Η αίθουσα του ωδείου Ρεθύμνου γέμισε με παιδιά του αθλητισμού, παιδιά της επόμενης γενιάς που ακόμα φοιτούν στα σχολεία τους, στα γυμνάσια και τα λύκειά τους αλλά που ξεπηδούν ως οι ακόλουθοι ή και οι ακόμα καλύτεροι των υπαρχόντων στον χώρο του αθλητισμού.
Μπάσκετ, ποδόσφαιρο, στίβος, κολύμβηση, πάλη και άλλα πολλά… Ανεξάρτητα με το άθλημα, ομαδικό ή ατομικό, οι μαθητές και οι μαθήτριες αυτής της γενιάς αποδεικνύουν με τις επιδόσεις τους ότι είναι σε θέση να δημιουργήσουν μια παράδοση.
Και η αλήθεια είναι ότι η σχολική αθλητική περιόδου που ολοκληρώθηκε (2023-24) μοίρασε περισσότερες χαρές από ποτέ και προφανώς, πολύ μεγαλύτερες.
Όχι μία ή δύο αλλά 18 μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν στους πανελλήνιους σχολικούς αγώνες και οι 7 εξ αυτών κατάκτησαν μετάλλιο.
Α. Κουρμούλης: “Τιμούμε την προσπάθεια και τον καθημερινό μόχθο”
Ο υπεύθυνος της ομάδας Φ.Α. Ν. Ρεθύμνου Ανδρέας Κουρμούλης ήταν αυτός που άνοιξε την όμορφη αυτή τελετή. Αλήθεια είναι όμως ότι δεν παρουσίασε τα πράγματα όπως θα ήθελαν οι περισσότερες γιατί, πέρα από τις δάφνες και τα παχιά εύκολα λόγια μετά από κάποια επιτυχία, υπάρχει και μια άλλη πραγματικότητα. Μαζί με τις επιτυχίες υπάρχουν και οι απλές προσπάθειες ή οι αποτυχίες. Το φαινόμενο της βίας κάνει την εμφάνισή της δειλά αλλά σταθερά και στους αθλοχώρους των σχολικών διοργανώσεων.
Ας δούμε τα πιο σημαντικά θέματα που έθιξε ο κ. Κουρμούλης: “Για 3η συνεχή χρονιά τιμούμε και επιβραβεύουμε τις προσπάθειες των μαθητών-αθλητών μας και των καθηγητών-προπονητών τους που βρίσκονται συνεχώς δίπλα τους.
Με τη βράβευση αυτή, τιμούμε την προσπάθεια, τον κόπο, τον καθημερινό μόχθο και τον αγώνα τους. Αυτά τα παιδιά συμβολίζουν το μέλλον και αύριο θα το καθορίσουν με τις σκέψεις, τις ιδέες και τις πράξεις τους.
Είχαμε 18 παρουσίες σε πανελλήνια πρωταθλήματα και 7 μετάλλια! Κι όλα αυτά, πολλοί, κάνοντας προπόνηση κάτω από όχι και τόσο ιδανικές συνθήκες.”
Ο κ. Κουρμούλης τόνισε χαρακτηριστικά: “Ορισμένα αθλήματα έχουν το δικό τους σπίτι κι ίσως να θεωρούνται ευνοημένα.
Οι μαθητές που απασχολούνται με τον στίβο υπερέβαλαν εαυτούς και φέτος. Την έλλειψη χώρου προπόνησης την κάλυπταν κάνοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα για να μετακινούνται προς το Ηράκλειο ή προς τα Χανιά. Κί όμως τα κατάφεραν!
Οι μαθητές που ασχολούνται με την πάλη όπως, ο Νίκος Καραβάνος γυμνάζεται σ’ έναν χώρο που έχει διαμορφώσει στο σπίτι του, ο προπονητής και πατέρας του Μανώλης Καραβάνος.
Κα Αντιπεριφερειάρχη, κε δήμαρχε, κάνουμε έκκληση και θα είμαστε αρωγοί σε κάθε προσπάθειά σας να βρεθεί λύση και για το δημοτικό γυμναστήριο Περάματος όσο και για το ΔΑΚ Γάλλου. Οι εργασίες επιβάλλεται να ξεκινήσουν άμεσα. Εξάλλου το δικαιούνται αυτά τα παιδιά έπειτα από τόσες σπουδαίες επιτυχίες.”
“Η βία έχει εισχωρήσει παντού”
“Υπάρχει όμως κι ένα άλλο σημείο που πρέπει να θίξω όπως το κάναμε από αυτό το βήμα πριν από δύο χρόνια. Το σχολικό έτος που πέρασε, η επικοινωνία με τα σχολεία, τους συναδέλφους και τους μαθητές ήταν συνεχής προκειμένου να αποφύγουμε όλα όσα αμαυρώνουν τον σχολικό αθλητισμό.
