίας σχετικά με τον προγραμματισμό ταξιδιών εξοικείωσης (fam trips).
Το περίπτερο του ΕΟΤ επισκέφθηκε, εξάλλου, ο πρέσβης της Ελλάδας στην Δανία, Φραγκίσκος Κωστελλένος, και ο πρέσβης της Κύπρου, Ιάκωβος Κιρακοσιάν, οι οποίοι συναντήθηκαν με τους συνεκθέτες.
Στην κορυφαία στον κόσμο έκθεση ITB Berlin ο ΕΟΤ
Στη σημαντικότερη τουριστική έκθεση στον κόσμο, την ITB Berlin, που άνοιξε χθες τις πύλες της στη Γερμανία, δίνει το παρών ο ΕΟΤ, με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα του, Δημήτρη Φραγκάκη.
Το ανανεωμένο περίπτερο του οργανισμού περιλαμβάνει 73 συνεκθέτες και ήδη έχει αποτελέσει πόλο έλξης των επισκεπτών.
Στο μεταξύ, ο. κ. Φραγκάκης και στελέχη του ΕΟΤ συναντήθηκαν με σημαντικούς παράγοντες της αγοράς, όπως Lufthansa, Connor, Eurowings, Der Turistik και άλλους, ενώ στο περιθώριο της έκθεσης ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ πραγματοποίησε συναντήσεις και με εκπροσώπους αγορών και άλλων χωρών. Όπως τονίζεται από τον ΕΟΤ, η γερμανική αγορά παρουσιάζει εξαιρετικά σημάδια ενόψει του 2023, ενώ όλοι οι τουριστικοί παράγοντες ήταν εξαιρετικά αισιόδοξοι για την πορεία της φετινής χρονιάς.
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ ήταν κεντρικός ομιλητής στο ειδικό event που διοργάνωσε η εταιρεία expedia, όπου παρουσίασε τη στρατηγική και τους στόχους της Ελλάδας για το 2023. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τονίστηκε από υψηλόβαθμα στελέχη της expedia η σημαντική πορεία της χώρας για την ανάκαμψη του τουρισμού, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία, καθώς η expedia ανακοίνωσε συνολικό τζίρο πωλήσεων 570 εκατ. δολαρίων για την ελληνική αγορά το 2022.
Ο ΕΟΤ διοργάνωσε και μια ειδική ενότητα εκδηλώσεων όπου πραγματοποιήθηκαν παρουσιάσεις για τη βιωσιμότητα, την Ελευσίνα ως πολιτιστική πρωτεύουσα και άλλες.