29 °C Rethymno, GR
08/08/2022

ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ Η ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ

Παρουσιάστηκε η χάραξη της μελέτης του περιφερειακού δρόμου του Ρεθύμνου

-Το τμήμα που μελετήθηκε αφορά από το ύψος της οδού Κουρμούλη μέχρι και τα Περβόλια και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται κατασκευαστικά σε 17 εκ. ευρώ και επιπλέον 2 εκ. ευρώ αφορούν στις αποζημιώσεις -Επιτακτική ανάγκη επέκτασής του ανατολικά μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και δυτικά μέχρι τον Κουμπέ

Αφού πέρασε από «σαράντα κύματα» η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Ρεθύμνου βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο, καθώς ως το τέλος του μήνα αυτή θα πρέπει να έχει εγκριθεί από το Περιφερειακό και το δημοτικό συμβούλιο για να περάσει στην επόμενη φάση.

Η χάραξη της μελέτης του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Ρεθύμνου παρουσιάστηκε το μεσημέρι της Τετάρτης από τους δυο μελετητές της κοινοπραξίας Ξενοφώντα Μιχαλόπουλο και Γιώργο Φανουργάκη (ο κ. Άρης Χατζηδάκης είναι επίσης στην κοινοπραξία των μελετητών, ωστόσο δεν παραβρέθηκε) στον δήμαρχο, τους επικεφαλείς των δημοτικών παρατάξεων και δημοτικούς συμβούλους, καθώς και στον πρόεδρο και σε μέλη του Τεχνικού Επιμελητήριου Ρεθύμνου.

Το τμήμα του περιφερειακού δρόμου που μελετήθηκε, εκτείνεται από το ύψος της οδού Κουρμούλη Αγιοβασειλιώτικο δρόμο (λίγα μέτρα παρακάτω από την ταβέρνα Κορυφή) μέχρι και τα Περβόλια (οδός Δασκαλάκη στο ύψος του παλιού πανεπιστημίου). Αυτό είναι το κομμάτι που έχει δημοπρατηθεί από το 2007 και βρίσκεται στην τελική φάση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.

Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου τμήματος που μελετάται, ανέρχεται σε 17,5 εκ. ευρώ, ενώ περίπου σε 2 εκ. ευρώ ανέρχεται το ύψος των αποζημιώσεων.

Το έργο περιλαμβάνει τέσσερις γέφυρες (στα Καστελλάκια, στο ρέμα Συνατσάκη, στο 16ο δημοτικό).

Ωστόσο όλοι οι φορείς του δήμου συγκλίνουν στην ανάγκη διερεύνησης της δυνατότητας επέκτασης του περιφερειακού δρόμου μέχρι και τον κόμβο Αμαρίου από τα ανατολικά και μέχρι και τον Κουμπέ από τα δυτικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τα όσα ανέφερε ο μελετητής κ. Μιχαλόπουλος και τις μετρήσεις του κυκλοφοριακού φορτίου που έχουν γίνει στο πλαίσιο της μελέτης, η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου θα λύσει το συγκοινωνιακό πρόβλημα της πόλης, γιατί πλέον η κυκλοφορία θα γίνεται ανά κατεύθυνση σε δυο λωρίδες.

 

Γ. Μαρινάκης: Οφείλουμε σαν Ρέθυμνο να το διεκδικήσουμε άμεσα σαν παράλληλο έργο του ΒΟΑΚ

Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για το έργο αυτό ανέφερε πως το έργο αυτό είναι σημαντικό και πρέπει το Ρέθυμνο να το διεκδικήσει σαν παράλληλο έργο του ΒΟΑΚ. Επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη επέκτασης τού δυτικά και ανατολικά, ενώ τόνισε ότι είναι πολύ σημαντική η συγκυρία ότι αυτό συμπίπτει με την επέκταση του σχεδίου πόλεως. Ειδικότερα, ο Γ. Μαρινάκης, ανέφερε: «Ήρθε η ώρα για την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του περιφερειακού δρόμου της πόλης. Ο δήμος πρέπει να εκφέρει τη γνώμη του σε διάστημα είκοσι ημερών, γι’ αυτό ζητήσαμε να γίνει μια ευρύτερη ενημέρωση από τους μελετητές παρόντων της υπηρεσίας της πολεοδομίας της τεχνικής μας υπηρεσίας, των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, της επιτροπής ποιότητας ζωής, του προέδρου του ΤΕΕ και δημοτικών συμβούλων. Ήταν μια παραγωγική συνάντηση. Προφανώς είναι ένα έργο που θέλει άμεση προώθηση από πλευράς υπουργείου, ώστε να βρεθούν και τα συμπληρωματικά χρήματα που απαιτούνται για τις μελέτες και να γίνει άμεσα η σύνδεση με τον κόμβο Αμαρίου καταρχήν και στη συνέχεια προς το δυτικό Ρέθυμνο. Είναι ένα έργο το οποίο απαιτεί κατασκευή γεφυρών κτλ., έχει υπολογιστεί το κόστος του το κατασκευαστικό γύρω στα 14,7 εκ. ευρώ και προφανώς θα χρειαστούνε οι απαλλοτριώσεις. Είναι δηλαδή ένα έργο άνω των 20 εκ. ευρώ σε κόστος. Οφείλουμε σαν Ρέθυμνο να το διεκδικήσουμε άμεσα σαν παράλληλο έργο του ΒΟΑΚ, γιατί ενώ δυστυχώς χθες βγήκε στον αέρα η παράκαμψη του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου, για το μεν Ηράκλειο, υπάρχουν διορθωτικές κινήσεις, για το Ρέθυμνο δεν έγινε το παραμικρό. Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι. Η πόλη συμπιέζεται πολύ με την προτεινόμενη λύση και αν δεν δημιουργηθούν ανάσες και διέξοδοι μέσω του περιφερειακού δρόμου και άλλων παρεμβάσεων συγκοινωνιακών που πρέπει οι ειδικοί επιστήμονες να προτείνουν θα υπάρχει τεράστιο πρόβλημα. Ήδη υπάρχει μια συνεργασία του δήμου με το ΤΕΕ, την οποία θα την επεκτείνουμε και εν ανάγκη θα κάνουμε ειδικές μελέτες για να έχουμε μια σαφή εικόνα για το τι πρέπει να συμβεί και πως θα γίνει. Μας ενδιαφέρει ο δρόμος αυτός να είναι λειτουργικός. Εγώ ζήτησα από τους μελετητές η όποια πρόταση κάνουμε να αφορά ένα σύγχρονο δρόμο με ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να μπορεί να τύχει χρηματοδοτήσεων και αναπλάσεων. Θα τον συνδέσουμε με την επέκταση του σχεδίου πόλεως για να δοθούν λωρίδες ανάσας και όλα αυτά θα τα προβλέπουμε. Είναι καλή η συγκυρία που γίνεται συγχρόνως με το σχέδιο πόλης. Αυτό το έργο πρέπει να είναι μέσα στις υποχρεώσεις του ΒΟΑΚ αλλιώς ο ΒΟΑΚ για εμάς είναι πρόβλημα τεράστιο».

 

Θ. Νίνος: Το έργο αυτό θα αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και αποτελεί προαπαιτούμενο για την επέκταση του σχεδίου πόλης

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Θοδωρής Νίνος που πάντα προέτασσε ως το μεγαλύτερο έργο του Ρεθύμνου την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», έκανε λόγο για δικαίωση και εξέφρασε την ελπίδα στο εξής οι διαδικασίες να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς και το έργο αυτό που θα αντιμετωπίσει το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατόν.

Ειδικότερα ο Θοδωρής Νίνος, ανέφερε: «Νιώθω απόλυτη δικαίωση γιατί τελειώνει μια οδύσσεια σ ε ότι αφορά την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων που είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί το έργο περνά πλέον στην επόμενη φάση, για να ολοκληρωθεί η μελέτη με βάση τον υφιστάμενο προϋπολογισμό, όπου θα ολοκληρωθεί και το κομμάτι της οδοποιίας και άρα θα είμαστε έτοιμοι τουλάχιστον για αυτό το τμήμα για δημοπράτηση. Πλέον έχει γίνει από όλους αποδεκτή η αναγκαιότητα κατασκευής αυτού του περιφερειακού δρόμου και για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών θεμάτων και της καλύτερης λειτουργίας στο σύνολο της πόλης της κυκλοφορίας, αλλά είναι και το προαπαιτούμενο, προκειμένου να μπορέσει να επεκταθεί το σχέδιο πόλεως.

Είναι δυο βασικά θέματα ότι θα μπορέσει το έργο αυτό να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και να βάλει τις στέρεες βάσεις για τη σωστή επέκταση του σχεδίου πόλεως στον νότο. Ως εκ τούτου χαιρόμαστε πολύ γιατί γίνεται ένα βήμα και ακόμα περισσότερο για να υπάρχει συμπόρευση, συνδιεκδίκηση και χαίρομαι που όλοι μαζί θα το διεκδικήσουμε. Συγκλίνουν όλοι ότι χρειάζεται και ότι πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα να επεκταθεί και να διασυνδέσει τον υφιστάμενο κόμβο Αμαρίου με τη χάραξη αυτή και από τη μεριά της οδού Κουρμούλη. Έκανα μια πρόταση και έγινε αποδεκτή – ο δήμαρχος πρότεινε να διερευνηθεί η επέκτασης προς Ατσιπόπουλο – εγώ είπα να διεκδικήσουμε ελεύθερη πρόσβαση και χρήση του τμήματος Ατσιπόπουλο και Τρία Μοναστήρια και να ψάξουμε επέκταση από τη συμβολή της οδού Κουρμούλη που ξεκινάει τώρα, μέχρι τον Κουμπέ. Με αυτό τον τρόπο στην ουσία ο περιφερειακός ενώνεται με τον κόμβο στα Τρία Μοναστήρια με τον κόμβο Αμαρίου και εξυπηρετεί με τους κάθετους δρόμους την πόλη».