Δυστυχώς, οι προσπάθειες της οργανωτικής επιτροπής και των σχολικών μονάδων για αγώνες χωρίς βία και επεισόδια δεν απέδωσαν τους αναμενόμενους καρπούς.
Η βία έχει εισχωρήσει για τα καλά σε όλους τους χώρους. Και πως να γίνει διαφορετικά όταν εκπρόσωπος του ελληνικού κοινοβουλίου, πρώην υπουργός και μάλιστα υφυπουργός αθλητισμού αντιδρά με έπαρση, τσαμπουκά, αλαζονεία και συμπεριφορά πεζοδρομίου “Ξέρεις ποιός είμαι εγώ”; Ο κύριος αυτός ευαγγελιζόταν την εξυγίανση του αθλητισμού στη χώρα μας. Ειλικρινά τί πρέπει να περιμένουμε από τους αυριανούς πολίτες όταν γίνονται θιασώτες τέτοιων παραδειγμάτων;
Στη δική μας περίπτωση έχω να πω ότι ελάχιστοι αγώνες κύλησαν ομαλά. Σχεδόν σε όλους γίνονταν διακοπές για συστάσεις στους φιλάθλους και στους αγωνιζόμενους. Τέσσερις σχολικές μονάδες τιμωρήθηκαν από τον Ο.Ε. με δύο χρόνια αποκλεισμό.
Αυτό είναι ένα θέμα όπου θα πρέπει να εξευρεθεί λύση μέσα στην οικογένεια της εκπαίδευσης.
Σήμερα σ αυτόν τον χώρο βρίσκονται παιδιά και συνάδελφοι από δύο σχολικές ομάδες που ακολούθησαν έναν άλλο δρόμο, αυτόν της ευθύνης, του καθήκοντος αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα και δίνοντας λύσεις. Επέλεξαν να αναδείξουν τους σχολικούς αγώνες σε πολιτιστικό και αθλητικό γεγονός με απόλυτη επιτυχία.”
Το βραβείο “ευ αγωνίζεσθαι” ΓΕΛ Ατσιποπούλου και 1ο ΕΠΑΛ
Ο κ. Κουρμούλης συνέχισε λέγοντας: “Διευθυντές, όλος ο σύλλογος διδασκόντων τα παιδιά που στελέχωναν τη σχολική ομάδα ήρθαν σε επαφή με όλους τους συμμαθητές τους, τους μίλησαν, τους έθεσαν προ των ευθυνών τους και κέρδισαν. Κέρδισαν και κατέκτησαν την κορωνίδα των τιμητικών βραβεύσεων, το βραβείο του “ευ αγωνίζεσθαι” που για πρώτη φορά θεσμοθετήθηκε φέτος Οι σχολικές ομάδες που καταξιώθηκαν να το κατακτήσουν είναι το ΓΕΛ Ατσιποπούου και το 1ο ΕΠΑΛ. Ελπίζουμε το παράδειγμά τους να το ακολουθήσουν κι άλλοι.
Το βραβείο “ευ αγωνίζεσθαι” δεν θα δίνεται ούτε θα χαρίζεται σε σχολεία… Θα κερδίζεται από σχολικές μονάδες που θα πληρούν τις προϋποθέσεις της ευγενούς άμιλλας και του “ευ αγωνίζεσθα騔.
Αν. Μπενάκης: “Ο σχολικός αθλητισμός και τα οφέλη του”
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Ρεθύμνης Ανδρέας Μπενάκκης θέλησε να αντιληφθούν άπαντες τί εστί φυσική αγωγή και τί φυσική αγωγή στο σχολείο: “Η φυσική αγωγή και ο σχολικός αθλητισμός αποτελούν δύο βασικούς πυλώνες της εκπαίδευσης που συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.
Ποιες είναι όμως οι βασικές πτυχές και τα οφέλη τους;
Ορίζοντας την φυσική αγωγή θα λέγαμε ότι είναι το μάθημα που περιλαμβάνεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και στοχεύει στη διδασκαλία των βασικών αρχών της άσκησης, της κίνησης και της υγιεινής ζωής.
Οι στόχοι της φυσικής αγωγής περιλαμβάνουν:
Την ανάπτυξη βασικών κινητικών δεξιοτήτων.
Την προώθηση της δια βίου φυσικής δραστηριότητας.
Την εκπαίδευση των μαθητών στις αρχές της υγιεινής ζωής.
Τα Οφέλη είναι:
Εκπαιδευτικά: Οι μαθητές αποκτούν γνώσεις σχετικά με τη σημασία της σωματικής άσκησης και των υγιεινών συνηθειών.
