Στο πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων 2024-2025 το 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνυο συμμετείχε σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο «Γνωρίζοντας τις Υπέρ-τροφές (Superfoods) της Κρήτης», αναδεικνύοντας τη σημασία της τοπικής και υγιεινής διατροφής, με περιβαλλοντική συνείδηση.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στις 27-28 Μαρτίου 2025 στις εγκαταστάσεις του ΚΠΕ Ιεράπετρας, της Ομάδας Παραγωγών «ΑΝΑΤΟΛΗ» καθώς και της επιχείρησης Bioaroma Crete στον Άγιο Νικόλαο.
Η εκπαιδευτική δράση πραγματοποιήθηκε με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Μαρία Ανταλουδάκη ΠΕ88.02 και συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς την κα Βασιλεία Τσαγκαράκη ΠΕ88.01 και τον κ. Δημήτρη Κιουπκιολή ΠΕ88.01. Ομάδα μαθητών του Τομέα Γεωπονίας, Περιβάλλοντος και Τροφίμων σε:
• Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Ιεράπετρας με τίτλο: «Η διατροφή του τόπου μας, διατροφή για τον
τόπο μας», που ανέδειξε τη σημασία της τοπικής, μεσογειακής
διατροφής και τη σύνδεσή της με το οικολογικό αποτύπωμα.
Επίσης πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις εγκαταστάσεις της Ομάδας Παραγωγών Κηπευτικών «ΑΝΑΤΟΛΗ» στην Ιεράπετρα Λασιθίου, γνωρίζοντας σύγχρονες μεθόδους καλλιέργειας, συσκευασίας και προώθησης αγροτικών προϊόντων του τόπου μας.
Παράλληλα, επίσκεψη πραγματοποιήθηκε και στην επιχείρηση Bioaroma Crete στον Άγιο Νικόλαο, έναν πρότυπο χώρο παραγωγής 100% φυσικών καλλυντικών, αιθέριων ελαίων και βοτάνων της Κρήτης. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκαν για τις εφαρμογές της βιολογικής καλλιέργειας και των φυσικών προϊόντων στην καθημερινή ζωή.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του σχολείου:
«Η εκπαιδευτική εμπειρία ενίσχυσε τις γνώσεις των μαθητών σε θέματα διατροφής, περιβάλλοντος και αειφορίας, αναδεικνύοντας τη στενή σχέση του πρωτογενούς τομέα με την υγεία, τον πολιτισμό και την προστασία του περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές εκπαιδεύτηκαν πάνω στις διατροφικές επιλογές που σέβονται το περιβάλλον και προωθούν την υγεία. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη μεσογειακή διατροφή και στην έννοια του οικολογικού αποτυπώματος που σχετίζεται με τις τροφές. Οι μαθητές συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις και ανέπτυξαν δεξιότητες που προάγουν την υπεύθυνη καταναλωτική στάση και την περιβαλλοντική συνείδηση».