Προαιρετικό το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Γενάρη
Περιορισμένο είναι μέχρι στιγμής το αγοραστικό ενδιαφέρον για τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκίνησαν στα εμπορικά καταστήματα την περασμένη Δευτέρα. Το γεγονός ότι η εκπτωτική περίοδος ξεκίνησε αμέσως μετά τις γιορτές, όπου ήδη είχαν γίνει σημαντικές δαπάνες από τους καταναλωτές είχε ως αποτέλεσμα την πρώτη εβδομάδα η κίνηση στην αγορά να είναι υποτονική. Οι καταναλωτές περιορίζονται σε διερευνητικές ματιές αναφορικά τόσο με την προσφορά των προϊόντων όσο και του ποσοστού έκπτωσης. Μετά την ερευνά αγοράς ακολουθεί η ιεράρχηση των αναγκών και στην συνέχεια ανάλογα με τις υποχρεώσεις θα γίνουν κάποιες αγορές.
Από την πλευρά τους οι έμποροι μετά από μια καλή σε γενικές γραμμές εορταστική περίοδο από πλευράς τζίρου θέλουν και ελπίζουν να συνεχίσει να υπάρχει ενδιαφέρον και κατανάλωση. Για τον λόγο αυτό στην πλειοψηφία τους ξεκίνησαν την εκπτωτική περίοδο προσφέροντας εκπτώσεις άνω του 30% ευελπιστώντας στην τόνωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος, αφού γνωρίζουν καλά πως η χειμερινή περίοδος είναι μια πολύ δύσκολη εποχή για τον εμπορικό κόσμο, καθώς, ενώ τα λειτουργικά έξοδα και οι υποχρεώσεις της επιχείρησης «τρέχουν», η κατανάλωση είναι ελάχιστη.
Σύμφωνα με τα όσα ανάφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου, Αθηνά Τσικιντίκου: «Ο κόσμος είχε καταναλώσει αρκετά χρήματα την περίοδο των εορτών και οι εκπτώσεις ήταν αμέσως μετά -ενώ συνήθως ξεκινούσαν μια βδομάδα αργότερα- και αυτό είχε ως αποτέλεσμα η αρχή της εκπτωτικής περιόδου να είναι δύσκολη για τον εμπορικό κόσμο. Δεν έχει βοηθήσει και ο καιρός με το να κάνει αρκετό κρύο αυτές τις μέρες. Θεωρώ ότι οι καταναλωτές είναι ακόμη σε μια κατάσταση στο να δουν τι πραγματικές ανάγκες υπάρχουν και να διερευνήσουν τις τιμές. Τα ποσοστά των εκπτώσεων κυμαίνονται από 30% μέχρι 40% προς στιγμής και θα διαρκέσουν μέχρι της 29 Φεβρουαρίου. Αυτήν την Κυριακή θα είναι ανοιχτά όσοι συνάδελφοι επιθυμούν, καθώς η κυριακάτικη λειτουργία είναι προαιρετική. Θεωρώ ότι από την επόμενη βδομάδα πιθανότατα η κίνηση να είναι καλύτερη από αυτήν που είχαμε την πρώτη βδομάδα. Επειδή αυτή η περίοδος θα είναι πραγματικά πολύ μεγάλη, από τον Γενάρη μέχρι τις Απόκριες, χωρίς να υπάρχουν γιορτές, προσπαθούμε να δούμε πως να μειώσουμε με κάποιον τρόπο την ψαλίδα.
Και αυτό, για την περίοδο των εορτών ήταν μεν καλή για μας αλλά σίγουρα αυτό δεν αρκεί».
Υπενθυμίζεται ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024, ενώ τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024.
Ετοιμάζονται οι διαγωνισμοί για τις παρεμβάσεις στο «Open Mall»
Σε λειτουργία είναι από τον περασμένο μήνα η ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του Open Mall. Πρόκειται για τις διευθύνσεις www.rethymnon-open-mall.gr Facebook, Instagram, YouTube @rethymnonopenmall.
Η δημιουργία του ιστότοπου περιλαμβάνεται στις δράσεις προώθησης και προβολής της αγοράς του Ρεθύμνου σε Έλληνες και ξένους επισκέπτες που μπορούν μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο να πάρουν όλες τις πληροφορίες για τα εμπορικά καταστήματα που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Συνολικά οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι 107. Υπενθυμίζουμε ότι στο συγκεκριμένο πρόγραμμα που συμμετέχουν από κοινού δήμος και Εμπορικός Σύλλογος, ο δεύτερος θα αξιοποιήσει ένα κονδύλι της τάξεως των 150.000 ευρώ σε μια ζώνη παρέμβασης που εκτίνεται από την οδό Γερακάρη, τη Βάρδα Καλλέργη, την Αρκαδίου μέχρι και τη συμβολή της με την οδό Σαλαμίνος καθώς και την οδό Τσουδερών.
Παράλληλα όπως ανάφερε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου ετοιμάζονται και οι διαγωνισμοί για τις παρεμβάσεις που θα υλοποιήσει μέσα από το πρόγραμμα ο εμπορικός κόσμος που συμμετείχε στο πρόγραμμα.
Οι τέσσερις παρεμβάσεις για τις οποίες θα γίνουν τέσσερις διαφορετικοί διαγωνισμοί αφορούν σε:
α) Ταμπέλα με την επιγραφή κάθε καταστήματος.
β) Βάψιμο στα χρώματα της αρχαιολογίας.
γ) Φωτιστικό σε κάθε κατάστημα.
δ) Ηχείο με bluetooth.
«Τώρα θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για τις τέσσερις παρεμβάσεις που προβλέπονται στο πρόγραμμα για τα εμπορικά καταστήματα. Όμως, το Open Mall για εμάς ουσιαστικά είναι μια ιδέα που βασίζεται πάνω στη διαφήμιση, που ήδη γίνεται, και είναι πολύ βασικό αυτό. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς διαφημίζεται παντού και στους γειτονικούς νομούς, πράγμα που είναι πολύ βασικό για εμάς. Η σωστή καταγραφή των καταστημάτων, μπαίνοντας σε έναν χάρτη να βλέπεις ότι υπάρχει η αγορά και οι συνεχόμενες διαφημίσεις για εμάς αυτό είναι το 70%. Το αισθητικό κομμάτι στην προκειμένη περίπτωση, επειδή έχουμε κατανόηση τη διαφορετικότητα των καταστημάτων, δεν είναι τόσο σημαντικό όσο είναι η διαφήμιση. Βεβαίως θα γίνει και αυτό, αλλά για εμάς ως Εμπορικό Σύλλογο μας ενδιαφέρει που έχει γίνει μια πολύ καλή ιστοσελίδα και μια σωστή καταγραφή των καταστημάτων, όπως επίσης και η συνεργασία του δήμου και της περιφέρειας. Το Open Mall είναι συνεργασία πολλών φορέων μαζί. Θέλω να πιστεύω ότι θα ξεκινήσουμε με τον διαγωνισμό της ταμπέλας και να δούμε τι ενδιαφέρον υπάρχει από τους ενδιαφερόμενους. Το Δ.Σ. έχει αποφασίσει να γίνουν τέσσερις διαφορετικοί διαγωνισμοί από τη στιγμή που μπορούν να γίνουν απευθείας αναθέσεις, για να δώσουμε μεγαλύτερη παρότρυνση στους ντόπιους επαγγελματίες να συμμετέχουν» ανέφερε η κ. Τσικιντίκου.