Ένα σύγχρονο, προσβάσιμο και συμπεριληπτικό τραπεζικό κατάστημα προς άτομα με αναπηρία, κινητικές δυσκολίες και προβλήματα όρασης εγκαινιάστηκε σήμερα στο Ρέθυμνο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Η Eurobank πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μία εκσυγχρονισμένη τραπεζική δομή, η οποία περιλαμβάνει ένα σύνολο κατασκευών και υπηρεσιών που διατίθεται και μπορούν να αξιοποιηθούν εύκολα και αποτελεσματικά από άτομα με αναπηρία. Ράμπα, ανελκυστήρας, μηχάνημα ανάληψης και κατάθεσης μετρητών σε ειδικά διαμορφωμένο ύψος (ATM) , έγγραφα σε μορφή γραφής Braille (Μπράιγ) και ψηφιακές εφαρμογές βασισμένες σε ευρωπαϊκά πρότυπα, συνθέτουν τα συμπεριληπτικά εργαλεία του νέου καταστήματος της Eurobank, στη Λεωφόρο Κουντουριώτη. Η εκδήλωση των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε το απόγευμα με παρουσίες ανθρώπων από το χώρο του αθλητισμού, από το Σωματείο ΑΜΕΑ Ρεθύμνου και φορείς της τοπικής κοινωνίας της πόλης.
«Προσπαθούμε να κάνουμε πραγματικότητα την ισότιμη εξυπηρέτηση»
Ο Εμμανουήλ Χατζηγιαννάκης, διευθυντής του καταστήματος στο Ρέθυμνο ανέφερε: «Κάναμε τα εγκαίνια με προσκεκλημένους ανθρώπους με ειδικές ικανότητες, για να μας μεταδώσουν την ξεχωριστή θέληση που έχουν για τη ζωή. Να πάρουμε παράδειγμα και να δείξουμε σεβασμό σε αυτά τα άτομα. Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία επιλέχθηκε συμβολικά για τα εγκαίνια του νέου μας τραπεζικού καταστήματος γιατί θέλουμε να δώσουμε έμφαση στην ισότιμη πρόσβαση».
Ο Ιάκωβος Γιαννακλής, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν, προκειμένου το κατάστημα να μπορεί να συνεισφέρει σε μία εξυπηρέτηση για όλους: «Προσπαθούμε να διαμορφώσουμε τα καταστήματά μας με έναν τέτοιο τρόπο, όπου όλοι οι πελάτες μας, ανεξαρτήτως αν έχουν ένα πρόβλημα αναπηρίας, ορατό ή μη, μικρό ή μεγάλο, να μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση σε αυτά τα καταστήματά μας. Έτσι έχουμε διαμορφώσει μία σειρά από προϊόντα, υπηρεσίες και ακόμα και την ίδια τη δομή του καταστήματος, όπου θα μπορούν όλοι να εξυπηρετούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έχουμε χαμηλό ATM για να μπορεί κάποιος με αμαξίδιο να το προσεγγίσει, ακουστική δυνατότητα συναλλαγών, πρόσβαση μέσα στο κατάστημα για άτομα με αμαξίδιο, e-banking που μπορούν να εξυπηρετούνται οι πελάτες μας, μέσα από ένα διεθνές πρότυπο, που παρακολουθούμε, έγγραφα σε μορφή Mπράιγ, ώστε να μπορούν να τα αναζητήσουν άνθρωποι με προβλήματα όρασης. Υπάρχει μία σειρά από παρεμβάσεις στα προϊόντα και τις υπηρεσίες, κι έτσι προσπαθούμε να κάνουμε πραγματικότητα όσο περισσότερο γίνεται την ισότιμη εξυπηρέτηση».
«Με συμβουλές και υποδείξεις μας η Τράπεζα γίνεται προσβάσιμη για όλους»
Ο Γιώργος Καπελάκης, Παραολυμπιονίκης και πρόεδρος της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής σε δηλώσεις του ανέφερε: «Το μήνυμα που σήμερα πρέπει να δώσουμε σε όλο τον κόσμο είναι ότι τα άτομα με αναπηρία πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στην καθημερινότητα της ζωής, σε όλες τις πτυχές της και στον αθλητισμό και στην οικονομική δραστηριότητα και στην εργασία. Πάνω από όλα να υπάρχουν προϋποθέσεις για να στηριχθούν όλα αυτά. Το τραπεζικό αυτό κατάστημα είναι προσβάσιμο, ώστε όλα τα άτομα με αναπηρία θα μπορούν με ευκολία να μπουν και να κάνουν ό,τι μπορεί ο οποιοσδήποτε πολίτης χωρίς αναπηρία, είναι ένα σημαντικό βήμα, όπου μπορούμε να το επικροτήσουμε όλοι, αλλά είναι ένα βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσουν και οι άλλοι».