Σωματικά: Η φυσική αγωγή βοηθά στην ανάπτυξη συντονισμού, ισορροπίας, ευλυγισίας, ταχύτητας και δύναμης.
Ψυχολογικά: Ενισχύει την αυτοπειθαρχία, την αυτοεκτίμηση και την κοινωνική ευθύνη.
Σχολικός Αθλητισμός
Ορίζοντας τον σχολικό αθλητισμό θα λέγαμε ότι περιλαμβάνει τις οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στα σχολεία, όπως αγώνες και τουρνουά μεταξύ μαθητών/τριων και σχολείων σε τοπικό πανελλήνιο και παγκόσμιο επίπεδο.
Οι κύριοι στόχοι του είναι:
Η προώθηση της σωματικής υγείας και της ευεξίας.
Η καλλιέργεια της ομαδικότητας και του αθλητικού πνεύματος.
Η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της συνεργασίας.
Τα Οφέλη είναι:
Σωματική Υγεία: Η τακτική άσκηση συμβάλλει στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, στην πρόληψη ασθενειών και στη διατήρηση υγιούς βάρους.
Ψυχική Υγεία: Ο αθλητισμός μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους, στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και στην ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας.
Κοινωνικές Δεξιότητες: Οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται, να τηρούν τους κανόνες και να σέβονται τους αντιπάλους και τους συναθλητές τους.
Το παρόν στην εκδήλωση έδωσαν, η αντιπεριφερειάρχη Εν. Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, ο αντιδήμαρχος καθαριότητας δήμου Ρεθύμνου, Δημήτρης Λελεδάκης, ο αντιδήμαρχος δήμου Ρεθύμνου αθλητισμού Νίκος Προβιάς, ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Μανούσος Μαραγκάκης, ο διακεκριμένος δημοσιογράφος Βασίλης Σκουντής, ο πάτερ-Νικολής Νικηφόρος.
Τα παιδιά που έφεραν μεγάλες επιτυχίες μέσα από τον σχολικό αθλητισμό
Γιώργος Τσιλεδάκης (3ο ΓΕΛ) – Τάε κβο ντο
Προπονητής: Απόστολος Σανιδάς
Ιωαννα Μακριδάκη (2ο ΕΠΑΛ) – Πάλη
Νικολόζι Βάλιεφ (Πειραματικό) – Πάλη
Προπονητής: Νίκος Μποτανάκης
Ανδρέας Σηφογιαννάκης (1ο ΕΠΑΛ) – Άρση βαρών
Αλεξανδρόπουλος Χρήστος (ΓΕΛ Ατσ/λου) – Άρση βαρών (8ος)
Μαρία Σαρτζετάκη (Πειραματικό) – Άρση βαρών (5ος)
Προπονητής: Παντελής Ζουμπουλάκης
Μιχάλης Χατζημαρκάκης (4ο ΓΕΛ) – Sprint Akuathon 9ος στα 400μ 51”63
Προπονητής: Γιώργος Βιζιργιανάκης
Αντώνης Γιουμπάκης (2ο ΓΕΛ) – Sprint Akuathon 39ος
Ορφέας Μίχας (ΓΕΛ Ατσ/λου) – Sprint Akuathon 11ος
Θεανώ Μοναχού (2ο ΓΕΛ) – Sprint Akuathon 11η
Ευαγγελία Μυριοκεφαλιτάκη (2ο ΓΕΛ) – Κολύμβηση 4η 200μ. Ύπτιο
Προπονητής: Στέφανος Κατσιλιάνος
Μεταλλιούχοι
Δημήρης Σηφάκης (Πειραματικό) – Sprint Akouathon 3ος
Κατερίνα Δερεδάκη (1ο ΓΕΛ) – Κολυμβηση 2η 400μ 5’19”
Παναγιώτα Ζωίδάκη (Πειραματικό) – Ενόργανη 2η στο άλμα
Προπονητής: Νίκος Προβιάς
Γιώργος Ππαακωνσταντής (1ο ΕΠΑΛ) – Στίβος 3ος στον ακοντισμό 56.22μ.
Γεωργία Βαρδιάμπαση (ΓΕΛ Περάματος) – Στίβος 2η στο άλμα σε μήκος 5,87μ
Προπονητής: Παναγιώτης Ασλανίδης
Αλέις Μπαλαμπάνοφ (3ο ΓΕΛ) – πάλη 2ος στα 82 κιλά
Νικόλαος Καραβάνος (1ο ΕΠΑΛ) – Πάλη 1ος στα 97 κιλά
Προπονητής: Μανώλης Καραβάνος