Με αφορμή το διεθνούς εμβέλειας αθλητικό γεγονός που διεξάγεται στο Ρέθυμνο αυτές τις μέρες βρέθηκε στην πόλη ο Sebastian Ebel, μάνατζερ και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI δηλώνοντας πως το νησί συνιστά έναν από τους «Top 5» προορισμούς του ισχυρού Ομίλου, τονίζοντας τις προοπτικές και τις δυνατότητες της Κρήτης για προσέλκυση επισκεπτών εκτός των παραδοσιακών μηνών της τουριστικής περιόδου
«Η Κρήτη περισσότερο από άλλες περιοχές της Ελλάδας μπορεί να έχει τουρισμό δωδεκάμηνης βάσεως», δηλώνει ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος
Το Ρέθυμνο και η Κρήτη περιλαμβάνονται στην πεντάδα των δημοφιλέστερων προορισμών του κορυφαίου τουριστικού οργανισμού της ΤUI ο οποίος ανοίγει παράθυρο για την επέκταση της σεζόν έως τουλάχιστον τον Δεκέμβριο.
Η διεξαγωγή εκδηλώσεων όπως αυτό που είναι σε εξέλιξη από χθες στο Ρέθυμνο και αφορά στο «TUI Socca Champions League» που έχει συγκεντρώσει στην πόλη 106 ομάδες από 35 χώρες, αποτελούν λαμπρά παραδείγματα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου τους μήνες του φθινόπωρου. Ξενοδοχεία παραμένουν ανοιχτά, ενώ αυξημένη είναι η κίνηση σε καταστήματα εστίασης και αναψυχής.
Η Κρήτη διαθέτει όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορούν με τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, μέτρα και προεμβάσεις να εξελιχθεί σε έναν τουριστικό προορισμό δώδεκα μήνες τον χρόνο. Ο δρόμος είναι μακρύς και τα βήματα που πρέπει να γίνουν πολλά. Η αρχή όμως μπορεί να γίνει με αθλητικές διοργανώσεις και μουσικά φεστιβάλ και στη συνέχεια με τη στήριξη της ίδιας της πολιτείας σε ό,τι αφορά την ενίσχυση των πτήσεων και τη συνεργασία όλων – τουρ οπερέιτορ, αυτοδιοίκησης, επιχειρηματιών- ο στόχος να επιτευχθεί και για τους υπόλοιπους μήνες.
«Υπάρχουν τεράστιες προοπτικές για μια ενδιάμεση σεζόν στην Κρήτη (φθινόπωρο και άνοιξη). Και αυτό φαίνεται από τα νούμερά μας καθώς υπάρχει αύξηση στις κρατήσεις τους μήνες του φθινοπώρου. Ξέρω ότι δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία ανοιχτά τον χειμώνα, όπως ούτε και τα εστιατόρια κλπ. Χρειάζεται δουλειά και νομίζω αν η κυβέρνηση υποστηρίξει νέες πτήσεις και ο κάθε ένας από εμάς, πολιτεία, αυτοδιοίκηση, επιχειρηματίες, βάλει ένα λιθαράκι, θα επιτύχουμε. Εμείς θα είμαστε χαρούμενοι σαν TUI να το υποστηρίξουμε αυτό. Γεγονότα όπως αυτό του «TUI Socca Champions League» μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες στην Κρήτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Sebastian Ebel, μάνατζερ και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, που βρίσκεται στο Ρέθυμνο στο πλαίσιο του «TUI Socca Champions League», τονίζοντας ότι η κλιματική αλλαγή δημιουργεί νέα δεδομένα.
Η επέκταση της σεζόν αποτελεί στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου τουρισμού δηλώνει και η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, επισημαίνοντας ότι δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
«Εμείς δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού και εδώ η Κρήτη είναι ένας τόπος που πραγματικά προσφέρεται, τόσο για το πολιτιστικό της κεφάλαιο, τον πολιτιστικό τουρισμό, όσο και για εμπειρίες που έχουν να κάνουν με τη φύση, με τα βουνά, με τα απίθανα χωριά, την ενδοχώρα, την γαστρονομία, άρα όλη αυτή η επένδυση σε ένα κεφάλαιο που γεμίζει τον επισκέπτη με εμπειρίες και βεβαίως τον κάνει να θέλει να έρθει ξανά και ξανά στη χώρα μας. Αυτό είναι που μας έχει οδηγήσει το 2025 να βλέπουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός βαδίζει όχι μόνο σε καλά αποτελέσματα σε επίπεδο αφίξεων, αλλά κυρίως σε επίπεδο εσόδων. Και νομίζω ότι αυτό είναι ένα κομμάτι το οποίο πρέπει να το κοιτάμε και πάνω στο οποίο πρέπει να επενδύουμε ακόμα περισσότερο. Αυτός είναι ο δρόμος για το μέλλον, ποιοτική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, μέσα από τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα και την αξιοποίηση όλων των συγκριτικών πλεονεκτημάτων», είπε.
