21 °C Rethymno, GR
25/05/2022

ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΙΣΘΩΣΗ ΑΙΓΙΑΛΟΥ ΣΤΗ ΔΕΣΠΟΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΠΑ

Ψηφίστηκε ο κανονισμός της παραλίας για τις μισθώσεις τμημάτων αιγιαλού

-Πρόταση για τοποθέτηση του συστήματος seatrack για την πρόσβαση Αμεα στη Δεσποτική Κολύμπα

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε χθες από το δημοτικό συμβούλιο Ρεθύμνου ο κανονισμός της παραλίας, ο οποίος φέτος έχει δύο διαφοροποιήσεις βάση της νομοθεσίας. Η μια αφορά ό,τι δεν απαιτείται η φορολογική ενημερότητα των μισθωτών και η δεύτερη ό,τι το ποσοστό εγγυητικής επιστολής ανέρχεται σε 10% αντί του 50% που ήταν μέχρι πρόσφατα. Παράλληλα υπάρχουν διαφοροποιήσεις σε τμήματα τα οποία δημοπρατούνται, καθώς κάποια από αυτά μικραίνουν και κάποια μεγαλώνουν.

Ωστόσο, η περιοχή της Δεσποτικής Κολύμπας μονοπώλησε την χθεσινή συνεδρίαση, χωρίς όμως να ληφθεί απόφαση καθώς όπως αναφέρθηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο, υπάρχει σκέψη εκεί να τοποθετηθεί το σύστημα seatracκ που αφορά στην πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην θάλασσα. Το σύστημα αυτό που τα προηγούμενα χρόνια είχε εγκατασταθεί στην κεντρική παραλία της πόλης, αντιμετώπιζε συνεχώς προβλήματα και ζημίες λόγω του αέρα. Έτσι προτάθηκε η λύση της τοποθέτησης της εγκατάστασης στην περιοχή της Δεσποτικής Κολύμπας, η οποία όπως ανέφερε ο εισηγητής του θέματος ο αντιδήμαρχος Οικονομικών Στέλιος Σπανουδάκης προφυλάσσεται από τον αέρα.

Αυτό όμως όπως εξήγησε συνεπάγεται τη μίσθωση τμήματος αιγιαλού, καθώς το σύστημα αυτό το διαχειρίζεται ο μισθωτής της παραλίας. Υπήρξε ενδιαφέρον για τοποθέτηση ομπρελοκαθισμάτων, καθώς και η λειτουργία μιας μικρής καντίνας για να εξυπηρετεί τους λουόμενους.

Ωστόσο επειδή δεν έχει υπάρξει η απαραίτητη διαβούλευση με τους κατοίκους, οι οποίοι προβληματιζόταν για τον εναπομείναντα ελεύθερο χώρο που θα απομείνει στην παραλία. Η επιτροπή ποιότητας ζωής σε συνεδρίασή της αποφάσισε ότι συμφωνεί με την αίρεση ότι θα υπάρχει συναίνεση των κατοίκων.

Ο δήμαρχος ζήτησε να υπάρξει μια επιτροπή με τους επικεφαλής των παρατάξεων και τα μελή της επιτροπής ποιότητας ζωής να γίνει μια διαβούλευση και ακολούθως να ληφθεί σχετική απόφαση. «Κάθε χρόνο δεχόμαστε καταιγισμό παράπονων για ρομά που κάνουν ακαθαρσίες. Αν υπάρχει συναίνεση με τους κατοίκους καλώς να τοποθετηθεί εκεί διαφορετικά θα δούμε τι θα κάνουμε. Δεν είναι υποχρεωτικό να δώσουμε πολλά μέτρα για ομπρέλες και να αποστερήσουμε τον ελεύθερο χώρο από λουόμενους. Όμως αυτό που γίνεται με το seatrack στην παραλία να το παίρνουν οι άνεμοι και να μην μπορούν να κολυμπήσουν είναι τεράστιο πρόβλημα» ανέφερε ο Γ. Μαρινάκης.

Τεχνικά άρτια χαρακτήρισε την πρόταση τοποθέτησης της εγκατάστασης στη Δεσποτική Κολύμπα ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Θοδωρής Νίνος «Το συγκεκριμένο σημείο είναι ιδανικό για την εγκατάσταση του συστήματος. Τεχνικά ενδείκνυται. Από κει και πέρα αν υπάρχει δυνατότητα και κατακόρυφης πρόσβασης των ατόμων μειωμένης κινητικότητας, ώστε να είναι χρήσιμο λειτουργικό το σημείο είμαστε θετικοί. Αν υπάρχουν αντιδράσεις πολύ ευχαρίστως να γίνει μια συζήτηση» είπε.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Άγγελος Μαλάς, υποστήριξε: «Όλοι μας όταν μιλάμε για τη Δεσποτική Κολύμπα έχουμε κάποιους ενδοιασμούς. Είχα επαφές με συναδέλφους και με ιδιώτες και μπήκαμε στη διαδικασία πρότασης, που περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση Αμεα ταυτόχρονα με λειτουργία των ειδικών διαδρόμων, τουαλετών και την παροχή μέσω ενός ιδιώτη ενός αναβατορίου, που να μπορεί να δώσει προσβασιμότητα με το πιο απλό τρόπο, γιατί προφανώς με κάποια έργα που πρέπει να μελετηθούν μπορεί να έχουμε προσβασιμότητα και από άλλο σημείο. Νομίζω ότι υπό αυτό το πρίσμα εισηγηθήκαμε ότι θα μπορούσε να τοποθετηθεί μια καντίνα, που να είναι φιλική προς τα άτομα με μειωμένη προσβασιμότητα και από κει πέρα να υπάρχει ο ελάχιστος αριθμός ομπρελοκαθισμάτων, ώστε να μπορεί η επιχείρηση να καλύπτει τα έξοδα τους».

Ο δημοτικός σύμβουλος, Νίκος Δερεδακης στην τοποθέτηση του εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο ανάγλυφο και τη φυσιογνωμία της περιοχής με σεβασμό στο περιβάλλον: «Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρξει αυτή η εγκατάσταση και να εξυπηρετούνται οι συνάνθρωποι μας με μειωμένη κινητικότητα. Ο προβληματισμός μου είναι ότι είναι μια ιδιαίτερη περιοχή από πλευράς ανάγλυφου και φυσικού κάλλους και θα πρέπει να γίνουν πολύ προσεχτικές κινήσεις με σεβασμό στο περιβάλλον και με τη συναίνεση των κατοίκων της περιοχής, τους οποίους δεν μπορούμε να αποκλείσουμε από τη Δεσποτική Κολύμπα»

Ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Κυκλοφοριακών Θεμάτων Θωμάς Κρεβετζάκης, υποστήριξε ότι: «Είμαι της άποψης ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, μπορεί να παράγει γενική κεντρική πολιτική. Μπορεί να ξεκινήσει από το Ρέθυμνο μια υπόδειξη προς τα αρμόδια υπουργεία για την προσπάθεια της προσαρμογής μας σε ευρωπαϊκή οδηγία για τα Αμεα. Αν θέλουμε μια σοβαρή λύση θα πρέπει να έρθουμε σε επαφή με υπουργεία Ναυτιλίας, Υποδομών και την Κτηματική Εταιρία, αλλιώς θα μιλάμε πάντα για πρόχειρες κατασκευές, οπού αν δεν σου δοθεί η δυνατότητα να επέμβεις στο κομμάτι του αιγιαλού, δεν μπορείς να κάνεις σοβαρές υποδομές. Η έρευνα που έχουμε κάνει είναι ότι τα δυο σημεία μπορούν να δεχτούν τέτοιες υποδομές.

 Η Δεσποτική Κολύμπα και η παραλία του Πετρέ. Σε μια τέτοια κουβέντα επί υφυπουργίας Κεφαλογιάννη ήταν θετικός στην προσαρμογή της νομοθεσίας να αναπτυχθούν υποδομές Αμεα παραθαλάσσια. Η παρούσα πρόταση αν και εξαιρετική δεν επιλύει το πρόβλημα στην περιοχή, ούτε επιλύει το θέμα με ρομά και κατασκήνωση που έχουμε και θα πρέπει να το δούμε σαν ένα ζήτημα ανάπλασης της περιοχής».

