24 °C Rethymno, GR
22/09/2021

Mε γνώμονα το λαϊκό συμφέρον

Κλείνοντας δύο χρόνια συμμετοχής μας στο Δ.Σ. του νέου Καλλικρατικού Δήμου Αγίου Βασιλείου, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει, ότι η τοπική διοίκηση (Δήμοι-Περιφέρεια) με το Ν. 3852/2010 «πρόγραμμα Καλλικράτης» και με το Ν. 4555/2018 «πρόγραμμα Κλεισθένης» αποτελεί πλέον κρατικό μηχανισμό προώθησης και υλοποίησης της ευρωενωσιακής πολιτικής και των στόχων της αστικής τάξης της χώρας μας, που υλοποιούνται μέσω των αλλεπάλληλων μνημονίων.

Οι αλλαγές με τον «Καλλικράτη» εντάσσονται στις αναγκαίες αναδιαρθρώσεις και εκσυγχρονισμούς του αστικού κράτους, οι οποίες βεβαίως δε σχετίζονται με την οικονομική κρίση. Αυτές ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα από την κρίση και στις χώρες της ΕΕ και στην Ελλάδα. Η κρίση επιτάχυνε την διαδικασία υλοποίησής τους. Αυτά τα οποία συμβαίνουν στην τοπική διοίκηση απορρέουν από το γεγονός ότι είναι άρρηκτα δεμένη με την ανάπτυξη που κριτήριό της δεν είναι η ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών αλλά η στήριξη της κερδοφορίας των μεγαλοεπιχειρηματιών σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων.

Σήμερα σε συνθήκες βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης η επίθεση στη λαϊκή οικογένεια κλιμακώνεται με ευθύνη και των αιρετών που υλοποιούν αυτή την πολιτική. Κοινός παρονομαστής της αντεργατικής επίθεσης είναι η μείωση των κρατικών δαπανών έως και 60% σε σχέση με το 2009, μείωση των δημόσιων υπηρεσιών και του μόνιμου προσωπικού και αντικατάστασή του από κακοπληρωμένους, μικρής διάρκειας συμβασιούχους.

Η πλειοψηφούσα παράταξη που στηρίζεται από τα αστικά κόμματα Ν.Δ., ΚΙΝΑΛ (ΠΑ.ΣΟ.Κ.) ΣΥΡΙΖΑ, κόμματα που στηρίζουν τα συμφέροντα της Ελληνικής αστικής τάξης, της τάξης δηλαδή που εκμεταλλεύεται τον ιδρώτα της εργατικής τάξης, δεν θέλει να παραδεχτεί τη στοχοπροσήλωσή της στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτικής της Ε.Ε. και των Ελληνικών κυβερνήσεων προβάλλει ως αίτια της κακοδαιμονίας του Δήμου, την κακή οικονομική συγκυρία, τον κακό χωροταξικό σχεδιασμό του Καλλικράτη, τα συσσωρευμένα χρέη από τους προηγούμενους Δήμους , την κακοδιαχείριση, τον κατακερματισμό των υπηρεσιών κ.λ.π.

Και αν αυτά λειτουργούν σωρευτικά για την εκρηκτική κατάσταση του Δήμου για μας και για όλο το λαό του Άη Βασίλη, κριτήριο για τους αιρετούς, τελικά, πρέπει να είναι η στάση τους και η πρακτική τους απέναντι στο βασικό πυρήνα της καπιταλιστικής οικονομίας, που είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για την κερδοφορία του κεφαλαίου καθώς και οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που περνούν σαν οδοστρωτήρας στην ζωή των εργαζομένων, την ίδια στιγμή που προσφέρουν «γη και ύδωρ» στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Γιατί τι άλλο κάνουν όταν διαγράφουν βεβαιωμένα δημοτικά τέλη επί ακινήτων τριάντα οχτώ χιλιάδες εκατό πενήντα τρία ευρώ και ογδόντα εφτά λεπτά (38.153,87 ευρώ) που αντιστοιχούν στα τέλη ΤΑΠ- ΔΦ- ΔΤ για τα έτη 2012-2019 από την πρώτη χρονιά της θητείας τους σε έξη (6) δημότες, επιχειρηματίες;

Τι κάνουν όταν καταβάλλουν στην ΑΜΑΡΙ Α.Ε. περίπου 50.000 ευρώ παραπάνω ετησίως χωρίς καμία απολύτως τεκμηρίωση;

Συνεργός σ’ αυτή τη δαπάνη η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης που απέρριψε την προσφυγή μας και η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ρεθύμνου που δεν απάντησε στην κοινοποίησή μας.

Αυξάνουν τα τροφεία των βρεφονηπιακών σταθμών Σελλίων και Λευκογείων. Αυξάνουν τα Τέλη Ύδρευσης Αποχέτευσης Άρδευσης.

