Μετά τις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξη της νέας Διοίκησης του τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο νέος πρόεδρος, κ. Βασίλης Κοντεζάκης, συνοδευόμενος από τον απερχόμενο, κ. Σπύρο Σοφιανό, επισκέφτηκαν την έδρα της Επιχειρηματικής κοινότητας των Χανίων. Σε σύσκεψη εργασίας με τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνη Ροκάκη, πραγματοποίησαν ανασκόπηση και επικαιροποίηση των σημαντικότερων ζητημάτων της Οικονομίας και των Υποδομών, τα οποία οι δύο φορείς παρακολουθούν με συνέπεια και παρεμβαίνουν συστηματικά κατά τα τελευταία χρόνια. Ο κ. Ροκάκης ευχαρίστησε θερμά τον κ. Σοφιανό για την εξαιρετική και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ των δύο θεσμών, ενώ επιβεβαιώθηκε και με τον νέο πρόεδρο του Τεχνικού Επιμελητηρίου η κοινή τους αποφασιστικότητα για την περαιτέρω εξέλιξη των ολοκληρωμένων συμπράξεων και πρωτοβουλιών τους.
Στο επίκεντρο της συνεργασίας των δύο θεσμικών φορέων τέθηκαν οι απαρχαιωμένες υποδομές της Περιφερειακής Ενότητας των Χανίων, οι οποίες αποτελούν τεράστιο αναπτυξιακό εμπόδιο. Οι δύο πρόεδροι επιβεβαίωσαν για πολλοστή φορά ότι ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) αποτελεί το κορυφαίο ζήτημα Ζωής και Κοινωνικής Ασφάλειας των εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών του νησιού. Για το λόγο αυτό, απαιτείται από τις αρμόδιες διοικητικές υπηρεσίες της Πολιτείας να μην καθυστερήσει περαιτέρω η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για την ενεργοποίηση του έργου παραχώρησης, ώστε να υπογραφεί άμεσα η σύμβαση με τον προσωρινό ανάδοχο (από 21/03/2024). Τα δύο Επιμελητήρια υπογραμμίζουν ως κοινή στρατηγική τους προτεραιότητα για την Ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης το στόχο της ενιαίας και ταυτόχρονης υλοποίησης του έργου, καθώς στην πράξη δεν πρέπει να «τεμαχιστεί» και να υποβαθμιστεί σε τρία ασύγχρονα στάδια, δηλαδή Χερσόνησος-Χανιά, Χανιά-Κίσαμος και Χανιά-Αεροδρόμιο. Οφείλουν όλοι οι φορείς της Πολιτείας και ο κατασκευαστικός τομέας να εργαστούν αρμονικά, εντατικά και αποτελεσματικά, ώστε να ωριμάσουν μελετητικά και να ενεργοποιηθούν άμεσα κατασκευαστικά και οι δύο κρίσιμες τελευταίες συμβατικές προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και ο ανισόπεδος κόμβος της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων. Επιπλέον, η Ελληνική Δικαιοσύνη οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων του ζωτικού έργου της Κρήτης και να επιταχύνει καταλυτικά τους χρόνους των διαδικασιών για τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις.
Καθώς το στρατηγικό οδικό έργο θα διαρκέσει αρκετά χρόνια, η πιο επείγουσα και κοινή απαίτηση όλων, εξακολουθεί να είναι η άμεση παρουσίαση, εκ μέρους της Ελληνικής Πολιτείας και της Περιφέρειας Κρήτης, της αναγκαίας ολοκληρωμένης τεχνικής μελέτης που θα τεκμηριώνει τις επείγουσες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στα πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή σημεία του Β.Ο.Α.Κ., προς τη βαριά πληγωμένη Κοινωνία του νησιού. Απαιτείται να καταλήξει σήμερα κιόλας η αξιόπιστη επιστημονική ανάλυση και ικανή τεχνική επεξεργασία των κρίσιμων δεδομένων επικινδυνότητας, ώστε να αντικαταστήσει την επικοινωνιακή και αποσπασματική «μάχη των εντυπώσεων». Προφανώς, κάθε πολίτης δικαιούνται να προτείνει ιδέες και βελτιώσεις, όμως για να έχουν αποτελεσματική αξία οφείλει να προηγείται, ως επιστημονική και τεχνοκρατική βάση κοινωνικού και θεσμικού διαλόγου, η τεκμηριωμένη μελέτη ολοκληρωμένων και πολύπλευρων παρεμβάσεων.
Ιδιαίτερη έμφαση στη συζήτηση των θεσμικών φορέων της Επιχειρηματικότητας και των Μηχανικών της Δυτικής Κρήτης δόθηκε στο κρίσιμο αναπτυξιακό εργαλείο του χωροταξικού σχεδιασμού των Χανίων. Προτεραιότητα δόθηκε στην αναγκαία ασφάλεια δικαίου των επενδύσεων και στη στοχευμένη ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής. Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια προωθείται εκσυγχρονισμός της χωροταξικής νομοθεσίας. Διαπιστώνεται πρόοδος στην αντιμετώπιση αντιαναπτυξιακών διατάξεων αναφορικά με τον ρόλο και τη θέση της μεταποίησης στο παραγωγικό σχεδιασμό. Παράλληλα, σημαντική υπεραξία προσφέρει στα Χανιά και η σημερινή ολοκλήρωση του νέου Επιχειρηματικού τους Πάρκου, στο οποίο βασικός μέτοχος είναι και το Επιμελητήριο που ετοιμάζεται να προσφέρει τις πλέον σύγχρονες υποδομές στις επιχειρήσεις και νέους επενδυτές της Δυτικής Κρήτης. Στην ίδια κατεύθυνση, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, συζήτησε με την ηγεσία του Τ.Ε.Ε. και την ανάγκη κατάρτισης ψηφιακού εδαφολογικού χάρτη παραγωγικότητας της περιφερειακής ενότητας των Χανίων, όπως ήδη έχει προωθήσει προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στο πλαίσιο της εξελισσόμενης δημόσιας διαβούλευσης για το κρίσιμο νέο ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό, ο Πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ενημέρωσε τον Πρόεδρο της Επιχειρηματικής Κοινότητας των Χανίων ότι ολοκληρώνεται άμεσα το έργο της έμπειρης εξαμελούς ομάδας εργασίας, η οποία συστάθηκε από τους μηχανικούς του. Με τον τρόπο αυτό, καταλήγει σύντομα η επιστημονική επεξεργασία των προτάσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη χωρική διάρθρωση του τομέα του Τουρισμού. Οι δύο πρόεδροι συμφώνησαν μόλις πάρουν στα χέρια τους το πόρισμα του Τ.Ε.Ε. και πριν υποβάλουν τις τελικές προτάσεις τους προς την Ελληνική Πολιτεία να διαβουλευτούν άμεσα και με τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους φορείς και φυσικά με τους επιχειρηματίες των περιοχών που βρίσκονται στο επίκεντρο των περιορισμών π.χ. Νέα Κυδωνία.