Την πιλοτική εφαρμογή μιας νέας υπηρεσίας στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) των νοσοκομείων δρομολογεί το υπουργείο Υγείας, με τη συνδρομή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (ΕΕΣ), με στόχο να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και να διευκολύνει το έργο του προσωπικού.
Η υπηρεσία, η οποία θα παρέχεται κατά τις ημέρες της εφημερίας, θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε νοσοκομεία της 1ης και 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), τα οποία θα επιλεγούν με κριτήριο το μέγεθος της προσέλευσης περιστατικών.
Ήδη δημοσιεύτηκε η πρόσκληση/πρόθεση χρηματοδότησης, που υπογράφει ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, με την οποία καλείται ο ΕΕΣ να υποβάλει πρόταση στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ), με τίτλο «Πιλοτική Εφαρμογή Ανάπτυξης Υπηρεσιών Υποστήριξης της Λειτουργίας των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ)».
Το σκεπτικό της απόφασης
Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, στα νοσοκομεία της Αττικής, κατά τις ημέρες εφημερίας, παρατηρείται έντονος φόρτος εργασίας, με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των ασθενών και περαιτέρω επιβάρυνση του ιατρονοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού. Η ανεπαρκής στελέχωση, σε συνδυασμό με τις αυξημένες ανάγκες των πολιτών για επείγουσα φροντίδα, δυσχεραίνουν την ομαλή ροή των περιστατικών, οδηγώντας σε σύγχυση, ανασφάλεια και μεγάλους χρόνους αναμονής. Στο πλαίσιο αντιμετώπισης των ανωτέρω προβλημάτων, το υπουργείο Υγείας, μέσω μιας δέσμης ενεργειών για τη βελτίωση της λειτουργίας των ΤΕΠ και την αποσυμπίεση του προσωπικού των νοσοκομείων, λόγω των αυξημένων ροών ασθενών κατά τις εφημερίες, σχεδιάζει την πιλοτική εφαρμογή υπηρεσίας υποστήριξης που θα εφαρμοστεί στα ΤΕΠ και την οποία θα υλοποιήσει ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός.
Ο σκοπός και οι στόχοι
Η εν λόγω υπηρεσία υποστήριξης θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε νοσοκομεία της 1ης και 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας, που θα επιλεγούν με κριτήριο τον φόρτο κατά τη διάρκεια των εφημεριών, με σκοπό:
• Την παροχή πληροφοριών και καθοδήγησης στους ασθενείς ως προς τις διαδικασίες του νοσοκομείου
• Τον προσανατολισμό των πολιτών στα αρμόδια τμήματα, για ταχύτερη εξυπηρέτηση
• Την υποστήριξη στη διαχείριση των ροών, για μείωση καθυστερήσεων και σφαλμάτων
• Την υποστήριξη του διοικητικού προσωπικού, για διασφάλιση ορθής πληροφόρησης και αποφυγή σύγχυσης.
Με την πιλοτική εφαρμογή της νέας υπηρεσίας υποστήριξης επιδιώκεται:
• Η αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης των ΤΕΠ
• Η βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης
• Η υποστήριξη του προσωπικού
• Η διαχείριση εκτάκτων αναγκών
Άνω των 2 εκατ. ευρώ η χρηματοδότηση
Η προτεινόμενη δράση εντάσσεται στον Άξονα Προτεραιότητας 3.1 «Υγεία – υποδομές, εξοπλισμός» του εγκεκριμένου ΤΠΑ, μέσω του οποίου δύναται να χρηματοδοτηθούν δαπάνες που αφορούν: το κόστος στελέχωσης της υπηρεσίας, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την παρακολούθηση και αποτίμηση του παραγόμενου έργου, του τρόπου εφαρμογής της προτεινόμενης υπηρεσίας και τέλος, τις υπηρεσίες επικοινωνίας και δημοσιότητας του έργου.