Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024 στο Αμφιθέατρο Δ3 του Πανεπιστημίου Κρήτης στου Γάλλου έγιναν οι ορκωμοσίες των Τμημάτων της Σχολής Επιστημών Αγωγής. Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Κοσμήτορας της ΣΕΑ Καθηγητής Ανδρέας Φουντουλάκης, ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Καθηγητής Θεόδωρος Ελευθεράκης και η Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Καθηγήτρια Ελένη Βασιλάκη.
Στον χαιρετισμό του ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής Καθηγητής Ανδρέας Φουντουλάκης, αφού συνεχάρη τους φοιτητές και τις φοιτήτριες για την επιτυχία τους, αναφέρθηκε στην ποιοτική εκπαίδευση που οι απόφοιτοι έλαβαν και στα δύο Τμήματα της Σχολής, η θέση των οποίων είναι πολύ υψηλή στις διεθνείς αξιολογικές κατατάξεις. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις γνώσεις και τις δεξιότητες που οι φοιτητές κατέκτησαν προκειμένου να στελεχώσουν αποτελεσματικά τη σύγχρονη Εκπαίδευση και να ασχοληθούν μελλοντικά με την έρευνα, αλλά και στη βαθύτερη ανθρωπιστική παιδεία που τα Παιδαγωγικά Τμήματα φιλοδοξούν να προσφέρουν ανταποκρινόμενα στην ανάγκη να διαπλάσουν εκπαιδευτικούς ικανούς να αγκαλιάσουν το παιδί και την κοινωνία σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις και ραγδαίες ανακατατάξεις.
Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης Καθηγητής Θεόδωρος Ελευθεράκης τόνισε ότι το έργο της/του Νηπιαγωγού είναι δημιουργικό και πάρα πολύ σημαντικό, καθότι αναλαμβάνει να επιτελέσει μια πρώιμη εκπαιδευτική παρέμβαση, ώστε να επιφέρει διορθώσεις και να αναπτύξει περαιτέρω την προσωπικότητα των νέων ατόμων στη σημαντικότερη στιγμή της εξέλιξής τους, δηλαδή στα πρώτα 6-7 κρισιμότερα χρόνια της ζωής του ανθρώπου. Επίσης, υπενθύμισε ότι στην Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής με πρόεδρο τον Ζακ Ντελόρ αναφέρεται ότι η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα οφείλει να δίνει τα όπλα και τις μεταγνωστικές ικανότητες στους μαθητές, ώστε να γίνουν ικανοί να μπορούν να βρίσκουν ελεύθερα, μόνοι τους τις γνώσεις που χρειάζονται, να μπορούν να τις κρίνουν, να δημιουργούν νέες δικές τους, αλλά επίσης να αναπτύσσουν συναισθηματικές, κοινωνικές και πολιτικές δεξιότητες που θα σέβονται τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Η/ο νηπιαγωγός, λοιπόν, διαρκώς επιμορφούμενη/ος πρέπει να βοηθά στην ανάπτυξη ενός δημοκρατικού σχολείου, δηλαδή η τάξη του να αποτελέσει ένα πυρήνα δημοκρατίας που θα δίνει το δικαίωμα στη μάθηση, σε κάθε παιδί και θα γίνεται μια δημοκρατική μικρο-κοινωνία που θα λειτουργεί ως ο βελτιωτικός προθάλαμος της μεγάλης κοινωνίας.
Η Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Καθηγήτρια Ελένη Βασιλάκη, αναφέρθηκε στα οφέλη της ενσυνειδητότητας στην εκπαίδευση, όπως έχουν καταγραφεί σε διεθνείς μελέτες. Η ενσυνειδητότητα μπορεί να έχει σημαντικό ρόλο στο μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, προτρέποντας τα εκπαιδευτικά συστήματα να την αξιοποιήσουν τόσο ως μέσο, όσο και ως στόχο της ποιοτικής μάθησης και διδασκαλίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η Καθηγήτρια Ελένη Βασιλάκη ενημέρωσε ότι το ΠΤΔΕ σε συνεργασία με άλλα δύο εμβληματικά ευρωπαϊκά παν/μια, το πανεπιστήμιο του Cambridge και το πανεπιστήμιο της Liège, συνδιοργανώνει τον Ιούλιο του 2025 Διεθνές Συνέδριο για τη διεπιστημονική μελέτη της Συνείδησης.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε σε συγκινητικό κλίμα, με την απονομή των πτυχίων και τις επευφημίες των παρευρισκόμενων για τους νέους και τις νέες πτυχιούχους των τμημάτων της ΣΕΑ.