Με τη σειρά του, ο Αντώνης Τσαπατάκης, παραολυμπιονίκης κολύμβησης σημείωσε: «Βρισκόμαστε στο ανακαινισμένο κατάστημα της Eurobank, το οποίο είναι καθόλα προσβάσιμο. Είναι μια εκκίνηση που γίνεται από την τράπεζα για να είναι ισότιμα όλα τα μέλη της, αλλά και όσοι χρησιμοποιούν την τράπεζα. Χαίρομαι που είμαι στους πρεσβευτές προσβασιμότητας για την τράπεζα, που με τις συμβουλές και τις υποδείξεις μας, η τράπεζα γενικότερα – όπως αυτή στο Ρέθυμνο – γίνεται προσβάσιμη για όλους».
Ο Μανώλης Στεφανουδάκης, Χρυσός Παραολυμπιονίκης δήλωσε: «Το κατάστημα έχει αρκετές προδιαγραφές, όχι μόνο στην πρόσβαση, αλλά και στα γκισέ και στα μηχανήματα και πλέον είναι καλό να μπουν όλες οι τράπεζες σε αυτή τη διαδικασία, επενδύοντας στο κομμάτι της προσβασιμότητας, γιατί το να μην υπάρχει πρόσβαση όχι μόνο μας δυσκολεύει τη ζωή, αλλά μας απαγορεύει πράγματα και δεν μας δίνει το δικαίωμα να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε όπως οι υπόλοιποι συμπολίτες μας. Σήμερα η Εurobank κάνει το βήμα, δίνει το παράδειγμα, ευελπιστούμε αυτό το παράδειγμα να το συμπεριλάβουν και όλες οι υπόλοιπες τράπεζες και να δώσουν την ανάλογη πρόσβαση στους χώρους τους, για να μπορούμε και εμείς να εξυπηρετηθούμε».
«Η Ελλάδα δεν είναι στον μέσο όρο της Ευρώπης σε θέματα προσβασιμότητας, είναι σε χαμηλότερο επίπεδο»
Ο Δημήτρης Τσαχάκης, πρόεδρος του Σωματείου ΑΜΕΑ Ρεθύμνου, κατέγραψε τη δική του εμπειρία από το κατάστημα: «Ξεναγήθηκα προχθές από τον διευθυντή και είδα λεπτομερώς τη δουλειά που έχει γίνει και για αυτό θέλω να πω ότι η τράπεζα αυτή είναι πρότυπο και ένα παράδειγμα προς μίμηση στις διπλανές τράπεζες, που για μία ράμπα στο πεζοδρόμιο δεν είναι προσβάσιμες, πολύ δε μάλλον για χαμηλά ATM που δεν είναι προσβάσιμα σε άτομα που επιβαίνουν σε αμαξίδιο, που έχει φωνητικές δυνατότητες για τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης. Έχει όλες τις προδιαγραφές, πραγματικά είναι μία σύγχρονη τράπεζα και τα άτομα με αναπηρία θα εξυπηρετούνται πλήρως σε κάθε συναλλαγή τους, είτε είναι μεταφορά χρημάτων, είτε χειρίζονται τα μηχανήματα και για οποιοδήποτε σκοπό για τον οποίο μπαίνουν στην Τράπεζα».
Ο Δημήτρης Παπανικολάου, πρώην διεθνής καλαθοσφαιριστής και ambassador της Eurobank αναφέρθηκε στην πηγή της ευαισθητοποίησής του για τα θέματα του αυτισμού και της προσβασιμότητας, που δεν είναι άλλη από τη μικρή του κόρη: «Ασχολούμαι με θέματα νευροδιαφορετικότητας και του αυτισμού, κυρίως λόγω της κόρης μου. Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι στο Ρέθυμνο στην Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας, στη Eurobank, στο νέο κατάστημα νέας γενιάς, προσβάσιμο και στα δικά μας θέματα. Η προσβασιμότητα δεν είναι μόνο η ράμπα για το αμαξίδιο, είναι και η αισθητηριακή, που σημαίνει ότι πάρα πολλά άτομα στο φάσμα έχουν ευαισθησία στο φως, στον ήχο και στις μυρωδιές. Και με την ψηφιακή κάρτα αναπηρίας που θα έρθει, θα καταλάβουν πολλοί ποιες υπηρεσίες μπορεί να παρέχει η τράπεζα. Η πρόσβαση πρέπει να είναι για όλους τους ανθρώπους και το μήνυμα της συμπερίληψης θα πρέπει να είναι καθολικό. Η Ελλάδα δεν είναι στον μέσο όρο της Ευρώπης σε θέματα προσβασιμότητας, είναι σε χαμηλότερο επίπεδο. Αλλά δεν είμαστε και όπως ήταν στη δεκαετία του ’90. Γίνονται βήματα, όμως θέλουμε να γίνουν πιο γρήγορα βήματα σε πολλά θέματα. Όπως και στην εργασία, διότι και εκεί είμαστε χαμηλά στην Ευρώπη. Γίνονται βήματα, όπως βλέπουμε τουλάχιστον από τον ιδιωτικό τομέα, όπως εδώ στην τράπεζα, όπως και σε κάποιους άλλους τομείς. Προσπαθούν να γίνουν περισσότερο συμπεριληπτικοί για πάνω από 1 εκ. συνανθρώπους μας πλέον που έχουν κάποια αναπηρία».