Εκατόν έξι ομάδες από 70 πόλεις 35 χωρών, 14.000 διανυκτερεύσεις και περίπου 22.000 επισκέπτες από αθλητές, προπονητές, συνοδούς και κάθε είδους ενδιαφερόμενοι, βρίσκονται στο Ρέθυμνο αυτές τις μέρες για τα αθλητικά γεγονότα δίνοντας σάρκα και οστά στην πολυπόθητη επέκταση της σεζόν μέσω του λεγόμενου «αθλητικού τουρισμού». Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους και καταδεικνύουν τις σοβαρές προοπτικές που έχει η πόλη για την προσέλκυση επισκεπτών μήνες που δεν ανήκουν στην παραδοσιακή «high season». Ένας στόχος ο οποίος εντάσσεται στον στρατηγικό σχεδιασμό τόσο των επαγγελματιών του κλάδου, της τοπικής κοινωνίας, αλλά και του ίδιου του υπουργείου Τουρισμού, καθότι εκτός του ότι η τοπική οικονομία τονώνεται και ενισχύεται δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθούν και άλλες πτυχές του νησιού πέραν του κλασικού δίπτυχου «ήλιος και θάλασσα», που πλέον λόγω κλιματικής αλλαγής προσφέρεται μέχρι και μέσα Νοεμβρίου. Η επιμήκυνση της σεζόν συνεπάγεται εκτός των άλλων, ανάδειξη των πολιτιστικών χαρακτηριστικών της Κρήτης, των φυσικών τοπίων στο σύνολό τους, της ταυτότητάς της, βάζοντας στον τουριστικό χάρτη ακόμη και την ενδοχώρα και θέτοντας γερές βάσεις για ανάπτυξη με χαρακτηριστικά βιωσιμότητας και αειφορίας.
«Η Κρήτη είναι ένας από τους «Τop 5» προορισμούς μας»
Η αφορμή που δίνεται με τη διεξαγωγή διεθνών διοργανώσεων όπως αυτής που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Ρέθυμνο είναι μια ευκαιρία για «ζωντανή» διαφήμιση της πόλης, συνιστώντας μια επένδυση για το τουριστικό της προϊόν, προσκαλώντας τους «θεματικούς της επισκέπτες» να την ανακαλύψουν για λίγες μέρες και να την προτιμήσουν ξανά σε επόμενο χρόνο. Αυτό είναι που δήλωσε ο Sebastian Ebel, μάνατζερ και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, ο οποίος βρέθηκε στο Ρέθυμνο στο πλαίσιο του «TUI Socca Champions League» αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Προσπαθούμε με τέτοιου είδους διοργανώσεις να παρατείνουμε την τουριστική περίοδο. Αυτά τα γεγονότα δεν είναι μόνο για τη διασκέδαση και τον αθλητισμό εν προκειμένω, είναι επίσης θέμα διαφήμισης να έχεις τέτοιου είδους εκδηλώσεις στην αρχή και στο τέλος της σεζόν. Από την άλλη, οι άνθρωποι ψάχνουν για όλο και περισσότερες εκδηλώσεις και γεγονότα όταν ταξιδεύουν. Θέλουν να δουν πράγματα, θέλουν να βιώσουν εμπειρίες και αυτό το αθλητικό γεγονός είναι ένα υπέροχο παράδειγμα. Οπότε είναι παράλληλα μια αφορμή για να γιορτάσουμε μαζί και με τον τοπικό πληθυσμό, και αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς. Γιατί ο τουρισμός λειτουργεί καλά όταν είναι αποδεκτός και από τον τοπικό πληθυσμό», δηλώνει ο κ. Ebel.
Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, τόνισε πως το υπουργείο εργάζεται προς την κατεύθυνση της πολυπόθητης επέκτασης της σεζόν, ενώ ανέδειξε όλα εκείνα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει το νησί, προκειμένου να χτίσει ένα δίκτυο πελατών οι οποίοι θα επισκέπτονται την Κρήτη πέραν των παραδοσιακών τουριστικών μηνών. Μεταξύ άλλων η υπουργός Τουρισμού δήλωσε: «Πρώτα από όλα το ότι δεν μιλάμε για μία τουριστική περίοδο που τελειώνει με το καλοκαίρι, αλλά επεκτείνεται και μέσα στον Οκτώβριο και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι μέσα Νοεμβρίου, αυτό είναι το αποτέλεσμα μίας προσπάθειας που έχει ξεκινήσει και από την Πολιτεία και από την αυτοδιοίκηση και από όλους τους εμπλεκόμενους στον τουρισμό. Θέλω να πω ότι δεν είναι μία προσπάθεια που ήρθε τυχαία, αλλά είναι συντονισμένη. Αυτό συμβαίνει γιατί πρώτον έχουμε έναν τόπο που είναι πάρα πολύ ευλογημένος και ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες μας να έχουν πολλές εμπειρίες εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα και τις διακοπές στην παραλία και αυτό άλλωστε συνάδει με τη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού, που είναι ακριβώς η ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού: η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η δυνατότητα τα οφέλη από τον τουρισμό να διαχέονται στο σύνολο της κοινωνίας και με έναν τρόπο να έχουμε μία δίκαιη διανομή στο κοινωνικό σύνολο. Εμείς δίνουμε πάρα πολύ μεγάλη έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού και εδώ η Κρήτη είναι ένας τόπος που πραγματικά προσφέρεται, τόσο για το πολιτιστικό της κεφάλαιο, τον πολιτιστικό τουρισμό, όσο και για εμπειρίες που έχουν να κάνουν με τη φύση, με τα βουνά, με τα απίθανα χωριά, την ενδοχώρα, τη γαστρονομία, άρα όλη αυτή η επένδυση σε ένα κεφάλαιο που γεμίζει τον επισκέπτη με εμπειρίες και βεβαίως τον κάνει να θέλει να έρθει ξανά και ξανά στη χώρα μας.
Θέλουμε μία ισορροπία ανάμεσα στο οικονομικό όφελος που αναμφισβήτητα προσφέρει ο τουρισμός και στη δυνατότητα των τοπικών κοινωνιών να απολαμβάνουν τις υποδομές και το περιβάλλον μέσα στο οποίο κινούνται. Άρα είναι σημαντικό να μπορούμε να φτάσουμε σε αυτήν τη σωστή ισορροπία. Νομίζω ότι κινούμαστε σε πολύ σωστή κατεύθυνση και χαίρομαι πάρα πολύ που εδώ στην Κρήτη έχουμε πάρα πολύ καλούς συνεργάτες, τόσο στην Περιφέρεια Κρήτης, όσο και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεων και εργαζομένων στον τουρισμό, που μας βοηθούν ακριβώς στην κατεύθυνση αυτή».
Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος ο οποίος βρίσκεται στο Ρέθυμνο στο πλαίσιο της αθλητικής διοργάνωσης, επεσήμανε μάλιστα πως το νησί κατέχει σημαντικό προβάδισμα για τη δημιουργία προϋποθέσεων δωδεκάμηνου τουρισμού έναντι άλλων περιοχών στη χώρα. «Ο ΕΟΤ πιστεύει πολύ στον αθλητικό τουρισμό και φανταστείτε ότι εδώ έχουμε ομάδες από 106 ομάδες από 35 χώρες. Περίπου 22.000 κόσμος σε ξενοδοχεία, για αυτή τη διοργάνωση, στο τέλος της τουριστικής περιόδου. Άρα καταλαβαίνετε την υπεραξία που μπορεί να δώσει ο αθλητικός τουρισμός σε προορισμούς σαν την Ελλάδα. Οπωσδήποτε πάντως η Κρήτη περισσότερο από άλλες περιοχές της Ελλάδας μπορεί να έχει τουρισμό δωδεκάμηνης βάσεως».
