Σταθερή αξία αποτελούν οι ελληνικοί προορισμοί στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές τουρισμού για ταξίδια στο εξωτερικό. Η Ελλάδα παραμένει, όπως και πέρυσι, στην ίδια θέση κατάταξης των προτιμώμενων προορισμών για Γερμανούς και Γάλλους, στην 3η και 4η θέση αντίστοιχα, ενώ στην περίπτωση των Βρετανών συγκαταλέγεται επίσης στους πέντε κορυφαίους, και ειδικότερα στην 5η θέση, έχοντας ωστόσο υποχωρήσει κατά δύο θέσεις.
Οι τρεις αυτές χώρες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, εισέφεραν το 2023 το 42% των συνολικών εισπράξεων του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο: «Το brand Ελλάδα: Πόσο ελκυστική είναι η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός; Σύγκριση με ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς». Σε αυτό το πρώτο μέρος της μελέτης εξετάζονται η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και η Ισπανία.
Οι Ισπανοί, οι οποίοι έχουν μικρότερο μερίδιο αφίξεων και εισπράξεων στον ελληνικό τουρισμό, κατατάσσουν τη χώρα μας στην 7η θέση των προτιμώμενων προορισμών για τους επόμενους 12 μήνες, πράγμα λογικό, αφού το τουριστικό προϊόν της Ισπανίας έχει πολλά κοινά με αυτό της Ελλάδας.
Οι δυο δημοφιλέστεροι προορισμοί και στις τρείς μεγάλες αγορές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα μας είναι το δίδυμο Ισπανίας- Ιταλίας, με την κατάταξη να αλλάζει ανάλογα με την αγορά, ενώ για τους Ισπανούς οι δύο δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία και η Γαλλία.
Η μελέτη βασίζεται σε έρευνα που διενεργήθηκε από την εταιρεία GWI σε δυο κύματα το έτος 2024 και σε δύο κύματα το έτος 2023 με βασικό θέμα τις προτιμήσεις των επισκεπτών αναφορικά με πιθανούς προορισμούς τους επόμενους 12 μήνες, εμπεριέχοντας συνεπώς τους καλοκαιρινούς μήνες που είναι καίριας σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό.
Αναλυτικότερα ανά αγορά, οι κορυφαίες πέντε χώρες που σκέφτονται να επισκεφθούν, οι υπό μελέτη αγορές, στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, είναι:
– Για τους Γερμανούς: Ιταλία (29,1%), Ισπανία (28,5%), Ελλάδα (20,3%), Αυστρία (18,4%), Γαλλία (17,4%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία, η Γαλλία και η Αυστρία συνορεύουν με τη Γερμανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
– Για τους Γάλλους: Ισπανία (31,4%), Ιταλία (21,6%), Πορτογαλία (16,6%), Ελλάδα (12,9%), Ην. Βασίλειο (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Ιταλία και η Ισπανία συνορεύουν με τη Γαλλία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
– Για το Ην. Βασίλειο: Ισπανία (34,1%), Ιταλία (22,2%), Γαλλία (20,0%), ΗΠΑ (19,8%), Ελλάδα (19%).
– Για τους Ισπανούς: Ιταλία (29,7%), Γαλλία (23,8%), Πορτογαλία (20,6%), Ην. Βασίλειο (15,0%), ΗΠΑ (11,8%). Να σημειωθεί ότι η Πορτογαλία και η Γαλλία συνορεύουν με την Ισπανία και συνεπώς ευνοούνται από εύκολη οδική πρόσβαση.
Επιβεβαιώνεται συνεπώς το παλαιότερο εύρημα μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ ότι η Ελλάδα ανταγωνίζεται ισχυρούς ώριμους προορισμούς.
Επιπρόσθετα, ένα ενδιαφέρον συγκριτικό στοιχείο όσον αφορά τη θέση της Ελλάδας και των άλλων ανταγωνιστριών αγορών στη Μεσόγειο, αποτελεί το γεγονός ότι για τις αγορές της Γαλλίας και της Ισπανίας, η Κροατία και η Τουρκία βρίσκονται εκτός τοπ 10.
Για τη Γερμανική αγορά, η Κροατία είναι στη θέση έξι και η Τουρκία στη θέση εννέα ενώ για τη Βρετανική αγορά η Τουρκία είναι στη θέση οκτώ και η Κροατία εκτός τοπ 10.