Του ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΙΣΣΑΝΔΡΑΚΗ
Όλοι είμαστε μάρτυρες του ζήλου που δείχνει η Δημαρχεία Ρεθύμνου για την ασφαλτόστρωση κεντρικών οδών της πόλης του Ρεθύμνου εν μέσω καύσωνα.
Το πρώτο, σύντομο, σχόλιο αφορά στην επιλογή του χρόνου. Μετά από δύο χρόνια, λόγω πανδημίας, η τουριστική κίνηση πηγαίνει πολύ καλά. Στο μέσω αυτής της ιδιαίτερης και σημαντικής για την οικονομική κατάσταση του Ρεθύμνου τουριστικής περιόδου, ο δήμος Ρεθύμνης αποφάσισε ότι η οδός Σταμαθιουδάκη και άλλες κεντρικές οδοί χρειάζονται επειγόντως ασφαλτόστρωση, και δεν μπορούν να περιμένουν έστω δύο μήνες ή να προηγούνταν δύο μήνες. Δεν είμαι άμεσα θιγόμενος, πέραν της δυσκολίας να διασχίσω τις συγκεκριμένες οδούς την ώρα των έργων, αλλά θα πρότεινα ο Εμπορικός σύλλογος να σκεφτεί ασφαλιστικά μέτρα για τη διακοπή των εργασιών και ίσως μια αγωγή για διαφυγόντα κέρδη.
Το δεύτερο σχόλιο αφορά την κατανομή των κονδυλίων ή στο ποιοι δρόμοι επιλέχθηκαν για να στρωθούν, και θα μιλήσω για την Σταμαθιουδάκη κυρίως που διασχίζω πιο συχνά. Άκουσα ότι η ολισθηρότητα του οδοστρώματος καθιστά επικίνδυνη την οδό για τους δικυκλιστές. Η προσωπική μου γνώμη σαν οδηγός μηχανής μεγάλου κυβισμού είναι ότι η οδός Σταμαθιουδάκη έχει πολύ καλή πρόσφυση. Επίσης ο τάπητας ήταν σε πολύ καλή κατάσταση χωρίς λακκούβες και βλάβες, ειδικά σε σχέση με άλλες οδούς του δήμου.
Ο δήμος Ρεθύμνης λοιπόν επέλεξε μεταξύ άλλων δρόμων και τη Σταμαθιουδάκη.
Από την άλλη, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στην οδό Φαιστού στο Ατσιπόπουλο. Ένα αδιέξοδο 82 μέτρων που από τη διάνοιξή του από το 2009 δεν έχει στρωθεί. Η κατάσταση αποτελεί κίνδυνο για πεζούς, δικυκλιστές και για τα παιδιά που παίζουν και προκαλεί σημαντική φθορά σε όλα τα οχήματα.
Έχουμε ακούσει υποσχέσεις ότι θα στρωθεί με την κατασκευή του 2ου δημοτικού Ατσιποπούλου. Ακούσαμε επίσης υποσχέσεις μετά προηγούμενο άρθρο/διαμαρτυρία ότι μπήκε πρώτη προτεραιότητα για να στρωθεί από τους πρώτους την άνοιξη (του 2022) που φτιάχνει ο καιρός, σαν να είναι αδύνατον να στρωθεί δρόμος τον χειμώνα.
Φυσικά οι υποσχέσεις έμειναν υποσχέσεις και η οδός Φαιστού μετατρέπεται σιγά-σιγά σε χαράκωμα του 1ου παγκοσμίου πολέμου.
Τα ερωτήματα που μου γεννούνται είναι:
1) Με ποιο προγραμματισμό δρόμοι στρώνονται δύο και τρεις φορές ενώ άλλοι δρόμοι καθόλου;
2) Με ποιο προγραμματισμό όλα τα έργα επικεντρώνονται στην πόλη του Ρεθύμνου εγκαταλείποντας τα χωριά;
3) Με ποιο προγραμματισμό πληρώνεται εταιρία 45.599,76 ευρώ για σχέδιο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΑΔΑ: ΨΧΙΘΩ1Ψ-ΝΘΠ) και αφήνει άστρωτους δρόμους;
4) Με ποιο προγραμματισμό πληρώνει έξοδα μετακίνησης αντιδημάρχου 2.025,00 ευρώ στην Ντόχα του Κατάρ (ΑΔΑ: 61ΧΛΩ1Ψ-0ΥΕ) και κινδυνεύουμε με τραυματισμό από την κακή ποιότητα των δρόμων μας;
5) Με ποιο προγραμματισμό πληρώνει έξοδα μετακίνησης του δημάρχου στην Αγ. Νάπα Κύπρου 930,00 ευρώ (ΑΔΑ: 6ΣΑΟΩ1Ψ-ΖΔΝ) και τα οχήματά μας καταστρέφονται από την αδιαφορία του;
6) Με ποιο προγραμματισμό πληρώνει τεχνική έκθεση – τεχνική περιγραφή με τίτλο: «Ειδών Σημαιοστολισμού» 7.000,00 ευρώ (ΑΔΑ: ΨΒ96Ω1Ψ-Ζ8Ω) ευρώ και γεμίζουμε σκόνες το καλοκαίρι και λάσπες τον χειμώνα επειδή είμαστε πολίτες 2ης κατηγορίας;
Επειδή η Δημαρχεία φροντίζει μόνο την πόλη του Ρεθύμνου αγνοώντας όλα τα χωριά και κοινότητες, πλέον απλά ελπίζω να μην ζηλέψουν ιδέες τύπου «Μεγάλος Περίπατος»…