Το ενδιαφέρον επομένως που έχει εκδηλωθεί αυτές τις μέρες για τη διοργάνωση μαρτυρά πως η πόλη και το νησί γενικότερα, βρίσκονται σε μια σωστή κατεύθυνση για την επέκταση της σεζόν. Οι συνθήκες, άλλωστε όπως δηλώνει ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου TUI, Sebastian Ebel, είναι ευνοϊκότερες από ποτέ, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτό του καιρού, ο οποίος προσφέρεται για δραστηριότητες ακόμη και μέχρι αρχές Δεκεμβρίου. Ο ίδιος μάλιστα τοποθετεί την Κρήτη στους πρώτους πέντε σημαντικότερος προορισμούς του Ομίλου, δηλώνοντας πως η ταυτότητα του νησιού, οι άνθρωποί του, οι επαγγελματίες του κλάδου με τους οποίος συνεργάζεται συνιστούν ένα ολοκληρωμένο πακέτο με πολλές δυνατότητες και προοπτικές, στο οποίο η TUI επενδύει για το χτίσιμο μιας μακροχρόνιας τελικά σχέσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει. «Η Κρήτη είναι ένας από τους «Τop 5» προορισμούς μας. Είναι ένα υπέροχο μέρος και οι άνθρωποι είναι πολύ φιλικοί, η ποιότητα του προϊόντος είναι καλή και για αυτό οι επισκέπτες μας, αγαπάνε να έρχονται εδώ. Οπότε είναι πολύ σημαντικό το νησί, έχει μεγάλες προοπτικές. Δείτε για παράδειγμα τη Μαγιόρκα που έχει φτάσει σήμερα με τον δωδεκάμηνο τουρισμό της, οπότε υπάρχουν πολλά που μπορούν να επιτευχθούν εδώ και είναι πολύ σημαντικό για εμάς επειδή κάθε αεροπλάνο που στέλνουμε εδώ έρχεται να απολαύσει ένα πακέτο. Οι άνθρωποι που μένουν στο ξενοδοχείο δοκιμάζουν τοπικό φαγητό, συναναστρέφονται με ντόπιους, οπότε φέρνουμε φιλοξενούμενους σε μόνιμη βάση, δουλεύουμε με τους συνεργάτες μας στα ξενοδοχεία και είμαστε μακροχρόνιοι συνεργάτες. Δεν είμαστε εδώ για εφήμερο χρήμα, είμαστε εδώ για μια μακροχρόνια ανάπτυξη και σχέση».
Από την πλευρά του πάντως, ο δήμαρχος Ρεθύμνης, Γιώργης Μαρινάκης σε δηλώσεις του τόνισε το πόσο επωφελείται η τοπική οικονομία μέσω της διοργάνωσης σημαντικών γεγονότων σε περιόδους όπως το φθινόπωρο, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως αποτελούν μια «τονωτική ένεση» για το Ρέθυμνο.
Με τη σειρά του ο Νίκος Προβιάς, αντιδήμαρχος Αθλητισμού, δήλωσε πως η διεξαγωγή του σημαντικού αθλητικού γεγονότος, κατά το τέλος της σεζόν αποτέλεσε μια στρατηγική επιλογή, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιμήκυνση της σεζόν: «Κάνουμε αυτό που τόσα χρόνια διαφημίζαμε: αθλητικός τουρισμός. Το μετατρέπουμε σε πράξη. Βλέπουμε ακριβώς τις δυνατότητες που έχει ο τουρισμός: 14.000 διανυκτερεύσεις θα γίνουν στο Ρέθυμνο αυτές τις μέρες, στο τέλος μάλιστα της τουριστικής περιόδου. Στοχεύσαμε ακριβώς αυτό το διάστημα για να δώσουμε μια ακόμη δυνατότητα στην τουριστική βιομηχανία».

Η επένδυση στα θεματικά φεστιβάλ και οι προκλήσεις
Η ανάπτυξη τουριστικής δραστηριότητας τον χειμώνα και την άνοιξη, λίγο πριν την έναρξη της επίσημης σεζόν δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο μάνατζερ και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου TUI, απαιτείται σειρά δράσεων οι οποίες δεν υλοποιούνται εν μια νυκτί. Από χάραξη πολιτικών που θα προσελκύσουν μεγάλους tour operators, τη δημιουργία αεροπορικών διασυνδέσεων μέχρι το στήσιμο θεματικών φεστιβάλ και γεγονότων, συνιστούν σημαντικά βήματα, και απαιτούν ταυτόχρονη συνέργεια πολλών φορέων και παραγόντων.
