Το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης Κρήτης (EELI Crete) διοργάνωσε πριν μερικές μέρες ημερίδα για την παρουσίαση των δράσεων του στον τομέα των Ευρωπαϊκών Σχεδίων Erasmus+ ΚΑ2. Τα εν λόγω προγράμματα συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πραγματοποιούνται σε συνεργασία με εταίρους ανά την Ευρωπαϊκή Εκπαίδευση. Βασικοί πυλώνες των προγραμμάτων, είναι η ανταλλαγή καλών πρακτικών, η γνωριμία με τα εκπαιδευτικά συστήματα των συνεργαζόμενων χωρών και οι στρατηγικές συμπράξεις στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Στα πλαίσια της ημερίδας παρουσιάστηκαν συνολικά έξι ερευνητικά προγράμματα.
Στο 1ο μέρος της ημερίδας, με θεματική «Εκπαιδευτικά εργαλεία και πλατφόρμες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» παρουσιάστηκε αρχικά το πρόγραμμα VX Designers (Δημιουργοί Εικονικών Εκθέσεων) από την κυρία Χρύσα Κουνδουράκη, MSc, φιλόλογο και υπεύθυνη εκπαίδευσης στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης.
Στόχος του προγράμματος είναι να δημιουργήσει μια μεθοδολογία που θα αξιοποιήσει στο έπακρο τις εκθέσεις ως παιδαγωγικό εργαλείο, αναπτύσσοντας τις δεξιότητες των μαθητών με περιεκτικό τρόπο και θα παράσχει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τα εργαλεία για να δημιουργήσουν τη δική τους εικονική έκθεση για μάθηση. Επίσης, παρουσιάστηκε από την ίδια, το πρόγραμμα LeCoLe (Οι μαθητές ως συν-δημιουργοί της δικής τους μάθησης), το οποίο στοχεύει στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και της αξιολόγηση της μαθησιακής διαδικασίας εντός και εκτός του σχολείου, προκειμένου να τους καταστήσει συν-δημιουργούς της δικής τους μάθησης στο πλαίσιο μιας συνεργατικής μαθησιακής διαδικασίας. Στη συνέχεια, η κυρία Καλλή Ροδοπούλου, Msc, κοινωνιολόγος και υπεύθυνη διαχείρισης στο Ινστιτούτο, παρουσίασε το πρόγραμμα Spotted (Σχολικές στρατηγικές για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση ψευδών ειδήσεων). Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού αναπτύχθηκε μία διαδικτυακή εκπαιδευτική πλατφόρμα για νέους, καθηγητές, αλλά και γονείς, η οποία συνεισφέρει στην ενίσχυση του «αλφαβητισμού στα Μέσα Ενημέρωσης» και στην κριτική σκέψη της νέας γενιάς, έτσι ώστε να μην πέφτει θύμα παραπληροφόρησης, φαινόμενο που μαστίζει στην εποχή μας.
Στο δεύτερο μέρος της Ημερίδας, με θεματική την «Εκπαίδευση Ενηλίκων», παρουσιάστηκε το πρόγραμμα ΑCCed (Προώθηση της Διαδικτυακής Εκπαίδευσης την εποχή της πανδημίας), σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς Αναστασία Γιαννουλάκη, εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ06 στο 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, και Μαρία Σιμιτζή, εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ87.02 Νοσηλευτικής και υπεύθυνη του Τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας στο 1ο ΕΚ και 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου.
Στόχος του προγράμματος είναι να επιμορφώσει και να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών χρησιμοποιώντας τη μέθοδο Agile, στα πλαίσια της online διδασκαλίας. Έπειτα, παρουσιάστηκε το πρόγραμμα IDISI (Ενσωμάτωση της πολυμορφίας και της κοινωνικής ένταξης) από την κυρία Βενετία Κιμιωνή, Bsc, εκπαιδευτικό και συντονίστρια προγραμμάτων στο Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η διεύρυνση και ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού στήριξης ενήλικων μαθητών, με σκοπό την ενσωμάτωση της πολυμορφίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και την ενίσχυση των σπουδαστών από μειονεκτούσες ομάδες. Τέλος, η κυρία Μαρία Ξεπαπαδάκη, MSc, υποψήφια διδάκτωρ Κοινωνικής Ψυχολογίας, παρουσίασε το πρόγραμμα ΤoFIE (Εργαλεία για την Ενταξιακή Εκπαίδευση), στόχος του οποίου είναι να διαθέσει εκπαιδευτικό υλικό κι εργαλεία σε εκπαιδευτικούς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και εκπαίδευσης ενηλίκων. Το υλικό ενισχύει τις γνώσεις των εκπαιδευτικών στον τομέα των μαθησιακών διαταραχών, στην προώθηση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης και στον εφοδιασμό τους με εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να βοηθήσουν τους σπουδαστές τους.
Από το Ινστιτούτο Ευρωπαϊκής Εκπαίδευσης