Την παρατεταμένη και αδικαιολόγητη εξαίρεση των παραγωγών της Κρήτης από το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου επικρίνει για ακόμα μία φορά με ανακοίνωσή του, ο βουλευτής Ρεθύμνης και υπεύθυνος ΚΤΕ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλης Χνάρης.
Ειδικότερα ο Μανόλης Χνάρης αναφέρει ότι από τις απαντήσεις που έλαβε από τα συναρμόδια υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στην αναφορά που είχε καταθέσει ο Λ. Αυγενάκης έχει ήδη επισημάνει ότι στην Κρήτη ως νησί πρέπει να ισχύει το Μεταφορικό Ισοδύναμο κατ’ αναλόγια με τις υπόλοιπες νησιώτικες περιοχές της χώρας, ενώ από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δια του κ. Δ. Γαλανόπουλου, κατέστη σαφές ότι στο πλαίσιο της δράσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου συνιστά επιλέξιμη δαπάνη και κατ’ επέκταση χρηματοδοτείται αποκλειστικά το κόστος της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων/προϊόντων από και προς το νησί που αφορά σε επιλέξιμη δραστηριότητα (ΚΑΔ) της επιχείρησης και τεκμηριώνεται με τα προαναφερόμενα παραστατικά, που σημαίνει ότι η προτεινόμενη αποζημίωση του μεταφορικού κόστους βάσει παραστατικών αγοράς προϊόντων δεν είναι συμβατή με το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, όπως αυτό προβλέπεται στο ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο.
Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής σε δήλωσή του τονίζει την ανάγκη στήριξης της αγροτικής επιχειρηματικότητας και προσθέτει ότι πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ είναι η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου κατευθείαν στους παραγωγούς ανάλογα με τα έξοδά τους:
«Από τις ανωτέρω γενικόλογες και αόριστες απαντήσεις των συναρμόδιων Υπουργείων, διαπιστώνουμε ότι η στήριξη της νησιωτικής αγροτικής επιχειρηματικότητας δε γίνεται ισότιμα από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεδομένου ότι το ποσοστό της επιλέξιμης αξίας στις κρητικές επιχειρήσεις δεν υπερβαίνει το 20%, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα κυμαίνεται από 40% έως 70%.
Ειδικότερα, οι αγροκτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι της Κρήτης εν αντιθέσει με τους υπολοίπους παραγωγούς της Ηπειρωτικής Ελλάδας, βρίσκονται σε δεινή κατάσταση λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής και σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές που αναγκάζονται να πωλήσουν τα προϊόντα τους, ελλοχεύει ο κίνδυνος για την αδυναμία συνέχισης της παραγωγικής διαδικασίας, καθώς της βιωσιμότητας των κρητικών προϊόντων.
Σε όλα τα ανωτέρω προβλήματα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αδυνατεί να δώσει λύσεις, ελλείψει ενός οργανωμένου σχεδίου αγροτικής πολιτικής, ενώ η Κρήτη δεν έχει λάβει ακόμα το Μεταφορικό Ισοδύναμο του β’ εξαμήνου του 2022 και ολοκλήρου του 2023, ενώ διανύουμε ήδη το έτος 2024.
Πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής συνιστά και η καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου κατευθείαν στους παραγωγούς ανάλογα με τα έξοδά τους. Επιπλέον, με τις κοινοβουλευτικές μας παρεμβάσεις θα συνεχίσουμε να ασκούμε πίεση προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να δοθεί άμεση λύση στο ανωτέρω ζήτημα προς αποκατάσταση της αδικίας αυτής για το νησί μας, η οποία επιδρά δυσμενώς στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών μας σε σχέση με τις αντίστοιχες της υπόλοιπης Ελλάδας» τονίζει ο κ. Χνάρης.