Χαρακτηριστικά για την Κρήτη ο κ. Ebel, τονίζει πως υπάρχουν μεν προκλήσεις αλλά η επένδυση σε αθλητικά γεγονότα και μουσικά φεστιβάλ είναι μια σωστή κατεύθυνση, για την προσέλκυση διαφορετικών κοινών από αυτών της κλασικής τουριστικής σεζόν. «Όλοι θα πρέπει να βάλουν από ένα λιθαράκι. Ξέρω πως φτιάχνετε εδώ στην Κρήτη τώρα το νέο σας αεροδρόμιο, πράγμα που είναι μια πρόκληση. Ξέρω ότι δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία ανοιχτά τον χειμώνα, όπως και εστιατόρια κλπ. Την ίδια στιγμή η φορολόγηση στην Ελλάδα είναι υψηλή στον τουρισμό πράγμα που δεν βοηθάει να χτίσεις χειμερινά πρότζεκτ. Η κυβέρνηση πρέπει να υποστηρίξει νέες πτήσεις. Καθένας πρέπει να κάνει κάτι από τη δική του πλευρά και θα είμαστε χαρούμενο σαν TUI να το υποστηρίξουμε αυτό. Και επίσης πιστεύω ότι γεγονότα όπως τα αθλητικά, τα μουσικά μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν την περίοδο μεταξύ της τουριστικής περιόδου αιχμής και της περιόδου εκτός αιχμής, (σ.σ. άνοιξη και φθινόπωρο). Για τον λόγο αυτό και διοργανώνουμε αυτό το αθλητικό γεγονός τώρα και όχι τον Σεπτέμβριο. Θα μπορούσε να γίνει ένας μαραθώνιος τον Νοέμβριο ή ένα μουσικό φεστιβάλ τον Μάρτιο. Αυτά είναι τα γεγονότα τα οποία μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες στην Κρήτη».
Για έναν τουρισμό σε δωδεκάμηνη σταθερή βάση στο νησί ο ισχυρός άνδρας επισημαίνει πως απαιτείται πλέγμα ενεργειών, ενώ ο ίδιος διακρίνει ευκαιρίες για τουριστική κίνηση ενδεχομένως μέχρι και αρχές Ιανουαρίου: «Το πρώτο σημαντικό είναι οι ντόπιοι τι θέλουν. Αν θέλετε να έχετε τουρισμό όλο τον χρόνο θα ήμουν πολύ χαρούμενος να το υποστηρίξω αυτό, σημαίνει ανοιχτά ξενοδοχεία, σημαίνει αεροπορικές διασυνδέσεις, αυτό δεν είναι κάτι που μπορείς να καταφέρεις μέσα σε μια νύχτα. Υποστηρίζεται από τις αρχές ενός τόπου, αλλά έχουμε στην Ελλάδα τουρισμό μέχρι τον Νοέμβριο. Εγώ βλέπω μια μεγάλη ευκαιρία μέχρι αρχές Ιανουαρίου, με τα Χριστούγεννα, ως κομμάτι της προσφοράς. Οπότε υπάρχουν ευκαιρίες αλλά απαιτείται γενικός σχεδιασμός και υποστήριξη», αναφέρει ενώ επισημαίνει πως τα νούμερα για τον χειμερινό τουρισμό στη χώρα εν γένει παρουσιάζουν μια αύξηση από πέρυσι, πράγμα στο οποίο συμβάλει καθοριστικά και η κλιματική αλλαγή. «Υπάρχει μια ευκαιρία εδώ. Και αυτό μπορούμε να το δούμε από τα νούμερά μας τον περασμένο χειμώνα που αυξήθηκαν και αν δούμε τον ερχόμενο χειμώνα υπάρχει επίσης μια αύξηση, αλλά ακόμα το επίπεδο είναι χαμηλό. Αλλά υπάρχει μεγάλη ευκαιρία να το πετύχουμε αυτό. Ο καιρός – δυστυχώς εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής – είναι θερμότερος από ό,τι ήταν 15 χρόνια πριν οπότε υπάρχει μεγάλη ευκαιρία. Αλλά πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για αυτό».












