Για αδιαφανείς διαδικασίες που προτεραιοποιούν κενά σε σχολεία χωρίς την έγκριση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου κάνουν λόγοι οι αιρετοί του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου Στέλιος Ορφανουδάκης και Γιώργος Πολάκης, με αφορμή την μετακίνηση εκπαιδευτικού στο δημοτικό σχολείο των Ανωγείων ,χωρίς όπως λένε να υπάρχει προηγούμενη θεσμική διαδικασία. Σε κείμενο τους με τίτλο “Μήπως θα πρέπει να είμαστε από το χωριό του Υπουργού;”
αναφέρουν: “Στην Ελλάδα του 2024, για να μπορέσει κάποιος να διεκδικήσει το δίκιο του, δεν χρειάζεται να κάνει την προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία, αλλά να πάρει στο γραφείο του υπουργού για να γίνει η δουλειά του(όπως λέει και το δημοσίευμα της εφημερίδας).
Κάπως έτσι έγινε και με την λειτουργική αναβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων (από 6/θέσιο σε 7/θεσιο – 8/θέσιο; – ακόμα κανείς δεν ξέρει).
Αλλά ας τα πάρουμε όλα από την αρχή. Τον Ιούλιο του 2024, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έβγαλε μία εγκύκλιο ( η γνωστή σε όλους εγκύκλιος Κατσαρού) όπου ανέφερε ότι για να χωριστούν τα τμήματα θα πρέπει να βρίσκονται 30 (2 τμήματα), 51 (3 τμήματα) ή και 76 (4 τμήματα) τουλάχιστον μαθητές σε κάθε τμήμα. Με την συγκεκριμένη εγκύκλιο συμπτύχθηκαν τουλάχιστον 1400 τμήματα σε όλη την επικράτεια και σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου 10 τμήματα Δημοτικών Σχολείων. Κι ενώ όλο το καλοκαίρι το συνδικάτο (Ομοσπονδία – ΔΟΕ, Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αιρετοί στα Υπηρεσιακά Συμβούλια) διαμαρτυρόταν για αυτή την αντιπαιδαγωγική, αντιεπιστημονική εγκύκλιο, δυστυχώς δεν εισακούστηκε με αποτέλεσμα και στο Ρέθυμνο να μην χωριστούν τμήματα (2ο, 3ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία Ρεθύμνου, 1ο Δημοτικό Σχολείο Περάματος και Δημοτικά Σχολεία Αγκουσελιανών, Ζωνιανών και Ανωγείων).
Απόρροια της παραπάνω εγκυκλίου είναι όλα τα παραπάνω Δημοτικά Σχολεία να υποβαθμιστούν λειτουργικά με επιβολή πολυπληθών τμημάτων, σαρδελοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών σε αίθουσες κουτιά, αγνοώντας γνωματεύσεις μαθητών για ειδική αγωγή ( παράλληλη στήριξη ή τμήμα ένταξης) κι έχοντας ως μοναδικό κριτήριο, τον ποσοτικό αριθμό κι όχι τον ποιοτικό.
Από την συγκεκριμένη εγκύκλιο θύμα έπεσε το Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων που από 10/θέσιο την προηγούμενη χρονιά, φέτος λειτουργεί ως 6/θέσιο, με την μεγαλύτερη λειτουργική υποβάθμιση. Την αρχή της σχολικής χρονιάς οι γονείς διαμαρτυρήθηκαν δικαίως για αυτόν τον υποβιβασμό κι αναγκάστηκαν να κλείσουν το σχολείο τους κάνοντας κατάληψη. Λίγες μέρες αργότερα η κατάληψη έληξε, καθώς υπήρχε η ενημέρωση μέσω ενός δημοσιεύματος της εφημερίδας «ΑΝΩΓΗ» ότι εντός μηνός Οκτωβρίου θα γίνει στελέχωση από εκπαιδευτικούς για λειτουργική αναβάθμιση.
‘’Το δημοσίευμα που προαναγγέλλει την μετακίνηση
Στην ιστοσελίδα της εφημερίδας «ΑΝΩΓΗ» στις 15/9/2024 γράφονται τα εξής:
Μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποίησε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, παρουσία και του δημάρχου Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη, σήμερα Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου αποφασίστηκε η λήξη της κατάληψης του δημοτικού σχολείου που ξεκίνησε από την περασμένη Τετάρτη και η επιστροφή των μαθητών στα θρανία.
Ο Σύλλογος θα συνεχίσει τις δράσεις του με συναντήσεις με υπευθύνους ώστε να αλλάξει η τρέχουσα κατάσταση που επιβάλλει στο σχολείο να λειτουργεί ως εξαθέσιο ενώ οργανικά είναι δεκαθέσιο. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε από τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη θα υπάρξει τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη η οποία θα γίνει παρουσία των μελών του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Όπως και να έχει θα πρέπει να υπάρξει υπομονή μέχρι τον Οκτώβριο ώστε στις προσλήψεις των αναπληρωτών να δούμε αν θα υπάρξουν θέσεις στο Δημοτικό σχολείο Ανωγείων ώστε τα έξι τμήματα να γίνουν οκτώ ή και δέκα όπως είναι το αίτημα των γονέων.
Έτσι αύριο Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου οι 118 μαθητές του Δημοτικού σχολείου Ανωγείων θα καθίσουν για πρώτη φορά φέτος στα θρανία, σε μια σχολική χρονιά που ξεκινά με πολλές διαμαρτυρίες και ενστάσεις απέναντι στην πολιτική του Υπουργείου Παιδείας.’’
Κι ενώ Οκτώβρη μήνα, συνεχίζουν να υπάρχουν 105 κενά σε γενική κι ειδική αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ρεθύμνου ( κενό σε πρωινό τμήμα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ατσιποπούλου μετά από παραίτηση εκπαιδευτικού), εκπαιδευτικός μετακινείται στο Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων χωρίς να υπάρχει καμία καταγεγραμμένη ανάγκη από τα αρμόδια όργανα. Δηλ κάποιο « αόρατο χέρι» έδωσε εντολή μετακίνησης εκπαιδευτικού χωρίς να υπάρχει η προβλεπόμενη θεσμική διαδικασία και παρακάμπτοντας την οποιαδήποτε ιεράρχηση αναγκών των κενών και των ελλείψεων στις σχολικές μονάδες του νομού.
Καταγγέλλουμε την αδιαφανή διαδικασία που προτεραιοποιεί ένα κενό που δεν το έχει εγκρίνει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, χωρίζοντας τους μαθητές του νομού σε αυτούς που έχουν άκρη και στα παιδιά ενός κατώτερου θεού.
Δεν γίνεται αποδεκτό, οι ανάγκες μαθητών του σχολείου καταγωγής του υπουργού του νομού να έχουν άλλη μεταχείριση από τους υπόλοιπους μαθητές του ίδιου νομού. Ζητάμε η κάλυψη των αναγκών και των άλλων σχολείων να γίνει άμεσα. Δεν υπάρχουν μαθητές και παιδιά δύο ταχυτήτων.
Απαιτούμε εδώ και τώρα, την λειτουργική αναβάθμιση όλων των παραπάνω σχολείων. Η αναβάθμιση αυτή μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα από τα ίδια τα σχολεία, μετακινώντας τους εκπαιδευτικούς των ολοήμερων τμημάτων στα πρωινά τμήματα που θα δημιουργηθούν και οι ελλείψεις στα ολοήμερα των συγκεκριμένων σχολείων να καλυφθούν στη γ φάση πρόσληψης αναπληρωτών”.