Ανοιχτά καταστήματα την Κυριακή
Σε ρυθμούς «Black friday» κινείται η αγορά του Ρεθύμνου ακολουθώντας το ξενόφερτο έθιμο και προσφέροντας εκπτωτικά είδη ή συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλές τιμές. Εκτός από τις μεγάλες αλυσίδες και τα συνοικιακά καταστήματα συμμετέχουν στο «έθιμο» σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της κίνησης και του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
Ήδη χθες η κίνηση στην αγορά ήταν αυξημένη με τους καταναλωτές να επωφελούνται από τις προσφορές και να κάνουν τα ψώνια τους. Κάποιοι είχαν επιλέξει εκ των προτέρων τα προϊόντα που ήθελαν περιμένοντας μια καλύτερη τιμή, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που θεωρούν ότι τόσο η χθεσινή ημέρα όσο και αυτή της Δευτέρας (Cyber monday) δεν είναι τίποτα άλλο παρά προωθητικές ενέργειες χωρίς ουσία.
Άλλωστε είναι έντονος ο προβληματισμός τα τελευταία χρόνια, σχετικά με το κατά πόσο τα εκπτωτικά προϊόντα που προβάλλουν οι κατασταστηματάρχες έχουν πλασματικές και όχι ρεαλιστικές μειώσεις στις τιμές, με την κ. Αθηνά Τσικιντίκου, πρόεδρο του Εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου να απαντάει στα «Ρ.Ν.»: «Το Ρέθυμνο μπόρεσε να κρατήσει σε σωστά επίπεδα τις προσφορές, πιστεύω ότι η αγορά του Ρεθύμνου δεν μπήκε σε πειρασμούς και οι τιμές και οι προσφορές είναι 100% αληθινές». Η Black Friday μπορεί να ξεκίνησε κάποτε ως μία εορταστική εκπτωτικά Παρασκευή, στη χώρα μας όμως έχει πλέον καθιερωθεί ως ένα ευρύτερο χρονικό διάστημα προσφορών, συνήθως μίας εβδομάδας, που απευθύνονται προς τους καταναλωτές.
Στην αναξιοπιστία του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ψηφιακών πλατφορμών στάθηκε η κ. Τσικιντίκου, με τη συχνή εμφάνιση πλασματικών προσφορών, αλλά και την παράσυρση των φυσικών καταστημάτων, σε μία νοοτροπία μη ρεαλιστικών εκπτωτικών πακέτων. «Τη Δευτέρα έχουμε τη λεγόμενη Cyber Monday, ωστόσο την Κυριακή θα μείνουν ανοιχτά τα καταστήματα, για όποιον θελήσει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές. Γενικότερα, τα πάντα πλέον στην Ελλάδα παίρνουν μία άλλη μορφή, θεωρώ ότι ο ένας μήνας προσφορών και εκπτώσεων, που δεν γνωρίζουμε αν είναι 100% πραγματικές, γίνονται στο διαδίκτυο και αναγκάζουν τα φυσικά καταστήματα να ακολουθήσουν, δεν ξέρω κατά πόσο αυτό θα έπρεπε να είναι αποδεκτό», ανέφερε η κ. Τσικιντίκου, μιλώντας στα «Ρ.Ν.».
Παρότι αρκετά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό συμπαρασύρονται σε μία πολιτική παρατεταμένων εκπτώσεων, σύμφωνα με την κ. Τσικιντίκου, η πόλη έμεινε πιστή στο εκπτωτικό εβδομαδιαίο πλάνο, που είχε προβλεφθεί και διατήρησε αξιοπιστία στις προσφορές: «Το Ρέθυμνο μπόρεσε να κρατήσει σε σωστά επίπεδα τις προσφορές. Τα εμπορικά καταστήματα της πόλης κάνουμε μόνο την τελευταία εβδομάδα προσφορές στο πλαίσιο της Black Friday, οι οποίες ολοκληρώνονται τη Δευτέρα με τη Cyber Monday. Δεν μπήκαμε στον πειρασμό να ξεκινήσουμε τη διαδικασία νωρίτερα, αλλά αξιοποιούμε τη δυνατότητα που μας δίνει το εμπόρευμα και οι συνεργαζόμενες εταιρείες μέσα στα καταστήματα. Σίγουρα οι τιμές στην περίοδο των εκπτώσεων είναι καλύτερες από την αρχική, πιστεύω ότι η αγορά του Ρεθύμνου κράτησε επίπεδο και οι τιμές και οι προσφορές είναι 100% αληθινές».
