Σοκαρισμένοι όλοι από τα γεγονότα του περσινού καλοκαιριού και τις πυρκαγιές που κατέστρεψαν μεγάλες εκτάσεις δασών της χώρας μας αλλά και παγκοσμίως, μας κινητοποίησε έστω να στήσουμε αυτό το πρόγραμμα. Μια ομάδα εκπαιδευτικών από την Ελλάδα , την Τουρκία και τη Σερβία δουλέψαμε πάνω στις μεγάλες εφευρέσεις που άλλαξαν τη ζωή μας μέσα στους αιώνες και πως αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν ώστε να βοηθήσουν στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για περιβαλλοντικά ζητήματα και τις φυσικές καταστροφές.
Οι εκπαιδευτικοί Ελένη Βογιατζάκη και Ελένη Σταυρουλάκη του 1ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα: “L.I.F.E. Little Inventors Save Forest Ecosystems”.
Η ιστορία:
“Μια παρέα από κουκουβάγιες-μασκότ (η Βουλίτσα ήταν η δική μας) δραπετεύει από τη μεγάλη φωτιά που έχει ξεσπάσει στο δάσος και αναζητά καταφύγιο. Κάθε κουκουβάγια παίρνει μαζί της ένα αντικείμενο που έσωσε από την πυρκαγιά και φτάνει στις τάξεις μας για να ζητήσει βοήθεια. Οι μαθητές θα πρέπει να ανακαλύψουν την ταυτότητα του αντικειμένου, να τα επανασχεδιάσουν και να τα χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν τις κουκουβάγιες να σώσουν τα δάση και να ενημερώσουν τον κόσμο για την πρόληψη των πυρκαγιών.”
Τα παιδιά μέσα από ποικίλες συνεργατικές δράσεις που βασίζονται στην προσέγγιση STEAM έμαθαν για το Ραδιόφωνο, το Τυπογραφείο, το Τηλέφωνο, τον Υπολογιστή, την Τηλεόραση και το Αεροπλάνο.
Συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσων, στην Εβδομάδα Code Week και στην Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου .
Το Νοέμβριο ένα “missing alert” φτάνει στον υπολογιστή μας…Οι κουκουβάγιες αγνοούνται…
Και κάπως έτσι, η περιπέτεια ξεκινάει. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες για τις εφευρέσεις με τη βοήθεια των γονιών τους. Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της χρονιάς γνωρίσαμε τις 6 εφευρέσεις μέσα από εκπαιδευτικές παρουσιάσεις, παίξαμε παιχνίδια, κατασκευάσαμε τα δικά μας μηχανήματα.
Κάποιες από τις σημαντικότερες δράσεις μας ήταν:
1.Ηχογράφηση μηνυμάτων για την προστασία των δασών, τα οποία ακούστηκαν στο ραδιόφωνο.
2. Συνεργατική αφίσα με το τηλέφωνο της πυροσβεστικής της κάθε χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα.
3. Αποστολή email στο Δήμαρχο της πόλης μας και στους γονείς μας για ενημέρωση και προτροπή βοήθειας για την προστασία των δασών.
4.Δημιουργία συνεργατικής ταινίας για την ευαισθητοποίηση τους τηλεθεατών.
5. Δημιουργία εφημερίδας με τις δράσεις μας.
Για να δείτε αναλυτικά τις δράσεις μας μπείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας.
https://toprotoxekinima.wordpress.com/category/e-twinning/
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εταίρους μας για την συνεργασία. Τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία ήταν: Νηπ/γειο Παστίδας Ρόδου, 1ο Νηπ/γειο Λητής, 31ο Νηπ/γειο Θεσσαλονίκης, 14ο Νηπ/γείο Πτολεμαΐδας, 1ο Νηπ/γείο Προσοτσάνης, 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης, Νηπ/γείο Πιπεριάς, 1ο Νηπ/γείο Ρεθύμνου, Muğla/Menteşe Şemsiana Kindergarten, Izmir Kıbrıs Şehidi Yüzbaşı Cengiz Topel Middle School, Yenisehir Municipality Kindergarten, Naša Radost Preschool Institution Subotica Šumica kindergarten.\
Από το 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου