Την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών προκειμένου να καλυφθούν συνολικά τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης ζητούν δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και καθηγητές υπογραμμίζοντας κυρίως την ανάγκη υποστήριξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, οι οποίοι αν και έχουν την σχετική γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ για αναγκαιότητα εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, εν τούτοις όπως λένε αυτός δεν υπάρχει.
Οι ανάγκες πολλές και οι προσλήψεις λίγες με τον κλάδο της ειδικής αγωγής να αποτελεί ανοιχτή πληγή συνολικά για τα σχολεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των συνδικαλιστικών εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία του νομού απαιτούνται 150 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, στα νηπιαγωγεία 20 και στα γυμνάσια – λύκεια 25.
Χθες τόσο η ΕΛΜΕΡ όσο και ο ΣΕΠΕ (Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου) συμμετείχαν στις πανελλαδικές κινητοποιήσεις που προκήρυξαν οι ομοσπονδίες τους ΟΛΜΕ και ΔΟΕ αντίστοιχα. Αντιπροσωπεία των δυο ενώσεων είχε συναντήσεις στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας αντίστοιχα καταθέτοντας τόσο τη σοβαρότητα του προβλήματος όσο και την επιτακτική ανάγκη για διεκδίκηση όλων των αναγκαίων προσλήψεων για τα σχολεία του νομού.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο Στέλιος Ορφανουδάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Ρεθύμνου τόνισε:
«Συμμετείχαμε στην κινητοποίηση της ΔΟΕ για να υπογραμμίσουμε ότι τα σχολεία μας είναι ακάλυπτα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Πανελλαδικά μετράμε πάνω από 20.000 κενά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε τοπικό επίπεδο τα κενά στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά είναι περίπου 250, εκ των οποίων τα 180 στην ειδική αγωγή και τα 80 στη γενική αγωγή. Η μερίδα του λέοντος είναι στην ειδική αγωγή. Έχουμε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που χρήζουν παράλληλης στήριξης και δυστυχώς δεν υποστηρίζονται από την πολιτεία. Η υφυπουργός Παιδείας, Δόμνα Μιχαηλίδου, ανέφερε μέσω εγκυκλίου της ότι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να καλύπτει παραπάνω από 1, 2, 3 ή και 4 μαθητές που έχουν γνωμάτευση για εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης. Αυτό παιδαγωγικά είναι λάθος. Η πολιτεία θα πρέπει να αγκαλιάσει τους μαθητές αυτούς και να τους υποστηρίξει με εκπαιδευτικό, σύμφωνα με την γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ που είναι ο ειδικός φορέας. Οι ανάγκες που σήμερα υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι περίπου 140 δάσκαλοι και περίπου 20 νηπιαγωγοί και φαίνεται ότι δεν έχει καλυφθεί ούτε το 50% από την πρώτη φάση των προσλήψεων των αναπληρωτών. Ευελπιστούμε από τη δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών και μετά τις πιέσεις που έχουν γίνει, το υπουργείο να καλύψει το σύνολο των κενών».
Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κόλκας, μέλος της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, μιλώντας στα «Ρ.Ν.», είπε: «υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Στο νομό Ρεθύμνου ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 140 για τα γυμνάσια και τα λύκεια του νομού. Είναι μεγάλος ο αριθμός, ενώ πάρα πολλά κενά καταγράφονται στα σχολεία της ενδοχώρας, τα οποία κενά με την σειρά τους προκαλούν και άλλα προβλήματα. Επίσης το ζήτημα που έχει προκύψει και είναι σοβαρό αφορά στην παράλληλη στήριξη, όπου καταγράφονται περίπου 25 κενά. Ξαφνικά αρχίζει η συζήτηση για να γίνει η παράλληλη στήριξη σε γκρουπάκια μαθητών και όχι όπως κανονικά πρέπει να είναι, δηλαδή ο κάθε μαθητής που έχει γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ, να είχε τον εκπαιδευτικό του. Το κράτος πάει να «μπαλώσει» την κατάσταση με το τέχνασμα αυτό της τοποθέτησης ενός εκπαιδευτικού για γκρουπ μαθητών. Εμείς σαν ΕΛΜΕΡ προσπαθούμε με κάθε τρόπο να είμαστε στο πλευρό των καθηγητών συναδέλφων μας με διεκδικήσεις τόσο στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας όσο και στο υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των κενών, και καλύτερες συνθήκες τόσο για εμάς όσο και για τα παιδιά, για αυτό πρέπει και οι σύλλογοι γονέων να είναι μαζί μας».
Σύσκεψη για την ομαλή λειτουργία των σχολείων
Την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου Διαδικτυακή Συνάντηση Συνεργασίας για θέματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, τη συνεργασία με ειδικούς Επιστήμονες και την υποστήριξή τους.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, κ. Μανούσος Μαραγκάκης, οι σύμβουλοι Εκπαίδευσης: κ. Άννα Παρασκευαΐδη Φιλολόγων – ΠΕ02 και κ. Ειρήνη Περυσινάκη Μαθηματικών – ΠΕ03, ο προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων, κ. Παναγιώτης Αντωνιάδης, η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων, κ. Κερασία Πετρογιάννη, οι διευθυντές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Σπηλίου, κ. Αντώνιος Τσουρδαλάκης και του Γυμνασίου Κοξαρές, κ. Γεώργιος Φραγκιαδάκης, οι διευθύντριες του Γενικού Λυκείου Σπηλίου, κ. Ξανθή Ροδοπούλου και του Γυμνασίου Σπηλίου κ. Αικατερίνη Ψυχαράκη, η υπεύθυνη του ΚΕΔΑΣΥ, κ. Μαρία Πετράκη, η εκπαιδευτικός Ε.Α.Ε. κ. Αικ. Κακιεδάκη, καθώς και η επιστημ. υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης κατά των εξαρτήσεων και Προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Περιφέρειας Κρήτης, Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου κ. Νίκη Μπογά.
Όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό σημείωμα της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης: «Ο κ. Μαραγκάκης τόνισε ότι στόχος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου είναι η συνέχιση της ενίσχυσης της ικανότητας των μελών των σχολικών κοινοτήτων να διαχειρίζονται και να αντεπεξέρχονται στις δυσκολίες, επιλέγοντας θετικές στάσεις σχολικής ζωής. Επίσης, προέτρεψε κατά το πρώτο τετράμηνο να γίνονται οι παρεμβάσεις εκείνες που επιλέγουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων για τη στήριξη της Σχολικής Κοινότητας. Στη συνέχεια υπογράμμισε την ανάγκη για συνεργασία με δομές που έχουν εγκεκριμένα αντίστοιχα Προγράμματα.
Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες συζήτησαν αναλυτικά προτάσεις και λύσεις, για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στο δύσκολο έργο τους προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών και συμφώνησαν ομόφωνα να υπάρχει συνεχής επικοινωνία και συνεργασία για την εφαρμογή των δράσεων».