Τον κανονισμό καταψήφισε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Μανούσος Μανουσογιάννης τονίζοντας πως: «Πιστεύω ότι αυτό που χρειάζεται είναι μια στιβαρή κατασκευή που θα αντέχει στις καιρικές συνθήκες. Για τον κανονισμό από το παρελθόν διαφωνούμε, γιατί αυτό οδηγεί σε εμπορευματοποίηση του ελεύθερου χώρου και της παραλίας. Η χελώνα καρέτα-καρέτα έχει τρομερά προβλήματα με τη διαχείριση του αιγιαλού» ανέφερε.

Παράλληλα, στο τέλος του μήνα, θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για τις μισθώσεις τμημάτων αιγιαλού. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, φέτος τα μισθώματα θα είναι μειωμένα κατά 35%. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 πρώτη χρονιά της πανδημίας, η μείωση ανήλθε σε 60%και πέρυσι σε 40%.

 

ΣΕ εξέλιξη ο διαγωνισμός για το ναυαγοσωστικό έργο

Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για το ναυαγοσωστικό έργο του Ρεθύμνου συνολικού προϋπολογισμού 487.127,72 ευρώ, που μαζί με τον ΦΠΑ φτάνει τα 604.038,37 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία να υποβάλλουν προσφορές έως τις 2 Μαΐου. Ο στόχος του δήμου είναι οι διαδικασίες του διαγωνισμού να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς, ώστε οι ναυαγοσώστες να βρίσκονται στις θέσεις τους την 1η Ιουνίου. Η διάρκεια της σύμβασης είναι μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Συνολικά οι ναυαγοσώστες είναι 19, τα σκάφη τέσσερα, ενώ προβλέπονται θέσεις και τεσσάρων εποπτών.

Τα σημεία που θα τοποθετηθούν οι ναυαγοσώστες είναι τα παρακάτω:

– Παραλία Επισκοπής (μήκος 1.000 μ.): Τρεις (3) ναυαγοσώστες.

–  Παραλία Κουμπέ (μήκος 300 μ.): Ένας (1) ναυαγοσώστης.

–  Παραλία Ρεθύμνου (μήκος 3.000 μ.): Οχτώ (8) ναυαγοσώστες Ανατολικά της Μαρίνας Ρεθύμνου έως και 90 μέτρα από το δυτικό όριο του ξενοδοχείου με την επωνυμία «Creta Palace».

–  Παραλία Πλατανιά – Άδελε Ρεθύμνου (μήκος 2.000 μ.): Πέντε (5) ναυαγοσώστες, 70 μέτρα από το δυτικό όριο του ξενοδοχείου «Minos Mare» έως και 150 μ. από το ανατολικό όριο του ξενοδοχείου «Rithymna Beach Hotel».

–  Παραλία Σφακάκι (μήκος 260 μ.): Ένας (1) ναυαγοσώστης, 100 μέτρα από το δυτικό όριο του ξενοδοχείου με την επωνυμία «Δαίδαλος» έως και 50 μέτρα από το ανατολικό όριο του ξενοδοχείου με την επωνυμία «Ekavi Beach».

– Παραλία Σκαλέτα (μήκος 380 μ.): Ένας (1) ναυαγοσώστης, από το δυτικό όριο των ξενοδοχείων της εταιρείας «Κρητικός Αστήρ» έως και το ανατολικό όριο αυτών.

Το ναυαγοσωστικό έργο φέτος ανέρχεται σε 600.000 ευρώ. Οι ναυαγοσώστες θα πρέπει βρίσκονται στις θέσεις τους την 1η Ιουνίου. Το ωράριο τους είναι 10:30 με 18:30, ωστόσο στους όρους του διαγωνισμού προβλέπεται ότι όταν έχει κόκκινη σημαία, ο ανάδοχος θα κάθονται μια ώρα επιπλέον.