Το ψηφιακό εμπόριο κερδίζει τις προτιμήσεις των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια, λόγω διαθεσιμότητας, ποικιλίας και ευκολίας. Ωστόσο, ο καταναλωτής αρέσκεται στη δυνατότητα να αγγίζει, να δοκιμάζει και βλέπει από κοντά προϊόντα που πρόκειται να αγοράσει, με αποτέλεσμα να ενισχύει εν τέλει το φυσικό εμπόριο και τη δια ζώσης αγορά, όταν του δίνεται η ευκαιρία. Η κ. Τσικιντίκου πρόσθεσε: «Αυτή η περίοδος είναι μία ανάσα για την τοπική αγορά, καθώς κατεβαίνει ο κόσμος στα καταστήματα, με αφορμή τις εκπτώσεις. Για εμάς είναι καλό, φτάνει να μην ξεχειλώνει και να γίνεται μία κατάσταση πολλών ημερών, που ο καταναλωτής χάνει την εμπιστοσύνη του. Όλοι ξεκινούν από το διαδικτυακό εμπόριο, αλλά αν ο καταναλωτής βρει το προϊόν που θέλει να αγοράσει, σε ένα φυσικό κατάστημα, όπου μπορεί να πάει και να το δοκιμάσει, τότε προτιμάει τη δια ζώσης αγορά. Όλα εξαρτώνται από την οικονομική ευχέρεια που έχει ο καταναλωτής».
Προετοιμασίες ενόψει Χριστουγέννων
Την ίδια ώρα, οι προετοιμασίες για τα Χριστούγεννα έχουν ήδη ξεκινήσει. Οι βιτρίνες των εμπορικών επιχειρήσεων αποκτούν εορταστικό διάκοσμο ενώ και οι καταναλωτές ρίχνουν ματιές σε καταστήματα με εποχιακά είδη για να κάνουν τις αγορές τους εν όψει των εορτών: «Είναι λογικό να έχει αρχίσει να κινείται η χριστουγεννιάτικη αγορά στην πόλη, ήδη αρκετά καταστήματα έχουν προμηθευτεί και διαθέτουν εποχιακά χριστουγεννιάτικα είδη. Με το άναμμα του δέντρου μάλιστα την επόμενη Τετάρτη, σε συνεργασία με τον δήμο Ρεθύμνης, θα φωτιστεί και η πόλη, οπότε αυτό θα δώσει έξτρα ώθηση στην αγορά. Τα Χριστούγεννα είναι μία πολύ χαρούμενη περίοδος, για τα παιδιά και για εμάς, μία περίοδος όπου μπορούμε να δείξουμε την προσφορά μας, τα δώρα μας, την αγάπη μας σε πρόσωπα που βρίσκονται γύρω μας», υπογράμμισε η κ. Τσικιντίκου.
Τέλος, το ενδιαφέρον των καταναλωτών επικεντρώνεται κυρίως σε στολισμούς και διακοσμητικά προϊόντα, ενώ δεν αργεί η περίοδος, κατά την οποία θα αρχίσουν να προμηθεύονται δώρα, όπως δήλωσε η κ. Τσικιντίκου: «Αυτή τη στιγμή δουλεύουν και τρέχουν πάρα πολύ τα προϊόντα που έχουν να κάνουν με εορταστικό στολισμό για το σπίτι, είτε είναι δέντρο, είτε στολίδια, είτε λαμπάκια. Σε δέκα μέρες θα ξεκινήσει να δουλεύει το κομμάτι των δώρων, από τη στιγμή που ο Δεκέμβρης είναι γεμάτος γιορτές, οπότε και αυτό είναι βοηθητικό στα καταστήματά μας. Γενικά ο Δεκέμβρης είναι πάντα ένας πολύ καλός μήνας».