Πυρετώδεις είναι οι διεργασίες στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του Ρεθύμνου για την οργάνωση και αποτελεσματική λειτουργία των σχολείων στις 11 Σεπτεμβρίου.
Ήδη χθες δάσκαλοι και καθηγητές ανέλαβαν καθήκοντα και ξεκίνησαν την προετοιμασία τους για τη νέα χρονιά.
Την ίδια στιγμή χθες αργά το απόγευμα ανακοινωθήκαν οπό το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το διδακτικό έτος 2023-2024.
Ειδικότερα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι προσλήψεις αφορούν σε 8.746 εκπαιδευτικούς κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι προσλήψεις αφορούν σε α) 4.898 εκπαιδευτικούς κλάδων/ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση, και β) 192 εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ79.01 και ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων.
Σε ό,τι αφορά την ειδική αγωγή:
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι προσλήψεις αφορούν σε 7.360 εκπαιδευτικούς κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε 1.976 εκπαιδευτικούς κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων γενικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ).
Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Πέμπτη 7 έως και την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2023.
Μέχρι το κλείσιμο της εφημερίδας δεν ήταν γνωστός ο ακριβής αριθμός των αναπληρωτών που προσελήφθησαν στον νομό Ρεθύμνου όπου τα λειτουργικά κενά είναι εκατοντάδες.
Υπενθυμίζουμε ότι σε τοπικό επίπεδο, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με την ενημέρωση του προϊστάμενου Μανούσου Μαραγκάκη, οι κενές θέσεις είναι:
Στη Γενική Αγωγή: 147
Στη Ειδική Αγωγή: 25
Στην παράλληλη στήριξη: 57
ΕΕΠ- ΕΒΠ (Ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό): 22
Μουσικό: 7 πλήρους ωραρίου, τρεις μειωμένου
Σύνολο: 258 εκπαιδευτικοί πλήρους και τρεις μειωμένου ωραρίου
Σε ό,τι αφορά την Πρωτοβάθμια, σύμφωνα με τον σύλλογο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, οι κενές θέσεις στη γενική αγωγή αφορούν σε:
Δάσκαλου: 36
Ναπιαγωγού: 50
Γαλλικών: 2 και 3 μειωμένου ωραρίου
Αγγλικών: 11 για τα δημοτικά και 14 για τα νηπιαγωγεία
Γερμανικά: 1 πλήρους ωραρίου και 2 μειωμένου
Εικαστικών: 20
Γυμναστών: 6
Μουσικής: 8
Πληροφορικής: 17
Θεατρολόγων: 12
Ειδικής Αγωγής: 10 δάσκαλοι για το Ειδικό σχολείο (τμ. Ένταξης)
Ένας νηπιαγωγός για το Ειδικό σχολείο (τμ. Ένταξης).
Έξι κενές θέσεις ειδικοτήτων για το ειδικό σχολείο.
Για την παράλληλη στήριξη στα δημοτικά σχολεία τα κενά είναι 245 και για τα νηπιαγωγεία 50.
Ζητήματα σχολικής στέγης τέθηκαν στην συνάντηση της Ένωσης Γονέων δήμου Ρεθύμνου με τον αντιδήμαρχο παιδείας
Συνεχίζοντας τις επαφές της με τους αρμόδιους φορείς, η Ένωση Γονέων Μαθητών Δ. Ρεθύμνου (ΕΓΜΔΡ) επισκέφτηκε τον αντιδήμαρχο Παιδείας Γιώργο Γεωργαλή. Την Ένωση εκπροσώπησαν η πρόεδρος του Δ.Σ. Ελ. Δραμιτινού, η γραμματέας Κλ. Περράκη, ο αντιπρόεδρος Χρ. Σουρουλής, ο ταμίας Εμμ. Μαρκίδης και ο γραμματέας της Εξελεγκτικής Επιτροπής Ευ. Πετσαγγουράκης, ενώ συμμετείχε και η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Κρήτης και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας (ΑΣΓΜΕ) Μ. Γιαννάκη, ενδεικτικό της σημασίας που δίνουν στις σχετικές επαφές η τοπική Ένωση οι ομοσπονδίες Γονέων.
Ο κ. Γεωργαλής ενημέρωσε τους εκπροσώπους των γονέων για την πορεία των εργασιών στο 16ο δημοτικό και τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις σε μια σειρά σχολείων προκειμένου για τη συντήρησή τους, την αύξηση της χωρητικότητας (με παραγγελία κατάλληλων containers) και τη βελτίωση των αύλειων χώρων, καθώς για την ενεργειακή αναβάθμιση του 1ου γυμνασίου και των 5ου, 6ου, 7ου και 13ου δημ. σχολείων.
Σύμφωνα με το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα της Ένωσης Γονέων δήμου Ρεθύμνου, η Ένωση έθεσε επιπλέον το ζήτημα του δημ. Σχολείου Άδελε, του οποίου η χωρητικότητα έχει εξαντληθεί και για το οποίο, σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, υπάρχει μελέτη ώστε να ανεγερθεί νέο σχολείο σε οικόπεδο του δήμου. Το 10ο νηπιαγωγείο, που θα «αποκοπεί» από το 16ο δημοτικό (που χτίζεται τώρα στον Τίμιο Σταυρό), θα παραμείνει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις με την πρόθεση να χτιστεί στο μέλλον ένα καινούργιο, ενώ έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την ανέγερση του νέου 4ου νηπιαγωγείου.
Πέρα από την ενημέρωση, το Δ.Σ. της Ένωσης εξέφρασε στον κ. Γεωργαλή τις ενστάσεις του ως προς την επάρκεια της πολιτικής πίεσης που ασκεί ο Δήμος στις εκάστοτε κυβερνήσεις για τη χρηματοδότηση των κτιριακών υποδομών, με προεξάρχοντα παραδείγματα το στεγαστικό της Ειδικής Αγωγής – ΚΕΓΕ, αλλά και τη μεταφορά των πειραματικών σχολείων και του Μουσικού στου Γάλλου, (η σχετική μελέτη προβλέπει τη μεταφορά εκεί και του 2ο ΕΠΑΛ), τα οποία χρονίζουν. Ο κ. Γεωργαλής από την πλευρά του ισχυρίστηκε πως έχουν ασκηθεί όλοι οι δυνατοί τρόποι πίεσης και συμφώνησε ότι χρειάζεται συμπόρευση γονέων, σωματείων και τοπικών αρχών προκειμένου η πίεση να καταστεί πιο αποτελεσματική, καθώς και να στελεχωθούν τα σχολεία όχι μόνο με εκπαιδευτικούς, αλλά και με επιστάτες, φύλακες, γραμματείς, κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης και η αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας στάθηκαν στην ανάγκη να ξαναϋπάρξει ένας Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων δημόσιος, ισχυρός και στελεχωμένος και να εγκαταλειφθεί το μοντέλο των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα), που εκτοξεύει το κόστος ανέγερσης σχολικών μονάδων και ευνοεί τους μεγάλους εργολήπτες.
Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμα η δρομολόγηση του νέου δημοτικού σχολείου Ρουσσοσπιτίου και η αξιοποίηση του υπάρχοντος παλαιού οικήματος, η κατάργηση του τομέα Πληροφορικής στο ΕΝΕΕΓΥΛ με τις κατά τη γνώμη μας άστοχες ενέργειες της ΔΔΕ Ρεθύμνου, του δήμου και του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Ρεθύμνου, τα προβλήματα καθίζησης στο 9ο Δημοτικό, το Ειδικό Δημοτικό και το ΕΕΕΕΚ και συνολικά ο αντισεισμικός έλεγχος και η πυροπροστασία των σχολείων, ζητήματα για τα οποία, σύμφωνα με τον κ. Γεωργαλή, έχουν γίνει σχετικές ενέργειες και έχουν προβλεφθεί κονδύλια.
Αναφορικά με την καθαριότητα των σχολικών χώρων, ζήτημα που δεν καλύπτεται μέχρι στιγμής επαρκώς, ο κ. Γεωργαλής είπε πως η δημοτική αρχή θα ζητήσει από το ΥΠ.ΕΣ. αύξηση του σχετικού κονδυλίου και θα συμβάλλει οικονομικά και από την πλευρά της ώστε οι ώρες απασχόλησης να φτάσουν συνολικά τις 460 (για 90 σχολικές μονάδες).
Όπως τονίζεται στο ενημερωτικό σημείωμα, «Επειδή σχολική ζωή δεν είναι μόνο τα κτίρια, το Δ.Σ. της Ένωσης κατέθεσε τις προτάσεις του για την καθολική επέκταση του θεσμού των σχολικών γευμάτων, την επανίδρυση των παιδικών κατασκηνώσεων και τη σύσταση ενός δημοτικού ΚΔΑΠ ΑμΕΑ για ηλικίες άνω των 18 ετών, ώστε να απασχολούνται δημιουργικά όλοι οι μαθητές ΑμΕΑ και μετά το σχολείο. Για τα εν λόγω ζητήματα ο κ. Γεωργαλής παρέπεμψε στην αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής κ. Ελευθεριάδου – Γκίκα».