Το 2ο Γενικό Λύκειο Ρεθύμνου από 14 έως 18 Νοεμβρίου 2022 φιλοξένησε 27 μαθητές και 10 εκπαιδευτικούς από την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ολλανδία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + με τίτλο «European school of the future –we move on».
Στη διάρκεια αυτής της κινητικότητας οι επισκέπτες μας αλλά και οι εμπλεκόμενοι μαθητές και καθηγητές του σχολείου μας αντάλλαξαν εμπειρίες σε εκπαιδευτικά ζητήματα και πρακτικές που διευρύνουν τις προοπτικές τους και ενδυναμώνουν την Ευρωπαϊκή συνείδηση. Πιο συγκεκριμένα διερευνήθηκαν τρόποι ένταξης των ψηφιακών εργαλείων στη μαθησιακή διαδικασία.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε το σκέλος των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων καθώς και το σκέλος των ξεναγήσεων σε χώρους ιστορικούς και αρχαιολογικούς, αφού η γνωριμία με τον τόπο είναι βασική αρχή των προγραμμάτων.
Στο σχολείο οι μαθητές έλαβαν μέρος σε παιχνίδια γνωριμίας με κεντρικό θέμα έννοιες όπως αγάπη, φιλία, ανεκτικότητα, αλληλεγγύη, συνεργασία οι οποίες αποτελούν σημαντικά στοιχεία του Ευρωπαϊκού Σχολείου του Μέλλοντος.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με το Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Ρεθύμνου κ. Μαραγκάκη Μανούσο και με το Διευθυντή του 2ου Γενικού Λυκείου κ. Γιακουμάκη Παντελή. Ακολούθησε η παρουσίαση των σχολείων και των τόπων καταγωγής των εταίρων η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από όλους. Οι μαθητές συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικό με την ψηφιακή εκπαίδευση και παρακολούθησαν τη χρήση τρισδιάστατου εκτυπωτή από τον εκπαιδευτικό κ. Αμανατίδη Μύρωνα στο εργαστήριο Πληροφορικής του 2ου Γυμνασίου Ρεθύμνου.
Η ξενάγηση στην πόλη έγινε σε μικρές ομάδες υπό την καθοδήγηση μαθητών του σχολείου μας. Στην παλιά πόλη έλαβε χώρα κυνήγι θησαυρού και ο θησαυρός – τα συστατικά μιας εύγευστης «κουκουβάγιας» – κατακτήθηκε από όλες τις ομάδες σε σύντομο χρόνο. Επίσης στο χώρο του σχολείου οι μαθητές δημιούργησαν ένα ψηφιακό χάρτη τοποθετώντας πληροφορίες για τις πόλεις τους σ’ αυτόν.
Το Κέντρο Επιστήμης και Τεχνολογίας «Science in the city» του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης φιλοξένησε μαθητές και εκπαιδευτικούς παρουσιάζοντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και ρομποτική.
Οι παρουσιάσεις στο Ινστιτούτο Φυσικής, Λέιζερ και Πλάσματος του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, στα Τρία Μοναστήρια, κατέδειξαν ότι το μέλλον της επιστήμης και της εκπαίδευσης είναι ψηφιακό και παρείχαν νέες γνώσεις στους συμμετέχοντες.
Στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών στην Αργυρούπολη Ρεθύμνου οι μαθητές γνώρισαν και χρησιμοποίησαν ψηφιακές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία της Φυσικής και στη συνέχεια απόλαυσαν το τοπίο της περιοχής.
Οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το Κουρταλιώτικο φαράγγι, απόλαυσαν την τραχύτητα του τοπίου και εντυπωσιάστηκαν από τους καταρράκτες. Επίσης γνώρισαν με τη βοήθεια επαγγελματία ξεναγού την Κνωσσό και το κέντρο της πόλης του Ηρακλείου. Θετικά σχόλια απέσπασε και η περιήγηση στα σοκάκια και στο λιμάνι των Χανίων. Με ενθουσιασμό οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν αποστακτήριο τσικουδιάς και μετείχαν σε γευσιγνωσία στο χώρο του.
Η βραδινή εκδήλωση που οργανώθηκε στο χώρο του σχολείου ήταν γεμάτη χαμόγελα, ενθουσιασμό και διασκέδαση. Μαθητές του σχολείου μας με παραδοσιακές φορεσιές χόρεψαν Κρητικούς χορούς, κάθε σχολείο παρουσίασε ένα τραγούδι από τη χώρα και όλοι απόλαυσαν τα εδέσματα που με προθυμία προσέφεραν οι γονείς των μαθητών μας.
Την τελευταία ημέρα του προγράμματος έγινε η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της κινητικότητας στο Ρέθυμνο και μέσα από ζωγραφιές και ένα ψηφιακό παιχνίδι ¨βαθμολογήθηκαν¨ οι γνώσεις που αποκτήθηκαν σχετικά με τον πολιτισμό και την κουλτούρα της περιοχής μας.
Οι εκπαιδευτικοί που υλοποιούν το πρόγραμμα: Γιακουμάκης Παντελής, Αστρινάκη Μαρία, Κυριάκη Στέλλα, Μανανεδάκη Ειρήνη, Πανακάκη Αθηνά, Τσιανάκα Ελευθερία.