15 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας από τέσσερεις χώρες προσπαθούν να παρέχουν στους μικρούς μαθητές δεξιότητες, ώστε να μπορούν να συμβαδίσουν με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία. Οι εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας αποδεικνύουν ξανά και ξανά ότι έχουν μεγάλη επιρροή στην ανάπτυξη των παιδιών με κάθε καινοτόμο εφαρμογή που πραγματοποιούν στα νηπιαγωγεία που υπηρετούν. Το Stem Box είναι μεταξύ αυτών των καινοτόμων εφαρμογών.
Οι συμμετέχουσες İpek ÖZEK Cumhuriyet Primary School Milas/Muğla από την Τουρκία, η Giovanna Caruso – I.C.S Perri-Pitagora Lamezia Terme από την Ιταλία, η Antonella De Marco από την Ιταλία, η Ergüzel Çiçek Sincan Lale Anaokulu από την Τουρκία, η Buket ÜNLÜ/ Menteş Şehit Osman Köse Ortaokulu Anasınıfı από την Τουρκία, η Pınar Özdemir Şehit Murat İncİ A.İ.H.l Proje Okulu από την Τουρκία, η Rabia Korkut Kardelen Ortaokulu Anasınıfı A Ankara από την Τουρκία, η Neslihan Kulcak/ Altınova Merkez Primary School/Ayvalık από την Τουρκία, η Derya Acar Cumhuriyet İlkokulu Milas /Muğla από την Τουρκία, η Darin Ulakci από την Τουρκία, η Μαρία Σταυγιανουδάκη από την Ελλάδα, η Melec Olgun από την Τουρκία, η Münevver Tunc/ Hüseyin Akif Terzioğlu Kindergarten-Çanakkale από την Τουρκία, η Antonescu Grațiela Elena από την Ρουμανία και η Milena Cadenelli – Istituto Comprensivo Sabin, Scuola dell’Infanzia Collodi από την Ιταλία δουλεύουν μαζί για να βοηθήσουν τους μικρούς μαθητές να αμφισβητούν, να ερευνούν και να σκέφτονται κριτικά. Μύησαν τους μαθητές τους στο STEM, μια διδακτική τεχνική νέας γενιάς, προκειμένου να συμβαδίζουν με τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.
4 θέματα, 4 ιστορίες
Ξεκίνησαν με την «αιολική ενέργεια».
Τα πιτσιρίκια, που βάλθηκαν να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα για κάθε θέμα, ετοίμασαν νερόμυλους που κινούνται με τον άνεμο στο πλαίσιο της επεξεργασίας του θέματος της αιολικής ενέργειας τον Οκτώβριο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με το θέμα του ανέμου προετοιμάζοντας ανεμοδείκτες και βίωσαν επίσης ολόψυχα το αίσθημα της επιτυχίας.
«Φυσική βαφή» για την «Asela» με αλλεργίες.
Τον Νοέμβριο, στο πλαίσιο του θέματος «φυσική βαφή» τα παιδιά, που έμαθαν πώς να φτιάχνουν φυσικές βαφές για την Asela, η οποία είναι αλλεργική στις χημικές βαφές, πήραν φυσικές βαφές από φυτά και ζωγράφισαν μπλουζάκια και πίνακες με τους δασκάλους τους. Τα ζυμαρικά, ένα από τα αγαπημένα γεύματα των παιδιών, ήταν χρωματισμένα με χυμό παντζαριού.
Ανακύκλωση.
Τον Δεκέμβριο, τα μικρά παιδιά ασχολήθηκαν με την ανακύκλωση και σχεδίασαν τους δικούς τους άβακες για χρήση σε μαθηματικές μελέτες με ξύλινα ραβδιά, καλαμάκια και χάντρες. Έφτιαξαν ένα αυτοκίνητο που κινείται με ένα μπαλόνι και με ένα πλαστικό μπουκάλι, διαγωνίστηκαν μεταξύ τους, έμαθαν και διασκέδασαν.
Την προσοχή των μαθητών τράβηξε και η σπατάλη ψωμιού.
Στο έργο, όπου αναφέρθηκε και η σπατάλη ψωμιού, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν νόστιμες συνταγές που μπορούν να γίνουν με μπαγιάτικο ψωμί μπαίνοντας στην κουζίνα με τις οικογένειές τους.
Το Kahoot Competition, το οποίο είναι μια πύλη εκμάθησης βασισμένη σε παιχνίδια και ψυχαγωγία, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω οποιασδήποτε έξυπνης συσκευής με σύνδεση στο διαδίκτυο, ήταν επίσης μεταξύ των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν προκειμένου να ενισχυθεί το ζήτημα της ανακύκλωσης.
Μαγνήτες.
Στο Stem, που είναι μια μελέτη για την εξεύρεση λύσης σε ένα πρόβλημα, οι μαθητές αναζήτησαν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ηρωίδα τους, η Asela. Στο θέμα «μαγνήτης» του Ιανουαρίου οι μαθητές καθοδηγούν την Asela, η οποία αντιμετώπισε προβλήματα με τις βελόνες που ήταν διάσπαρτες στο πάτωμα πριν από τη σχολική παράσταση.
Σταυγιανουδάκη Μαρία εκπαιδευτικός στο 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου