Τις έξι πρωτοβουλίες που αφορούν στο μεταφορικό ισοδύναμο με ειδική αναφορά στην Κρήτη η οποία όπως είπε ορίζεται διαθέσιμος προϋπολογισμός ίσος με το 25% των νησιωτικών περιοχών, παρουσίασε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώντας στη βουλή σε ερώτηση του Κρητικού βουλευτή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη. Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, στην ερώτησή του ζητούσε να κατατεθούν άμεσα οι καθυστερούμενες οφειλές από το «μεταφορικό ισοδύναμο» για το β’ εξάμηνο του 2022 στους λογαριασμούς των δικαιούχων και να αποσυρθεί η απόφαση της κυβέρνησης που μειώνει το ποσοστό επιδότησης κόστους μεταφοράς προϊόντων στις θαλάσσιες μεταφορές για την Κρήτη.
Αναλυτικά, ο Χρήστος Στυλιανίδης απαντώντας στην ερώτηση του Ηρακλειώτη βουλευτή ανέφερε ότι το υπουργείο είναι σε συνεχή διαβούλευση με τα αρμόδια επιμελητήρια και δρομολογεί παρεμβάσεις οι οποίες όπως είπε εναρμονίζονται με τις βασικές αρχές της τήρησης της δημοσιονομικής πειθαρχίας, όσο και της αναγκαίας αναλογικότητας του μέτρου. Αναφερόμενος στις παρεμβάσεις που θα εξασφαλίσουν ότι το Μέτρο θα εφαρμοστεί προς όφελος εκείνων που το χρειάζονται είπε:
«- Πρώτον, την αναλογική κατανομή του διατιθέμενου προϋπολογισμού ανά κατηγορίες νησιών, γνωρίζοντας φυσικά ότι η ανακατανομή είναι εφικτή απολογιστικά και δύναται να μεταφερθούν αδιάθετοι πόροι ανάμεσα στις νησιωτικές περιοχές. Για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ορίζεται διαθέσιμος προϋπολογισμός που είναι το 25% του συνόλου των νησιωτικών περιοχών.
– Δεύτερον, συμφωνήσαμε ότι θα έχουμε ετήσια αναπροσαρμογή του δείκτη του χερσαίου μεταφορικού κόστους ακολουθώντας το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως είναι δίκαιο και ορθό.
-Τρίτον, το ποσοστό αποζημίωσης που αφορά το Αντιστάθμισμα που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις, θα εξισωθεί για την Κρήτη με όσα ισχύουν για επιλεγμένα μεγάλα νησιά με υψηλό δείκτη μεταφορικού φόρτου.
– Τέταρτον, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα ελέγχου, «κλείνουμε» τον δρόμο σε κακή χρήση του μέτρου, εντάσσοντας αιτήσεις επιχειρήσεων που αφορούν την κύρια και επιλεγμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες και ΚΑΔ. Αυτό θωρακίζει και προστατεύει τους σωστούς επιχειρηματίες.
– Πέμπτο, επιβεβαιώσαμε ότι τα θετικά αποτελέσματα του Μεταφορικού Ισοδυνάμου επιτεύχθηκαν μόνο όταν αυτό υπήρξε στοχευμένο. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μιλάμε για κλαδική στόχευση του Μέτρου και ειδικά για την Κρήτη, αυτό σημαίνει ότι ο πρωτογενής τομέας και η μεταποίηση πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο εμφατικά.
– Έκτο, παρουσιάσαμε στους επιμελητηριακούς φορείς την πρότασή μας που αποτελεί και πολιτική μας δέσμευση μέσω του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής, για τη συνεργασία μας με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, για τη δημιουργία ενός ειδικού Προγράμματος Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας, που θα λειτουργεί συμπληρωματικά. Με αυτό, θα στηρίξουμε τη νησιωτική επιχείρηση μέσω α) εξασφάλισης κεφαλαίου κίνησης, αλλά και β) χορήγηση μικρών επενδυτικών δανείων».