Τον επανασχεδιασμό του Δημόσιου σχολείου και την αναβάθμιση και εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών, ειδικά στις θετικές επιστήμες που είναι διαρκώς εξελισσόμενες, ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, με επιστολή που απέστειλε τόσο στην υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, όσο και στους υφυπουργούς Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλη Διγαλάκη.
Στην επιστολή, μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής:
«Ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, ιδρύθηκε το 2015 και μέλη του είναι αρκετοί συνάδελφοι σε όλο το νησί που δραστηριοποιούνται τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης, όσο και στον χώρο της έρευνας. Μέσα από τις δράσεις μας προσπαθούμε να φέρουμε την Επιστήμη της Φυσικής κοντά στην κοινωνία και ειδικά στην νέα γενιά για να αναδείξουμε τόσο τα επιτεύγματα της επιστήμης στην σύγχρονη τεχνολογία, όσο και την σημασία των θετικών επιστημών στην ανάπτυξη και εξέλιξη της κοινωνίας μας. Ταυτόχρονα μέσα από διάλογο με τα μέλη μας έχουμε καταγράψει και επισημάνει αρκετές φορές τους προβληματισμούς μας για τον τρόπο που διδάσκεται σήμερα η Φυσική στο δημόσιο σχολείο, αλλά και για την «Φυσική που δεν διδάσκεται».
Οι αλλαγές που διαχρονικά υλοποιούνται από όλες τις κυβερνήσεις στον χώρο της παιδείας, έχουν εστιάσει στον τρόπο εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και όχι στο περιεχόμενο των σπουδών σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για εμάς κρίσιμο είναι να επανασχεδιαστεί το ίδιο το Σχολείο με προτεραιότητα την αναβάθμιση και εξέλιξη των προγραμμάτων σπουδών, ειδικά στις θετικές επιστήμες που είναι διαρκώς εξελισσόμενες. Σήμερα στο σχολείο η Φυσική που διδάσκεται δεν αγγίζει καθόλου ή αγγίζει επιδερμικά όλα όσα έγιναν μετά το 1900 (Κβαντική Μηχανική, Στοιχειώδη σωμάτια, Πυρηνική Φυσική, σχετικότητα κλπ.), δίνοντας στους μαθητές την εικόνα μιας «νεκρής» επιστήμης. Πράγμα εντελώς αντίθετο με την πραγματικότητα! Ταυτόχρονα στον υπόλοιπο κόσμο η σύγχρονη Φυσική αποτελεί ζωντανό κομμάτι των προγραμμάτων σπουδών.
Θεωρούμε απαραίτητο να ανοίξει ένας διάλογος με δική σας πρωτοβουλία με στόχο τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων σπουδών. Ένας διάλογος στον οποίο να συμμετάσχουν επιστημονικές ενώσεις και φορείς, μάχιμοι εκπαιδευτικοί, πανεπιστημιακοί και ερευνητές με στόχο την καταγραφή απόψεων σε πρώτη φάση και την συγγραφή νέων βιβλίων σε επόμενη φάση. Το κρίσιμο ζήτημα για την αναβάθμιση του σχολείου δεν είναι οι ώρες διδασκαλίας ή το εξεταστικό ζήτημα, αλλά η ποιότητα των παρεχόμενων σπουδών. Το τι διδάσκουμε και το πως το διδάσκουμε.
Ως Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας στις προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου και θα συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες σε κάθε διαδικασία που θα έχει ως στόχο την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου».