Σημειακές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προτείνει η Περιφέρεια Κρήτης στην κυβέρνηση. Πρόκειται για μελέτη του Ο.Α.Κ. που έχει συνταχθεί το 2018 και ζήτησε το Μαξίμου στη «σκιά» της ανθρωποθυσίας στον Β.Ο.Α.Κ. και μάλιστα σε συγκεκριμένα σημεία που έχουν χαρακτηριστεί «καρμανιόλα».
Σε κεντρικό κάδρο βρίσκονται τα τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. από το Κολυμπάρι μέχρι τα Χανιά, από τη Σούδα μέχρι τις Καλύβες, από τον κόμβο Πανόρμου μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και από το Φόδελε μέχρι τα Λινοπεράματα.
Στα συγκεκριμένα τμήματα, συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων, προτείνονται συγκεκριμένες παρεμβάσεις, όπως η τοποθέτηση νέου ασφαλτοτάπητα, η δημιουργία στηθαίων και η ενίσχυση του φωτισμού.
«Η κυβέρνηση ζήτησε από την Περιφέρεια Κρήτης τις εισηγήσεις της για την οδική ασφάλεια μετά τα τραγικά περιστατικά των τροχαίων δυστυχημάτων στον Β.Ο.Α.Κ. Στην Περιφέρεια υπάρχει ετοιμότητα με συγκεκριμένες μελέτες που έχει συντάξει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης. Προτείναμε συγκεκριμένα τμήματα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας συνολικού μήκους 65 χιλιομέτρων. Πρόκειται για τμήματα του οδικού άξονα που έχουν χαρακτηριστεί ως τα πλέον επικίνδυνα του Β.Ο.Α.Κ.», δήλωσε στο ραδιόφωνο του Σκάι Κρήτης ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων, Νίκος Σκουλάς.
Η εισήγηση της Περιφέρειας έχει επίκεντρο αποκλειστικά το δυτικό τμήμα του Β.Ο.Α.Κ., δηλαδή από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο, καθώς στο ανατολικό τμήμα του οδικού άξονα έχουν ήδη εγκατασταθεί τα συνεργεία για την υλοποίηση των έργων κατασκευής των τμημάτων «Χερσόνησος – Νεάπολη» και «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος». Την ανάγκη υλοποίησης των έργων στο δυτικό τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. με το δεδομένο ότι δεν αναμένεται άμεσα η υλοποίηση της σύμβασης παραχώρησης του νέου αυτοκινητόδρομου «Χανιά – Ηράκλειο», εξέφρασε ο κ. Σκουλάς.
«Οι εργασίες στο συγκεκριμένο τμήμα του Β.Ο.Α.Κ. δεν αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2033, οπότε τα έργα οδικής ασφάλειας δεν μπορούν να περιμένουν. Η κυβέρνηση έλαβε την απόφαση να ανακινήσει το θέμα της οδικής ασφάλειας στον Β.Ο.Α.Κ. μετά την πολιτική πίεση και την κατακραυγή για τα θανατηφόρα τροχαία στον Β.Ο.Α.Κ. Αυτές οι παρεμβάσεις, το λέμε εδώ και καιρό, δεν μπορούν να περιμένουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σκουλάς.
Το τελευταίο διάστημα έχει μπει από το υπουργείο Υποδομών και η παράμετρος για να τοποθετηθούν πλαστικά κολωνάκια σε συγκεκριμένα σημεία του Β.Ο.Α.Κ. Αυτά τα κολωνάκια θα δημιουργούν εναλλάξ 2 συν 1 λωρίδες σε τμήματα του Β.Ο.Α.Κ. και όπου υπάρχει μία λωρίδα θα παρεμποδίζεται η προσπέραση των αυτοκινήτων.
Ζητούμενο πλέον είναι οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων που είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.