Επιλέγουν τρόπο χρηματοδότησης έργων το δανεισμό από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για έργα που είναι απαραίτητο να γίνουν, ενταγμένα στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και που οι συνδημότες μας πληρώνουν φόρους (άμεσους και έμμεσους) όπως:

  • «Έργα Διαχείρισης Λυμάτων δήμου Αγίου Βασιλείου», συνολικού ποσού 4.671.471,79 €
  • «Δημιουργία Ψηφιακής Έκθεσης Μουσείου για την ανάδειξη της ιστορίας της επανάστασης του 1821 στον δήμο Αγίου Βασιλείου, μέσω αξιοποίησης σύγχρονων διαδραστικών Τεχνολογιών» συνολικού ποσού 466.200,00 € κ.λ.π.

Πρόκειται για μια εξέλιξη αρνητική για τα λαϊκά συμφέροντα, αφού οι Άη Βασιλειώτες καλούμαστε πάντα να πληρώνουμε το λογαριασμό μέσα από τα χαράτσια των δημοτικών φόρων και τελών που είναι από τα υψηλότερα στη χώρα. Αυτοί που σίγουρα βγαίνουν κερδισμένοι είναι οι μεγάλες εργολαβικές εταιρείες που ετοιμάζονται να ξεκοκαλίσουν και αυτά τα πακέτα των εκατομμυρίων. Ο νέος όμως τρόπος χρηματοδότησης, δανεισμός, του Δήμου μας που προετοιμάστηκε σε αγαστή συνεργασία με τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχει και μια βαθύτερη στόχευση, επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα. Υλοποιώντας πιστά τους αντιλαϊκούς νόμους του Καλλικράτη και Κλεισθένη προωθεί ακόμα περισσότερο το μοντέλο του αυτοχρηματοδοτούμενου Δήμου, του οποίου η οικονομική λειτουργία θα βασίζεται στη φορολόγηση των δημοτών και στο δανεισμό.

Έτσι εξηγείται και γιατί η κυβέρνηση στηρίζει αυτόν τον τρόπο χρηματοδότησης στο Δήμο μας, αφού στην πράξη ανοίγει το δρόμο και στους υπόλοιπους Δήμους και ευνοεί τα σχέδιά της για την ακόμα μεγαλύτερη περικοπή της θεσμοθετημένης κρατικής επιχορήγησης στην Τοπική Διοίκηση. Το ‘να χέρι νίβει τ’ άλλο, λοιπόν, και τα δυο μαζί το πρόσωπο της αντιλαϊκής πολιτικής στέλνοντας το λογαριασμό στο λαό. Γιατί αυτή η κρατική επιχορήγηση προς τους Δήμους, την οποία έχουν συρρικνώσει όλες, διαχρονικά, οι κυβερνήσεις, δεν είναι τίποτε άλλο από την επιστροφή ενός μέρους από την άγρια λαϊκή φορολόγηση για την κάλυψη κοινωνικών αναγκών σε τοπικό επίπεδο. Εντέλει, ο λαός του Δήμου μας όχι μόνο θα υφίσταται τις συνέπειες της άγριας φοροεπιδρομής της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά φορτώνεται επιπλέον και με ένα επιπρόσθετο δάνειο που θα το αποπληρώνει μέσω της δημοτικής φορολογίας που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια.

Επομένως, ο λαός της περιοχής μας όχι μόνον όφελος δεν θα έχει αλλά νέα «θηλιά στο λαιμό», για αρκετά χρόνια.

Στις δανειακές συμβάσεις περιλαμβάνεται ρήτρα εκχώρησης εσόδων εκ μέρους του δικαιούχου προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, σε περίπτωση μη ορθής και σύννομης χρήσης των πόρων του προγράμματος (σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 11 της υπ’αρίθμ. 22766/9-4-2020 ΚΥΑ).

Έργα και Προμήθειες εκατομμυρίων ευρώ, αναθέτονται με τους όρους της αγοράς και της κερδοφορίας της και όχι με κριτήριο το κοινωνικό όφελος. Αποτέλεσμα, ακριβά και με προβλήματα έργα, χωρίς κοινωνική ιεράρχηση, διαφθορά, καθυστερήσεις, καμία συμμετοχή των κατοίκων στην ιεράρχηση, τη μορφή των έργων.

Σιώπησαν απέναντι σε νόμους για έργα «φαστ τρακ», που ανά πάσα στιγμή μπορεί να κάνουν τον Άη Βασίλη πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας με σχέδια συνεδριακών κέντρων κ.α.

Εμείς με την αδιάλειπτη παρουσία μας στα Δημοτικά Συμβούλια και στα Διοικητικά Συμβούλια των Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας επιτροπών, του Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Σπηλίου και της ΔΗ.Κ.Ε.Α.Β. των οποίων ήμαστε μέλη, ασκήσαμε με υπευθυνότητα και συνέπεια τα καθήκοντά μας.

Με διαρκείς πολιτικές παρεμβάσεις αναδείξαμε αρκετά από τα προβλήματα που απασχολούν τον λαό του Άη Βασίλη αλλά και ζητήματα της επικαιρότητας.

 

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Αγίου Βασιλείου

Οι Κομμουνιστές Δημοτικοί Σύμβουλοι

Χαριτάκης Αθανάσιος, Βρυλάκη Χαρίκλεια