Καθημερινά δεκάδες περιστατικά εξαπάτησης σημειώνονται σε όλη τη χώρα, με την τρίτη ηλικία να αποτελεί έναν από τους πιο ευάλωτους στόχους. Στο Ρέθυμνο το πρόβλημα είναι εξίσου έντονο, με τους επιτήδειους να χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους, όπως τηλεφωνικές απάτες, υποκρισία υπηρεσιών ή διαδικτυακές παγίδες, για να αποσπάσουν χρηματικά ποσά από τα επίδοξα θύματά τους.
Με στόχο την προστασία των ηλικιωμένων από τις οικονομικές απάτες που είναι σε έξαρση, εχθές, Τρίτη, ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στα ΚΑΠΗ Ρεθύμνου από τον αστυνόμο Β’ της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρεθύμνου και προϊστάμενο του γραφείου Δημόσιας Ασφάλειας.
Η πρωτοβουλία αυτή που αγκαλιάστηκε από τα μέλη του ΚΑΠΗ, επικεντρώθηκε σε πρακτικές συμβουλές και καίρια θέματα που αφορούν στις μορφές εξαπάτησης.
Ο κ. Χατζημιχαήλ προσάρμοσε την ενημέρωση στις ανάγκες των ηλικιωμένων, δίνοντας έμφαση σε πρακτικά και βασικά ζητήματα. Όπως ο ίδιος επεσήμανε χαρακτηριστικά μιλώντας στα «Ρ.Ν.»: «Η ενημέρωση είναι το κλειδί για να αντιμετωπίσουμε τις απάτες που είναι μια μάστιγα της εποχής. Ενημέρωση και να έχουμε προετοιμαστεί ψυχολογικά ότι μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε. Να είμαστε προετοιμασμένοι για να το αντιμετωπίσουμε».
Στη διάρκεια της ενημέρωσης, αναφέρθηκαν συγκεκριμένοι τρόποι προστασίας σε διαφορετικές περιπτώσεις. Συγκεκριμένα ο κ Χατζημιχαήλ εστίασε στους τρόπους που οι ηλικιωμένοι μπορούν να προστατευτούν στο σπίτι, στον δρόμο, καθώς επίσης πως να είναι σε επαγρύπνηση στις τηλεφωνικές κλήσεις και να χρησιμοποιούν ορθά το διαδίκτυο.
«Αναφερθήκαμε στην προστασία του σπιτιού μας από παρείσακτους ή άτομα που υποδύονται υπηρεσίες του δήμου ή της περιφέρειας και προσπαθούν με κάποιες προφάσεις να μπουν μέσα στο σπίτι μας. Αναφερθήκαμε στην προστασία στον δρόμο και των προσωπικών μας στοιχείων, αλλά και στο ενδεχόμενο κάποιος να προσπαθήσει να μας εξαπατήσει υποδυόμενος κάποιο άλλο άτομο, και γενικότερα στις τηλεφωνικές απάτες. Επίσης είπαμε κάποια βασικά πράγματα για τις αγορές στο διαδίκτυο, για το πως πρέπει να προσέχουμε, που βάζουμε τους κωδικούς μας. Συγκεκριμένα εστιάσαμε στο e – banking που είναι ένα εργαλείο που το χρειάζονται όλοι, όπως και στις διαδικτυακές συναλλαγές. Να βλέπουμε τις αξιολογήσεις, να αποφεύγουμε τα προϊόντα που είναι σε υπερβολικά χαμηλές τιμές. Επίσης είπαμε δύο λόγια και για την προστασία μας όταν κάνουμε αναλήψεις από τα ATM, να το κάνουμε με ασφάλεια για να μην μπορέσει κάποιος να μας εκμεταλλευτεί», ανέφερε ο κ. Χατζημιχαήλ στα «Ρ.Ν.».
Το φαινόμενο αφορά όλες τις ηλικίες
Εκτός από τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, συχνά θύματα οικονομικών απατών πέφτουν και οι νεότεροι, οι οποίοι λόγω της μεγαλύτερης χρήσης της τεχνολογίας και πιο σύνθετων τρόπων συναλλαγών, συχνά υφίστανται μεγαλύτερες οικονομικές «ζημιές».
Όπως ανάφερε ο κ. Χατζημιχαήλ: «Τα περιστατικά είναι παντού αυξημένα, όπως και στο Ρέθυμνο. Είναι μεγάλο το πρόβλημα, καθημερινά. Βέβαια, σίγουρα δεν αφορά μόνο τις μεγαλύτερες ηλικίες. Όλες οι ηλικίες κάνουν «παρέλαση» στην υπηρεσία. Μάλιστα οι νεαρότεροι, επειδή έχουν περισσότερα μέσα επικοινωνίας, έχουν περισσότερους τρόπους πληρωμής, υπάρχουν όλα αυτά με τις επενδύσεις, υπάρχουν πολλά περισσότερα «αγκίστρια» να ρίξεις στους νεαρότερος, οπότε αυτοί έχουν και τις μεγαλύτερες χρηματικές απώλειες από ό,τι τους ηλικιωμένους. Άρα αυτό το φαινόμενα μας αφορά όλους».